[S6-4.2 AEC] Nie odpala, pali bezpiecznik 5a blisko ecu - ro

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

[S6-4.2 AEC] Nie odpala, pali bezpiecznik 5a blisko ecu - ro

Post autor: gustav »

Witajcie. Eska nie odpala.

Pali bezpiecznik 5A nad ecu drugi od prawej. Prawdopodobnie jest odpowiedzialny albo za cewkę albo za wtryski.

Fakty:
- pompka paliwa działa
- ecu wygląda jak nowe
- pozostałe bezpieczniki i przekaźniki ok.
- czasami nie ma kilometrów na wyswietlaczu, nie działa ac/bc
- nie działa klimatronik


Ktoś spotkał się z czymś podobnym ?
Ostatnio zmieniony 2018-04-07, 18:48 przez gustav, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

raz jak "volvo" testowalismy z Markiem to sie spalił sprawdź czy jest iskra moze któras cewka zwarcie robi
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

ok, a za co ten bezpiecznik odpowiada ? za prąd na ecu czy na cewki a moze wtryski ?

Dodam że nie łączy się z ecu przez vag coma, z licznikiem taK.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

ok, a za co ten bezpiecznik odpowiada ? za prąd na ecu czy na cewki a moze wtryski ?
Zgadłeś :). Przez ten bezpiecznik o oznaczeniu S27 na schemacie jest podawany +12 na styk roboczy tzw. holding relay wewnątrz ECU który to w czasie rozruchu podaje +12 na przepływkę, wtryski oraz pozostałe "peryferia" ECU. Po zamknięciu przekaźnika/ów pompy paliwa przekaźnik ten zostaje otwarty przez ECU.

Poszukaj w internetach SSP143, na stronie 40 masz schemat rozrysowany.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Dziękuję za cenne info !.

Sytuacja wygląda tak że bezpiecznik jest spalany nawet jak kluczy jest wyciagniety ze stacyjki.

Zwarcie [ do masy] które może być na cewce/przepływce/wtryskach ... ? dobrze myślę ?
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Pół żartem pół serio : wsadź 10A i "dopal" zwarcie.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

7,5A spaliło moment. Boje się pakować większe bezpieczniki.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

No to tropimy zwarcie. Bezpiecznik S23 10A, wyjmij go i patrz czy pali S27. Jeżeli nawet z wyjętym kluczykiem go pali to może ECU jest trafiony ?.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

kk84, Zgadłeś, na innym ecu śmiga.

Uwalone ecu a raczej wbudowany przekaźnik który robi zwarcie oraz wiązka, pływak pompa paliwa.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

gustav pisze:wiązka, pływak pompa paliwa.
Ten fragment jest za przekaźnikiem zabezpieczonym oddzielnym bezpiecznikiem, więc to nie przyczyna. Raczej wiek sprzętu niestety.

Możesz spróbować naprawić stare ECU wymieniając przekaźnik, a nóż widelec zagada :mrgreen:
marciniak_m
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2018-04-25, 19:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

Post autor: marciniak_m »

Panowie, znalazłem ten temat i myślę, że będziecie w stanie mi pomóc. Gdzie znajduje się ECU i wspomniane bezpieczniki S23 i S27? Szukam przy nogach kierowcy i pasażera i nie widzę.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

marciniak_m, słabo szukałeś :-P

Dywanik pod nogami pasażera podwiń, i podążaj w kierunku silnika / grodzi. Znajdziesz ECU, TCU i na listwie plastikowej bezpieczniki.
marciniak_m
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2018-04-25, 19:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Poznań

Post autor: marciniak_m »

Raczej nie mogłem znaleźć tropu :D Dzięki za pomoc, idę na poszukiwania
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”