[A6-2.8 AAH] Metaliczny dźwięk "na ssaniu"
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2017-10-22, 17:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Golub-Dobrzyń
[A6-2.8 AAH] Metaliczny dźwięk "na ssaniu"
Witam Forumowiczów (przez duże "F")
Od listopada jestem posiadaczem A6 C4 2,8 AAH i mam mały problem, przeszukałem już sporo tematów na forum i niestety nie znalazłem jeszcze rozwiązania tego problemu.
Sprawa wygląda następująco: po odpaleniu zimnego/ostudzonego silnika samochód pracuje na wyższych obrotach, około 1300 obr./min (domyślam się, że to za sprawą zwiększonej dawki, czyli na ssaniu) w tym czasie jest słyszalny metaliczny dźwięk, dzwonienie, trochę jakby nieszczelny wydech.
Po około minucie obroty schodzą do 800 obr./min dźwięk znika i wszystko jest wzorowo.
Nie mam pojęcia co jest przyczyną tego dźwięku
Liczę na waszą pomoc
Od listopada jestem posiadaczem A6 C4 2,8 AAH i mam mały problem, przeszukałem już sporo tematów na forum i niestety nie znalazłem jeszcze rozwiązania tego problemu.
Sprawa wygląda następująco: po odpaleniu zimnego/ostudzonego silnika samochód pracuje na wyższych obrotach, około 1300 obr./min (domyślam się, że to za sprawą zwiększonej dawki, czyli na ssaniu) w tym czasie jest słyszalny metaliczny dźwięk, dzwonienie, trochę jakby nieszczelny wydech.
Po około minucie obroty schodzą do 800 obr./min dźwięk znika i wszystko jest wzorowo.
Nie mam pojęcia co jest przyczyną tego dźwięku
Liczę na waszą pomoc
- TheStig95
- Mechanik
- Posty: 158
- Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
- Imię: Michał
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: quattro
- Skąd: Serock
Mam dokładnie to samo w 2.6 ABC. Wydaje mi się że to głowice stukają póki nie zaleją się olejem. Ale lepiej jak wypowie się ktoś kto już ogarniał ten temat.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2017-10-22, 17:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Golub-Dobrzyń
Sugerujesz te zawory pod klapą rewizyjną? Miałeś to u siebie?kornikbp pisze:http://12v.org/faq/index.php?q=maint&r=1
Jeśli tak to czemu ten dźwięk po odpaleniu jest tak zależny od obrotów i jest jakby "wyłączany" natychmiastowo przy zejściu z obrotów?
- TheStig95
- Mechanik
- Posty: 158
- Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
- Imię: Michał
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: quattro
- Skąd: Serock
Moim zdaniem nie jest to zależne od obrotów, ponieważ mam walnięty silniczek krokowy i obroty u mnie trzymają się czasem powyżej 1000 przy 90 stopniach i wtedy nie klepie. Klepanie jest zawsze na zimnym silniku który stał przynajmniej całą noc. Więc albo klepią głowice które jeszcze nie dostały oleju albo cos innego.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2017-10-22, 17:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Golub-Dobrzyń
Wczytaj się ciut dokładniej w moje wcześniejsze postyTheStig95 pisze:Moim zdaniem nie jest to zależne od obrotów, ponieważ mam walnięty silniczek krokowy i obroty u mnie trzymają się czasem powyżej 1000 przy 90 stopniach i wtedy nie klepie. Klepanie jest zawsze na zimnym silniku który stał przynajmniej całą noc. Więc albo klepią głowice które jeszcze nie dostały oleju albo cos innego.
Odpalam, silnik wchodzi na 1300, pracuje tak przez około minutę i klepie, potem obroty obniżają się do 800 i zarazem następuje cisza. Od tego momentu nie ma żadnych niepokojących dźwięków w całym zakresie obrotów i temperatury.
Pewnie u Ciebie jest podobnie.
Ostatnio zmieniony 2018-01-29, 10:54 przez xq92x, łącznie zmieniany 2 razy.
- TheStig95
- Mechanik
- Posty: 158
- Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
- Imię: Michał
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: quattro
- Skąd: Serock
Tak, bo pompa zaczyna dawać olej pod cisnieniem i metal nie stuka o metal tylko jest amortyzowany gestym olejem. A obroty nie wnoszą tu nic ważnego. Gdyby od razu po odpaleniu na zimmym miałaby 800obr to by wolniej klepała. Na tej angielskiej stronie jest wyraźnie napisane że do zrobienia są te zaworki. Olej spływa do miski i potem na zimnym klepie metal o metal dopóki go olej nie zaleje. Być może przy 1300 jest to bardziej słyszalne.
Ostatnio zmieniony 2018-01-29, 12:19 przez TheStig95, łącznie zmieniany 1 raz.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
-
- Adept
- Posty: 10
- Rejestracja: 2017-10-22, 17:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Golub-Dobrzyń
Na pewno będą oryginały i na pewno oba, ale oryginalne części w różnych źródłach są dostępne, nieraz da się coś utargować.pili pisze:Chyba tylko ASO. Nawet gdyby były zamienniki to w takim miejscu nie warto oszczędzać. Może uda się stetoskopem wytypować która głowica ale jak już rwiesz kolektor i kapę to wymień od razu dwa.
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
po prostu skojarzyłem że ktoś o tym pisał na tamtej stroncexq92x pisze:Sugerujesz te zawory pod klapą rewizyjną? Miałeś to u siebie?kornikbp pisze:http://12v.org/faq/index.php?q=maint&r=1
Jeśli tak to czemu ten dźwięk po odpaleniu jest tak zależny od obrotów i jest jakby "wyłączany" natychmiastowo przy zejściu z obrotów?
swoją drogą świetna baza danych o tych silnikach na stronce
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic