PŁYN CHŁODNICZY W KABINIE NA DYWANIKACH

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
MarcinLca
Adept
Adept
Posty: 31
Rejestracja: 2016-12-05, 21:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

PŁYN CHŁODNICZY W KABINIE NA DYWANIKACH

Post autor: MarcinLca »

Witam wszystkich forumowiczów !

Ostatnie dni w życiu moim jak i mojej pięknej Audi a6 c4 to jakaś katastrofa...
Opiszę co się stało.
Pojechałem na "wycieczkę" do drugiego miasta. Na powrót, pomysłałem "kurczę... jadę na Maca " .. i tak stoję w kolejce i czekam, czekam ... aż w końcu patrzę, a z pod szybia leci para. Od razu rzuciłem oko na temp silnika a tam ? tam ponad 90 stopni.
Zgasiłem silnik, czekałem na zamówienie w Macu. Kiedy pracownik wydał towar, odpaliłem samochód, po odpaleniu poczułem coś lekko gorącego i mokrego na nodze.... a tam ? TAM PŁYN :(
Po stronie kierowcy "pokapało" natomiast od strony pasażera wylało kałużę ( ok. 1l ?) płynu chłodniczego....

Powiedzcie mi czy to nagrzewnica na 99,9% ? czy może coś innego ?
czytałem na forum i ludzie pisali że może być to zawór podciśnienia ?
Dodam, że rok temu miałem wymienianą nagrzewnicę ...
Paru znajomych też mi podpowiedziało, że termostat mógł się zwiesić i ciśnienie wywaliło płyn do kabiny.

Pomożecie ? zanim rzucę znowu auto do mechanika z nagrzewnicą ?? ..

Pozdrawiam wszystkich !
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Otwórz maske, zdejmij oslone podszybia i zobacz skąd leci plyn. Jak nie widać skąd to najprawdopodobniej nagrzewnica się rozszczelniła
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

Albo nagrzewnica albo złączenie do nagrzewnicy poszło, jak w podszybiu jest sucho, tera to już pewnie większość wyparowalo, ale przeciagniesz palcem to bd tłuste. A jak bd suche to nagrzewnica. Przynajmniej dla mnie :kwasny:
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

_tagi
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
MarcinLca
Adept
Adept
Posty: 31
Rejestracja: 2016-12-05, 21:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: MarcinLca »

Dodam że ostatnio jeździłem autem i płyn nie ucieka do kabiny. Natomiast po jakimś czasie pojawia się kontrolka płynu chłodniczego ...
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

A ubytek płynu chłodniczego jest? Czy po prostu nie ucieka do kabiny ale ucieka
Ostatnio zmieniony 2018-05-24, 18:14 przez MARO, łącznie zmieniany 1 raz.
MarcinLca
Adept
Adept
Posty: 31
Rejestracja: 2016-12-05, 21:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: MarcinLca »

Ubytek jest. Tzn, po trasie patrzę jest w połowie zbiorniczka .. troche odczekam i jest więcej, jak odkręcę to samo - jest więcej
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

Zaznacz flamastrem przed jazda i zobacz czy po jeździe masz tyle samo. Podszybie suche? Załącz silnik I w podszybiu na jednym wężu jest odpowietrznik odkrec delikatnie I zobacz czy leci woda odrazu czy pierw jej syk. Ogólnie grzeje Ci w środku nadmuch ?
Masz pewnie climatronika zobacz pobaw się ciepło zimno i zobacz czy leci na nogi czy nie
Ostatnio zmieniony 2018-05-24, 20:28 przez MARO, łącznie zmieniany 1 raz.
MarcinLca
Adept
Adept
Posty: 31
Rejestracja: 2016-12-05, 21:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: MarcinLca »

A więc tak :
1.) Płyn ( aaa raczej woda) dolana prawie że do kreski max. Auto odpaliłem, nagrzało się do 90st.
2.) niestety odpowietrznika nie mogłem odkręcić bo jest lekko uszczerbiony (nie wiem jak to ugryźć).
3.) Próbowałem grzać nadmuchem na HI ale dziś 29 st. tak więc mogę powiedzieć, że mi nie grzało
4.) Bawiłem się climatroniciem ciepło/zimno - > nic nie leciało

Po zgaszeniu silnika i krótkiej rundce, płyn ubył poniżej MINIMUM. Pod zaworem odpowietrzającym trochę mokro było, oraz słyszałem "syczenie".
Macałem również ręką nagrzewnicę od strony pasażera, gdzie wcześniej w **uj płynu wylało i sucho.

Nie chce dawać do mechanika ludzie, za 600 zł :(
HELP!
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

Odpowietrznik na Chama odkrec tak żeby nie urwać gwintu o nic dookoła, I kup w sklepie taka śrubę wsadz i będzie gicio na przyszłość.
Możesz sam wyszarpac cała nagrzewnice I sprawdzić co i jak roboty na pół dnia ale za friko, o ile nic nie pourywasz. Skoro jest mokro koło odpowietrznika a od strony środka nie, to bardzo możliwe, tak jak wcześniej pisałem, że gdzies na łączeniu nagrzewnicy z resztą węży co idą do bloku.
Dolej wody, weź druga osobę, nagrzej silnik włóż łeb pod maskę i patrz, kolega robi ciśnienie żeby trochę wzbudzić czynnik bardziej. I obserwować skąd leci, wcześniej powycierac do sucha w podszybiu żeby było widać nowe ślady. Ale skoro płyn ubywa to uszczelka pod głowicą na bank :mrgreen: haha.
A tak poważnie sprawdź wszystkie węże tam bo jak leci to musi gdzieś..
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Może zawór regulujący przepływem płynu przez nagrzewnicę jest padnięty skoro nie było ogrzewania?
MarcinLca
Adept
Adept
Posty: 31
Rejestracja: 2016-12-05, 21:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: MarcinLca »

Sprawa rozwiązana.
Na początek - przepraszam za brak tagów, miałem szalony okres i tak wyszło ;)

Usterką była sama nagrzewnica - pękła w miejscu gdzie nie powinna (obudowa).
Ciśnienie w układzie sprawdzone - wszystko ok!

Dziękuję wszystkim za wszelką pomoc, bardzo pomogliście ! :ok:

Niedługo będę wystawiać swoją perełkę na sprzedaż, jeżeli ktoś będzie chętny pisać ludzie ;)
Pozdrawiam !
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”