[A6-2.5TDI AEL] Kat wtrysku, mocno przyspieszony. Lepiej zap

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Witam, rozebralem, wyczyscilem, uszczelnilem pompe i mam taki problem. Auto nie chce wchodzic na obroty. Rozebralem ja drugi raz wraz z nastawnikiem i nic ciekawego nie znalazlem. Zlozylem tak samo i dalej to samo.
Ktos wie co moze byc przyczyna ? dodam ze jeden z zaworkow (jak drugi raz rozebralem pompe sie wysypal (chyba w srodku pompy) zlozylem go ale nie wiem czy prawidlowo. Wlozylem sprezynke tloczek a potem zabezpieczenie.

Ktos moglby mi pomoc ?



A chodzi dokladniej o ten zaworek:
Obrazek
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Tym zaworem regulujesz ciśnienie wewnętrzne pompy.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Wporzadku. Czyli ten zawór może mieć wpływ na wkrecanie się w obroty? Bowiem mam wrażenie że autu zwyczajnie brakuje paliwa żeby mógł się rozkręcić. Jak pod pompuje pompka to rosną mu obroty i mogę mu więcej przygazowac
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

frost12q, zrąbałeś ciśnienia wew pompy - nie trzeba było tego tykać.
Jak sobie nie poradzisz kup uzywaną pompe od volvo - w lutym mogłem kupić wyrwaną z auta na chodzie za 300 czy 350zł.
http://www.umserwis.fora.pl/diesel-serv ... ,6085.html - trzeba by kupić manometr i to ustawić wpinając sie w pompe - jc na dolocie tj na poprowdzeniu paliwa jest mini zawór ktory blokuje cofke paliwa do filtra paliwa i defakto jest odpowiedzialny za ciśnienie wew po czesci - ale ja nie mam pojecia jakby sie to wpiąć - trzeba by jakieś spejalistyczne przejsciówki adaptery które ma tylko pompiarz.
PS elsa nic nie mówi o grzebaniu w samej pompie
https://www.audi80.pl/topics75/allrozbi ... t65472.htm - prawie to samo bo pompa też vp37.


Ps wywal tą pseudo pompke !!!!!!

http://www.audi-c4.pl/printview.php?t=3 ... 55815bf38b - stary temat ale ciekawy
Ostatnio zmieniony 2018-04-18, 17:14 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

Dzięki kolego za odpowiedź. Okazało się że źle złożyłem bieżnie pompki wstępnej. Nie zauważyłem że to nie jest zwykły okrąg. Można założyć lewo lub prawo. I zamiast zassac paliwo to zasysalo z pompy.
Zaworek mam juz ustawiony orientacyjnie.
Jeszcze nie sprawdzałem czy działa ale powinno.
snicpon2
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2019-06-21, 16:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chybie

Post autor: snicpon2 »

Mam podobny problem tylko że pojawił się po regeneracji pompy wtryskowej i wtryskiwaczy w profesjonalnym serwisie Boscha za baaaardzo profesjonalna cenę:) jak założyłem pompę i wtryski i ustawiłem kat tak jak zawsze ustawiam czyli w grupie 000 Basic setting około 65 to auto pali tragicznie a jak przyspiesze kat to lepiej teraz mam ustawione 160 i odpala dobrze ale wywala blad 550 i coś żęzi w okolicy pompy jak silnik wchodzi na obroty. Przed regeneracja silnik odpalal bez problemu i nic nie zezilo. Panowie z Boscha stwierdzili że na 100 % są pewni wykonanej regeneracji. Jestem nowy na forum więc nie wiem czy w dobrym temacie dodaje post.
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

nie masz powietrza w Paliwie ? doatalem od ciebie pw ale lwpiej jak tutaj na forum poszukamy problemu. jakis filmik moze by sie zdal czy cos. pow 100 kata wtrysku bedzoe wywalalo blad. to normalne. ale raczej nir powinienes na takim akcie jezdzic
snicpon2
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2019-06-21, 16:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chybie

Post autor: snicpon2 »

Nie zapowietrza się. Kompresję na cylindrach ma na zimnym po około 25 bar. Wydaję mi się że coś zepsuli w tym Boschu w pompie tylko oni twierdzą że jest ok a jak dam pompę do innego serwisu pomp to muszą plomby zerwać żeby ją otworzyć i po gwarancji
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

do innego serwisu nie ma co oddawac. Jezeli z twojej strony wszystko jest ok a auto nie pali to powinni ja sprawdzic. a na cieplym pali juz dobrze ? sprawdzales jaka dawka nwst ustawiona ?
snicpon2
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2019-06-21, 16:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chybie

Post autor: snicpon2 »

Dawka jest ok 4.4 .Jak kąt jest ustawiony prawidłowo to na ciepłym pali ciężko a na zimnym bez wymuszenia grzania świec nie zapali a jak kat jest na 160 to pali dobrze zimny i ciepły. Ja oddałem później do tego Boscha całe auto i wytłumaczylem że pali tylko jak jest mocno wyprzedzonym kąt zadzwonili na drugi dzień że auto do odbioru że ustawili kat wtrysku skasowali 250 zł a rano auta nie da się odpalić i musiałem znowu go przestawic żeby dało się jeździć
Awatar użytkownika
frost12q
Mechanik
Mechanik
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-11, 13:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gryfino

Post autor: frost12q »

ja pierdo... masakra jakas. ciezko mi cokolwiek pomoc. Na twoim miejscu sprawdzalbym wszystko po kolei. czujniki temp, paliwa, plynu, naladowal dobrze aku itd itd.
Rzucil bym okiem tez na czujnik polozenia walu czy nie ma opilkow na nim, choc watpie... Ostatnio zauwazylem przy wymianie uszczelki miski olejowej ze tarcza nadawcza n 80% jest przykrecona do walu. Wiec przez otwor czujnika spraedzilbym czy sie nie rusza. Nigdy silnika nie rozbieralem dlatego na 100% nie jestem pewny czy mam racje... moje auto nadal nir pali idealnie wiec bede probowal podmienic pompe na kilka dni. mimo ze moja jest tez po regeneracji.

byc moze jest problem z nastawnikiem samym... ciezko powiexziec...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”