[A6-2.5TDI AEL] Różnica pomiędzy silnikiem AEL a D5252T z vo

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

[A6-2.5TDI AEL] Różnica pomiędzy silnikiem AEL a D5252T z vo

Post autor: Skoczek2010 »

Witam.
Jest kilka podobnych tematów w sieci, ale w żadnym z nich nie znalazłem wystarczającej i jednoznacznej odpowiedzi.
Mianowicie:
Padł mi silnik w moim audi i mam do zakupienia w okolicy silnik z volvo D5252T w bdb stanie.
Wszędzie piszą że blok i głowica są takie same, a właśnie słupek mnie interesuje, ale... Porównując mój wyjęty silnik z powyższym zauważyłem jedną różnice w budowie głowicy. Ta z volvo na wysokości pierwszego cylindra od strony kolektorów ma wyjście na wężyk, który podpięty jest do podstawy filtra oleju. I tu moje pytanie. Co to jest? Czy można to jakoś zaslepić? A może gdzieś podłączyć? I dlaczego każdy pisze że głowice są takie same jak tu taka ewidentna różnica?
AdiGassler
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2015-12-12, 22:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielecki

Post autor: AdiGassler »

Tak poza tym z Volvo nie wstawisz silnika do C4. Inne mocowania gdyż w C4 jest wzdłuż a w Volvo poprzecznie.
A6 C4 AAT (wtryski AEL 0.210, kat out, K16)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Głowica w volvo jest zupełnie inna, inna pokrywa klawiatury inny system odm, ale da się ją założyć do naszych C4, jak taką mam.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

Afro, a czy pokrywa klawiatury pasuje od naszych audi na tą głowice z volvo? Odmę chciałbym zostawić ori z audi. I czy możesz mi powiedzieć co to za króciec o który pytałem w pierwszym poście? Czyżby to był wężyk do zbiorniczka wyrównawczego?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”