[100-2.0 AAE] AUDI C4 100 92r 2.0 AAE Błąd przepustnicy vag

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Rafalc4
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2016-09-17, 23:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kartuzy

[100-2.0 AAE] AUDI C4 100 92r 2.0 AAE Błąd przepustnicy vag

Post autor: Rafalc4 »

Witam mam pytanie mam błąd w vagu z czujnikem położenia przepustnicy. Ustawiłem zamknięta na 0.20v otwarta 4.86v. Bo przed była mega rostrojona zamknięta ponad 0.50v. Myślałem że błąd zniknol z vagu nie stety wciąż się pojawia czy źle ustawiłem ja czy to nie w tym problem. Najgorsze ze mam wysokie spalanie i to nie lambda. Moze ktos zna poprawna specyfikacje ustawiwnia dla AAE.Dziękuję i pozdrawiam dodam że spalanie jest dość wysokie w moim wypadku :/
Rafalc4
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2016-09-17, 23:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kartuzy

Post autor: Rafalc4 »

Ponawiam
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Wklej całą treść błędu razem z kodem
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Rafalc4
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2016-09-17, 23:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kartuzy

Post autor: Rafalc4 »

00516
- Włącznik położenia zamkniętej przepustnicy.
- Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany.
- Stały

A dodam że pod jeden z kabli jest wykonana wcinka kabla który zapiepsza bodajże do sterownika lpg
Ostatnio zmieniony 2016-09-20, 23:09 przez Rafalc4, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafalc4
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2016-09-17, 23:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kartuzy

Post autor: Rafalc4 »

Ponawiam.

Dodam jak regulowalem tps zaciągnięte z forum golfa błąd nie przestaje pokazywać się


to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5

Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
Ostatnio zmieniony 2016-09-23, 20:51 przez Rafalc4, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

Chciałem Ci pomóc ale się właśnie kapnąłem po blachach, że to ta skasowana :P Czyli problemu już nie ma.
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
Awatar użytkownika
MaRuNiA
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 67
Rejestracja: 2017-05-21, 22:33
Imię: Marek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.0E 101KM (AAE)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: DOA/OŁAWA
Płeć:

Post autor: MaRuNiA »

Siema odgrzewam, podobne błędy spala też duże. Przy odpaleniu na zimnym nierówna praca całe auto drga czuć benzyną z wydechu tak jakby miał za bogatą mieszankę. Czasami brak reakcji na pedał gazu. Czy winny może też być w tym przypadku układ zapłonowy tj. świeczki i kabelki? Jestem przed wymiana kabli i świec, myślicie że to może coś pomóc?
Dodam jeszcze że co jakiś czas nie cyklicznie po odpaleniu faluja obroty, nie mam obrotomierza ale wygląda to tak jakby sie gazem bawić.
Ostatnio zmieniony 2018-08-13, 00:31 przez MaRuNiA, łącznie zmieniany 1 raz.
Było 2X Daewoo,Renault,2X Honda,Mazda
Jest AUDI 100 C4 2.0 8v 92 :oska:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13607 ... sc&start=0
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”