2.0 AAE TURBO

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi i nie tylko związane z motoryzacją.
Awatar użytkownika
MaRuNiA
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 67
Rejestracja: 2017-05-21, 22:33
Imię: Marek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.0E 101KM (AAE)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: DOA/OŁAWA
Płeć:

2.0 AAE TURBO

Post autor: MaRuNiA »

Witam Panowie i Panie coś mnie dzisiaj tknęło na takie połączenie. Pewnie istnieje możliwość taki manewr wykonać ale jaimi kosztami. Myślę że wybrałem odpowiedni dział. Mianowicie czy da się wsadzić do 2.0 aae jakieś turbo? Wiem wiem zaraz będzie że po co że na co ale nie daje mi to spokoju. Widziałem stare skody z 8 zaworowym silnikiem z turbo i pomyślałem czemu nikt tego nie zrobił w audi. I teraz pytanie do Was co by było potrzebne żeby taki patent zastosować żeby za bardzo nieningerować w silnik, chodzi mi o to ile 2.0 wytrzyma bez wzmacniania i ile by takie turbo dodało. Jakie turbo przede wszystkim. Wiem że niektórzy mają bardzo dużo doświadczenia w tej dziedzinie więc chciałbym zasięgnąć opini od Was. Z gory dzięki za odpowiedzi. Mam nadzieje że nie zostane zjechany za pomysł takiego połaczenia
Było 2X Daewoo,Renault,2X Honda,Mazda
Jest AUDI 100 C4 2.0 8v 92 :oska:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13607 ... sc&start=0
Awatar użytkownika
burdzio89
Mechanik
Mechanik
Posty: 194
Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć:

Post autor: burdzio89 »

MaRuNiA, prosta odpowiedź nie negująca Twojego pytania...
Przecież jest 2.2 turbo :lol: 8-) :mrgreen:
Awatar użytkownika
MaRuNiA
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 67
Rejestracja: 2017-05-21, 22:33
Imię: Marek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.0E 101KM (AAE)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: DOA/OŁAWA
Płeć:

Post autor: MaRuNiA »

Tak masz racje ale ja mam 2.0 :-P i jakby coś można było zaaplikować to było by fajnie, u nas chyba nikt nie ma takiego silnika zaturbionego. Mały silnik ale jakoś 1.8 t jest i zapier...a ładnie.
Było 2X Daewoo,Renault,2X Honda,Mazda
Jest AUDI 100 C4 2.0 8v 92 :oska:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13607 ... sc&start=0
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Uważam aby spokojnie to jeździło tanim kosztem jestes w stanie uzyskać przyrost 20-30km z średnio małą obawą , ze coś wybuchnie.
Reasumując taki przyrost mocy jest nie adekwatny do kosztów jakie poniesiesz aby to było bezawaryjne - lepiej juz kupić inny silnik np. 2.3 170km z audi 80 albo coś w ten desen.

burdzio89, masz racje tylko na rynku cena kosmos i podaż 1 szt na dzien dzisiejszy za 10koła :-P
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
MaRuNiA
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 67
Rejestracja: 2017-05-21, 22:33
Imię: Marek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.0E 101KM (AAE)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: DOA/OŁAWA
Płeć:

Post autor: MaRuNiA »

No 20 do 30 km to już ładnie. Teraz mniej więcej jakie koszty wchodzą w gre? Turbo jakie z beszwynowego czy z diesla? Kolektor wydechowy/ssący nowy, IC, magistrala do smarowania turbo, ale coś wyczytałem u golfiarzy o zmianie pierścieni, panewek i ogólnie rozrząd i płyny ustrojowe. Wiem że wiele rzeczy dałoby pomodzić po kosztach tzn: nie z rur ze złomu czy jakieś takie rzeczy ale własnymi rękowa tudzież rękami znajomych. Powiem że 20 km to nawet nawet wynik. Chodzi tu też o to żeby w takim wypadku nie zarżnąć silnika tylko lekko poprawić jego właściwości
Było 2X Daewoo,Renault,2X Honda,Mazda
Jest AUDI 100 C4 2.0 8v 92 :oska:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13607 ... sc&start=0
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13999 wątek na temat uturbienia 2,3.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
MaRuNiA
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 67
Rejestracja: 2017-05-21, 22:33
Imię: Marek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.0E 101KM (AAE)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: DOA/OŁAWA
Płeć:

Post autor: MaRuNiA »

Dziękuję :mrgreen:
Było 2X Daewoo,Renault,2X Honda,Mazda
Jest AUDI 100 C4 2.0 8v 92 :oska:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13607 ... sc&start=0
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

