[100 - 2.8AAH] Nietypowe spalanie oleju
-
- Adept
- Posty: 18
- Rejestracja: 2015-01-12, 19:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Podkarpacie
[100 - 2.8AAH] Nietypowe spalanie oleju
Moje autko jak temacie 100 z silnikiem 2.8 AAH silnik pracuje w miarę dobrze ale mam problem z olejem a dokładnie z jego spalaniem i dymieniem ale tylko wtedy gdy podjeżdżam pod stromą górkę i potem z niej zjeżdżam to czuć spalany olej i dymi , gdy jeżdżę po równinach nie ma smrodu oleju ani dymienia dlatego takie nietypowe spalanie . Olej napewno jest spalany , nie kapie na wydech czy kolektor wydechowy , ewidentnie wydobywa się z wydechu i tak jak pisałem wcześniej tylko po jeździe po wzniesieniach .
-
- Adept
- Posty: 18
- Rejestracja: 2015-01-12, 19:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Podkarpacie
Robiłem dół tylko panewki , góra nie ruszana przeze mnie , ale jak pisałem wyżej na równinach nie dymi tylko na podjazdach luz zjazdach jak by jakaś uszczelka to by chyba cały czas dymiło tak mi się wydaje , teraz myślę że może przez odmę się coś przedostaje , a zdrugiej strony widziałem że jest trochę oleju między głowicami tylko jak by się dostawał do komory spalania .
- MARO
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wałcz
- Podziękował: 1 raz
Do komory może się dostawać przez nieszczelne pierścienie na tłoku, uszczelke, i zawory.
Weź kolegę niech jedzie za Tobą, Ty dajesz mu do 4 tysięcy obrotów potem puszczasz gaz czekasz aż obroty spadną do +-2 tysięcy i naciskasz gaz jak pójdzie dym na czarno, no to raczej remont góry, bo coś nie trzyma.
Odmę warto sprawdzić ( sprawdź filtr powietrza czy nie ma w nim oleju) a nóż się trafi, że to odma.
Weź kolegę niech jedzie za Tobą, Ty dajesz mu do 4 tysięcy obrotów potem puszczasz gaz czekasz aż obroty spadną do +-2 tysięcy i naciskasz gaz jak pójdzie dym na czarno, no to raczej remont góry, bo coś nie trzyma.
Odmę warto sprawdzić ( sprawdź filtr powietrza czy nie ma w nim oleju) a nóż się trafi, że to odma.
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
- Imię: Przemek
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Hrubieszów
- Płeć:
Powiem tak u mnie po hamowaniu silnikiem jak depnę gazu puszcza niebieskiego bąka ale poza tym silniczek chodzi bez zarzutów podejrzewam, że bedziesz miał głowice do kapitalki. Ja u siebie jakiś czas temu zleciłem wymianę uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowic i przez jakieś 3 tygodnie miałem spokój zero dymienia smrodu oleju itp niestety potem problem powrócił najwidoczniej za duże luzy mam na prowadnicach i po prostu nowe uszczelniacze się poddały innego wyjaśnienia nie znalazłem, na razie olałem temat dolewam oliwy i śmigam dalej. Wygodnie mi się śmiga tym moim autkiem ale jakoś mi się nie uśmiecha pakowanie tylu pln w 20 letnią "skorupę"
- waldemaister
- Adept
- Posty: 34
- Rejestracja: 2017-07-01, 23:15
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Iława
Jak dymi po hamowaniu silnikiem i dodaniu gazu to bierze przez uszczelniacze zaworowe jak podczas przyspieszania to pierścienie.Ja mam na swojej 430tys i jak wymieniełem uszczelki to widziałem juz progi na cylindrach wymieniłem tez przy okazji uszczelniacze zaworowe (da sie zrobić bez sciagania głowic) oleju bierze około 1L na 4-5 tyś .Mam zalany Valvoline 5w40 .Napewno ma tez wpływ na spalanie jaki olej jest zalany.Uszczelki wymieniałem bo pusciły olej z kanałów olejowych.Te silniki lubia palic olej choć nie tak jak 2.0 TFSI
-
- Adept
- Posty: 18
- Rejestracja: 2015-01-12, 19:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Podkarpacie
jeżdżę po równym i hamuję silnikiem przyspieszam i nie czuję ani nie widzę spalonego oleju , ale jak jadę góra dół , czyli wzniesienie i zjazd z niego to wtedy puści dyma i to dość dobrego , zasłona dymna , potem się to wypali i jest spokój , codziennie jeżdżę do pracy 10 km w jedną stronę , praktycznie mam tylko jedno małe wzniesienie i nie widzę żadnego dymu , ale w weekend wyskoczę gdzieś dalej a ze okolice mam górzyste to zawsze gdzieś zadymi .
5 km od domu mam tzw serpentyny dość wysokie i kręte pod górkę nic a potem zjazd to siwo .
Odłączyłem jedną odmę bo trochę brudna z oleju był ale dalej zadymi , dodam ze miedzy głowicami zbiera się olej , może to do tego coś ,przymierzam się do wymiany uszczelki tej pokrywy , czyszczenie i wtedy zobaczę czy coś się zmieniło.
Jak by były uszczelniacze to na zimnym też by coś kopciło , czy przy większym bucie , a tak nie widać dymu.
5 km od domu mam tzw serpentyny dość wysokie i kręte pod górkę nic a potem zjazd to siwo .
Odłączyłem jedną odmę bo trochę brudna z oleju był ale dalej zadymi , dodam ze miedzy głowicami zbiera się olej , może to do tego coś ,przymierzam się do wymiany uszczelki tej pokrywy , czyszczenie i wtedy zobaczę czy coś się zmieniło.
Jak by były uszczelniacze to na zimnym też by coś kopciło , czy przy większym bucie , a tak nie widać dymu.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Olej między głowicami to może być niestety uszczelka pod głowicą. Też się z tym bujałem i niestety olej sączył się na narożniku głowicy od wewnątrz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837