[FWD] Problem z układem kierowniczym

inigram
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2017-09-25, 22:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

[FWD] Problem z układem kierowniczym

Post autor: inigram »

Od dłuższego czasu moja maglownica odmawiała posłuszeństwa, znaczna nieszczelność i narastające luzy (słyszalne stuki) powodowały niemożność komfortowej i bezpiecznej jazdy. Kilka dni przed wymianą maglownicy, do kompletu doszło wycie pompy wspomagania. Diagnoza - wymiana obu elementów. Oryginalnie w autku było zawieszenie nivo i serwotronik. Amorki tylne zostały wyrzucone (założone zwykłe, bez bomb), przewody zaślepione, pompa wspomagania wymieniona na jednosekcyjną, maglownica została założona bez serwotronika, a cały układ zalany płynem febi 6162 (części używane, oryginalne). Po skręceniu całości, przez pierwsze kilka/kilkanaście obrotów kierownicą, kręciło się lekko. Później cały czar prysł, i o ile podczas jazdy to nie przeszkadza to na postoju kierownicą kręci się tak, jakby wspomaganie było znikome lub nie było go w ogóle. Według tabliczki na pompie wspomagania, ciśnienie jej wynosi 100 bar, czy to nie za mało? Czy do AEL'a nie powinna być bardziej wydajna, 120? Przy zakupie nie zwracałem na to uwagi, sądziłem, że wszystkie pompy są takie same. Pompa pochodzi najprawdopodobniej od A100, kółko miała na pasek klinowy, musiałem przekręcić je ze swojej. Mam świadomość, że wspomaganie będzie się różnić między serwotronikiem, a bez. Ale kręcenie kierownicą na postoju oburącz, to już przesada
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”