MaRuNiA, za to co zainwestujesz w silnik można też za 3-4 koła kupic całe auto anglika np c5 czy passata b5 z 1.8t z skrzynią , wiązkami komuterem , airboxami i całym ustrojstwem
potem reszte wypiepszasz na złom i masz bezawarujny naped + ekstra 50km za relatywnie małe pieniądze.
Takie swapy to najlepiej opłaca sie kupować już gotowe albo wstepnie zaczete , inaczej to studnia.
AEL INSIDE
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Można uturbić tylko koszt będzie przewyższał wartość całego auta. Jest to do zrobienia, ogranicza tylko fantazja i grubość portfela. Jednak osobiście w takiej sytuacji przedmówcy dobrze piszą, 1.8T i po zabiegu każdy przyrost za naprawdę rozsądne pieniądze. Może tędy droga, w internetach modzenie 1.8T opisane wszerz i wzdłuż po klikaset razy. AAE turbo ? nie widziałem :-P
Awatar użytkownika
MaRuNiA
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 67
Rejestracja: 2017-05-21, 22:33
Imię: Marek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.0E 101KM (AAE)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: DOA/OŁAWA
Płeć:

Post autor: MaRuNiA »

kk84, no właśnie ja też aae z turbo nie widziałem o tonchodzi :mrgreen: tak ja u Dodka 2.7 biturbo w c4. Nie mowie że będe to robił w najbliższą zimę ale zbieram info w temacie bo nie lubię działać na ślepo i wolę wiedzieć co z czym zanim za coś się wezmę a u nas na forum wiem że dowiem się tego co potrzebuję
Było 2X Daewoo,Renault,2X Honda,Mazda
Jest AUDI 100 C4 2.0 8v 92 :oska:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=13607 ... sc&start=0
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Nawet jeżeli przeznaczysz na to wór kasy i dużo czasu, to zwyczajnie stary dwulitrowy ośmiozaworowy słupek będzie nie przystosowany materiałowo do takich zabaw, więc to wielka nieznana i niewiadoma wkraczanie na teren doładowanych jednostek z tym silnikiem.
Ale miło, że są tacy wariaci, przepraszam, ludzie pozytywnie zakręceni 8-)
Awatar użytkownika
wyborowy
Moderator
Moderator
Posty: 57
Rejestracja: 2016-05-25, 18:37
Imię: Dawid
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Wawa - Białołęka
Płeć:

Post autor: wyborowy »

Turbo to nie taka prosta sprawa jak się wydaje, pomimo, że nasze C4 to auta starej daty i mają przewymiarowane podzespoły to jednak w przypadku "zwykłego" silnika, który miał być trwały i prosty w budowie nie używano materiałów i technik ich wytwarzania żeby mogły znosić większe przeciążenia. Żeby zaturbić Twój silnik to trzeba "zakuć" cały układ korbowy, tłoki, a ciekawe czy tuleje cylindrowe dadzą radę. Przy większym pragnieniu na moc pewnie i "czapa" mogła by się poddać.

Pamiętaj o układzie chłodzenia cieczy i oleju. Całkowite uszczelnienie serducha, no i trzeba pewnie będzie je "odprężyć", bo za wysoki stopień sprężania może powodować spalanie stukowe.

Następnie trzeba myśleć o "rzemiośle" kolektorów, układu wydechowego. Oczywiście jakieś wytryski, które podleją odpowiednio wszystko, a co za tym idzie też inna pompa paliwa. Pozostaje jeszcze kwestia strojenia tego wszystkiego, jakiś stand alone pewnie będzie potrzebny i magik, który się tego podejmie. ;-)

Jak chcesz turbić wolnossaka to polecam coś co ma jakieś korzenie sportowe, a mianowicie 2JZ, 1.8 IS z E30 (nie pamiętam kodu silnika) itp.

Moim zdaniem takiej i "bezpieczniej" byłoby zainwestować w kompresor do Twojego silnika, choć to też duży koszt i ogrom pracy. Jednak kompresor będzie troszkę mniej kłopotliwy w takim przedsięwzięciu.

Tyle ode mnie. :lol:
Ostatnio zmieniony 2018-09-27, 22:03 przez wyborowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

wyborowy, Nie, nie będzie konieczności zakuwania, ale jak najbardziej zmniejszyć stopień sprężania.

Ogólnie, gra nie warta świeczki. Lepiej SWAPować na coś, co już jest podatne na mody.
Awatar użytkownika
wyborowy
Moderator
Moderator
Posty: 57
Rejestracja: 2016-05-25, 18:37
Imię: Dawid
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Wawa - Białołęka
Płeć:

Post autor: wyborowy »

Nawet jeśli odejdzie zakuwanie silnika to jak już wspomniałem jest to naprawdę gruby projekt, który po prostu nie ma większego sensu. ;-)
Albo TURBO albo wcale !!!

Moja S-taruszka:
viewtopic.php?t=11579

.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Hyde Park”