[A6 C4] Uszczelka pokrywy zaworów i misy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

[A6 C4] Uszczelka pokrywy zaworów i misy

Post autor: rychu1717 »

Witam
Jakiś czas temu zauważyłem że zarówno z pod pokrywy zaworów jak i misy zaczął się pojawiać olej w moim 2.5 tdi, nie jakieś wielskie ilości ale chciałem doprowadzić to do porządku. Pierwsze zabrałem się za wymianę uszczelki pokrywy. Jednak z czasem okazało się że to był jakiś słaby zamienni i ponownie zaczęło się pocić. Następnie kupiłem już niby ( z tych lepszych ) jednak po miesiącu jest identyczna sytuacja. Mechanik mi mówił że jeśli to nie będzie ori to zawsze tak się będzie działo, tylko że ori to podobno nawet i 200zł. Taka sama sytuacja ma miejsce z miska olejową też niby nowa uszczelka a dalej się poci. I tu pytanie do Was, czy macie na to jakieś patenty w sensie jakieś klej czy coś innego. Czy po prostu trzeba wsadzić te ori i będzie po kłopocie?
Ostatnio zmieniony 2018-05-27, 17:59 przez rychu1717, łącznie zmieniany 1 raz.
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Jeżeli chodzi o uszczelkę pokrywy to problemem są wygniecione te gumowe, stożkowe uszczelniacze (podkładki), które nie trzymają już pokrywy z odpowiednią siłą. Trzeba kupić nowe gumki i uszczelka (u mnie elring) będzie spełniać swoje zadanie. Poza tym zobacz w którym miejscu się poci. Jeżeli z przodu i z tyłu (przy wyjściu wałka) to na narożach daj troszkę uszczelniacza (najlepiej reinzosil).

No i ważna uwaga. Tych uszczelek się nie smaruje olejem przed montażem. Należy odtłuścić.

Twój mechanik to kretyn.

Co do uszczelki miski to nie wiem bo nie ruszałem u siebie tego jeszcze.
Ostatnio zmieniony 2018-05-27, 22:05 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

q_dancer1, A mógł być podesłać jakąś aukcję konkretnego tego elringa bo widziałem że są różne rodzaje a nie wiem który będzie najlepiej pasować. Natomiast co do uszczelki to nigdy jej nie kładłem na oleju czy cos w tym stylu, zawsze wszystko było ładnie wyczyszczone i odtłuszczone.

Dzwoniłem dziś aso 21 zł szt czyli komplecik 84 :shock: , czyli więcej niż dałem za uszczelkę pod pokrywę
Ostatnio zmieniony 2018-05-28, 10:59 przez rychu1717, łącznie zmieniany 1 raz.
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Te gumki tyle kosztują i radzę je zakupić ;) Uszczelkę brałem z aparts.pl chyba, jest jeden rodzaj. Taka: https://aparts.pl/partscatalogue/627-16 ... ~2ELR.aspx Czy to będzie reinz, elring czy corteco to jeden czort ;) Tą co masz teraz możesz założyć skoro była nowa, nic jej nie będzie. Aha, śruby dokręcaj z momentem 10Nm żeby ci uszczelka nie wylazła bo też będzie cieknąć ;)
Ostatnio zmieniony 2018-05-28, 21:31 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

q_dancer1, Dzięki za podpowiedź bo powiem szczerze że nie wiedziałem z jakim momentem to dokręcić. Natomiast co do tych podkładek to spróbuję przymierzyć z a4 1.9, a jeśli nic z tego nie będzie to nieunikniona będzie wizyta w aso. Ciekawi mnie jeszcze tylko sprawa z dołem czy ktoś miał podobne przejścia jak ja i czy jest na to jakiś patent.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

też brałem z aparts, erlinga bodaj i nic się nie pociło.Pamiętaj o wymianie koreczków gumówych
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

mas0n, Uszczelkę zostawiam bo jest praktycznie nówka coś za około 60zł, a co do tych koreczkow to tak jak pisaliśmy wyżej, dostanie ich niemożliwe jedynie aso, jednak dziś udało mi się znaleźć alternatywę i jeśli to zadziała to dodam fotki.
Awatar użytkownika
vag_only
Mechanik
Mechanik
Posty: 209
Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: vag_only »

a te tulejki gumowe do przykręcania idze gdzieś kupić po za aso ? słyszałem ze od fabi pasuja badał ktoś temat ?
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

vag_only, Powiem Ci ze przepatrzylem sporo sklepów w krakowe i także wszystkie motoryzacyjne u mnie na miejscu i nikt nie wspomniał o zamienniku, może w innym rejonie Polski gdzieś to robia. Co do fabi to tez to znalazłem i z tego co się orientuje to bardzo podobne rozwiązanie u sb zastosowałem, teraz tylko pojeździć trochę i wszystko wyjdzie.
Ostatnio zmieniony 2018-06-01, 19:44 przez rychu1717, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

Podsumowując moje działania z tymi gumowymi podkładkami, które w aso kosztują ponad 80 zł za 4szt, udało mi się znaleźć także gumy które podobnie spełniają tą funkcję po małej modyfikacji. Spraw wygląda następująco, pochodzą one z a4 b5 1.9 tdi. Tylko że tam te podkładki gumowe składają się z dwóch części dolnej płaskiej i górnej stożkowej. Wiadomo że do naszych 2.5 to tylko te stożkowe. Gdzieś czytałem że ze skody pasują ale z jakiej to nie wiem. Koszt w porównaniu do ori smieszny bo niecałe 2 zł za szt a tak samo trzymają pokrywę albo nawet mocniej. Tylko jedyny problem jest taki że są one dosyć krótkie i trzeba podłożyć dwie metalowe podkładki, które zrobią dystans. Ja niestety wymieniałem uszczelkę dwukrotnie, ponieważ jedna niby nowa a okazała się nie wymiarowa. Tak więc tu są zdjęcia jak to wygląda.


Obrazek



Obrazek



Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”