[A6-2.5TDI AEL] Demontaż głowicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
hleb23
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2018-05-01, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

[A6-2.5TDI AEL] Demontaż głowicy

Post autor: hleb23 »

Diagnoza postawiona, wygięte zawory. Najlepsze wyjście to wyjac glowice i mały remont, przy robocie mogę liczyć na Kazika ale chce wyjac glowice i później ewentualnie poskładać we dwójkę. Potrzebuję kilka rad. Z lewej strony silnika zrzucam kolektory (niedawno wymienialem uszczelki od wydechowego i ssacego więc pójdzie łatwo) z prawej strony wyciągam pompę i wtryski które za pewne są zapieczone, jest na to jakiś patent czy pozostaje sciagacz? Na pewno temat nie raz przerabiany.co jeszcze muszę zrzucić żeby odkrecic glowice? Co może mnie zaskoczyć? Podpowiedzi mile widziane :]
Ostatnio zmieniony 2018-06-24, 08:48 przez hleb23, łącznie zmieniany 1 raz.
była ośka, był tył napęd, czas na quattro
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Pompy wtryskowej nie musisz ruszać, odkręć tylko przewody wysokiego ciśnienia, wykręć wtryski.
Co do zapieczonych wtrysków to jak odkręcisz łapki od wtrysków i się okaże że są zapieczone to weź klucz 16 płaski i próbuj je okręcać powinieneś dać radę.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
hleb23
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2018-05-01, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

Post autor: hleb23 »

Ok, dzięki, cenna rada. Może nie będzie tak źle bo widzę że dwa wtryski są znaczone więc może były niedawno wymieniane. Co do odkrecania już samej glowicy mogę napotkać jakieś dziwne problemy? Ostatnio z napinaczem paska miały być trzy torx do okdrecenia w 15 minut a skończyło się na szlifowaniu łba śruby i nabijaniu nasadki :p
była ośka, był tył napęd, czas na quattro
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”