ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.5TDI AEL] Kat wtrysku, mocno przyspieszony. Lepiej zap
Autor Wiadomość
frost12q 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Arek
Trakcja: Quattro
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 209
Skąd: Gryfino
Wysłany: |2 Kwi 2018|, o 14:06   [A6-2.5TDI AEL] Kat wtrysku, mocno przyspieszony. Lepiej zap

Witam,
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem?
Miałem problem z odpalaniem swojego aela. Auto dość cicho i miękko pracowało (pierwsze wrażenie kolegi mechanika). Popdowoedzial żebym mu przyspieszył kat na słuch.

Mimo wszystko używałem vaga żeby mieć punkt odniesienia. Miałem ustawione na 60. I jak auto było zimne (po nocy) to musiałem chwilę świece podgrzać żeby w jakoś normalny sposób zapalił. Jak próbowałem odrazu to chwilę musiał pokręcić.

Eksperymentalne przyspieszalem kat o 10-20 jednostek.
Co dziwne auto zaczęło znacznie lepiej odpalać przy 120 jednostkach. Być może będzie idealnie jak jeszcze trochę przyspiesze.


Jedbak nurtuje mnie ten problem. Co to oznacza? Że pompa się kończy? Nastawnik? Pompa nigdzie nie cieknie, wtryski robione...

Czy możliwym jest to że ktoś kiedyś źle pompę poskładal I wartość która widzę w vagu nie jest wartością prawdziwa?
 
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 24 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 993
Skąd: Warszowice
Wysłany: |2 Kwi 2018|, o 20:49   

Ta wartość kąta wtrysku którą widzisz bierze się od wtrysku sterującego i sterownik silnika dopasowuje to do czujnika obrotu wału i wtedy widzi jakie jest wyprzedzenie.
Może być tak że tłokorozdzielacz jest kiepski. Posprawdzaj temperatury silnika po długim postoju bez odpalania. Może być tak że czujnik temp cieczy lub paliwa przekłamuje i będą się robiły cyrki przy odpalaniu.
_________________
Moja Audinka AEL 272KM 518NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
frost12q 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Arek
Trakcja: Quattro
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 209
Skąd: Gryfino
Wysłany: |2 Kwi 2018|, o 21:01   

Dzięki afro za odpowiedź.
Na 90% temp cieczy I paliwa jest wporzadku. Jeszcze sprawdzę ale jestem niemal pewny.

Miałbyś jakieś sugestie? Miałem w planach rozebrać pompę I ocenić jej stan wizualny + wymiana uszczelnień (ba zestaw już mam)
 
 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 689
Skąd: c.k
Wysłany: |6 Kwi 2018|, o 17:36   

Ja podejrzewam że wtryski już klekają i nie zadobrze rozpylają same z siebie.
A wyższy kąt niż 75 jednostek w vagu to juz masakra dla silnika - lepszy opóźniony kąt niż za bardzo przyspieszony - pisża o tym nawet naukowe wypracowania
_________________
AEL INSIDE
 
     
q_dancer1 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 106
Skąd: opolskie
Wysłany: |6 Kwi 2018|, o 18:43   

W jakim sensie masakra dla silnika?
 
     
frost12q 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Arek
Trakcja: Quattro
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 209
Skąd: Gryfino
Wysłany: |6 Kwi 2018|, o 19:12   

W pierwszym poście jest napisane że wtryski były robione (kompleksowo)
Niedobrze dla silnika jest z tego co wiem kiedy jest zbyt opóźniony a nie przyspieszony.
Wtedy po dupie dostaje dół silnika
 
 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 689
Skąd: c.k
Wysłany: |6 Kwi 2018|, o 22:30   

frost12q, raczej jest na odwrót - bo jak sie zastanowisz - jak jest kąt za bardzo opóźniony to nie przepala dobrze paliwa- zapłon jest za bardzo za GMP i normalnie paliwo sie niespala dobrze .

Tak btw u mnie ostatnio też jest coś jakis dziwny objaw - zaczął słabo zapalać - ale jak tylko pogrzeje swiece to pali od strzała.
Objaw jest podobny jakby paliwo spływało i pompa sie zapowietrzała - jak półroku temu robiłem uszczelnienie pompy + uszczelke pod tłokorodzielaczem to auto mega dobrze odpalało bez grzania i na letnim - kat był jako chyba 55' czy 59' w Vagu
Ale tu tak nie jest do konca... -bo jak tylko 1 raz zdejme wtyczkę z G75 i manualnie podgrzeje swiece to nawet po nocy stania auto jak niby nic odpala od strzała.....
Podejrzewam że rozregulował się kąt wtrysku -../ znowu, ale niechce mi sie przy tym znowu grzebać.

PS a co u ciebie może coś sie dzieje z samym rozrządem np scina klina albo któreś koło pasowe jest luźne na stożku i sie przestawiło...
A co do twego pytania o czemu masakra dla silnika - weź sobie ustaw i posłuchaj jak silnik pracuje metalicznie - dzwiek jest coś jak spalanie stukowe w benzynie...
I jakie są tego efekta :
+ to lepsze odpalanie
- to szybsze nagrzewanie sie silnika (pod obciązeniem paliwo spala sie za szybko przed GMP i tzw. para idzie w gwizdek zamiast w moc. + kiedys wklejałem opisy dot. spalania - przeprowadzone na którejś polibudzie - ktoś wykazał w opracowaniu że przyśpieszony kat powoduje zwiększone żużycie paliwa przy predkosci nominalnej silnika o kilka % z tego co pamietam.
_________________
AEL INSIDE
 
     
frost12q 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Arek
Trakcja: Quattro
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 209
Skąd: Gryfino
Wysłany: |6 Kwi 2018|, o 22:51   

Dzięki Dodek za odpowiedź. U mnie problem z odpalaniem jest niemal ten sam co u ciebie.
Klina na wale też podejrzewam. Ale Ajme się tym później. Poniewaz, kat wtrysku pływa niemiłosiernie. Do 10-11 jednostek sobie skacze lub maleje. Ciężko stwierdzić jaki aktualnie kat jest ustawiony.

Dziś wyciągnąłem pompę. Będę powoli ja rozbieral na czynniki pierwsze i zobaczymy czy coś znajdę. No chyba że coś zepsuje. Ale biorę to ryzyko pod uwagę. Bardziej biorę się z chęci nauki niż oszczędności.
 
 
     
q_dancer1 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 106
Skąd: opolskie
Wysłany: |7 Kwi 2018|, o 10:39   

Różnica w dźwięku pracy silnika jest zauważalna, to fakt, ale dalej nie napisałeś jaki to ma negatywny wpływ na silnik. Jestem ciekawy, bo na zimę ustawiłem sobie wyższy i nie wiem czy mam go obniżyć czy dać sobie już spokój.

Ten artykuł pamiętam, dotyczył chyba ciągników?

Co do samego odpalania, to po dłuższym postoju raz pali na pół obrotu wału, a raz na trzy obroty. Może to być spowodowane zapowietrzaniem się układu paliwowego (zaobserwowałem słynne pęcherzyki powietrza w przezroczystym przewodzie)? Czy dać sobie spokój z grzebaniem?
Ostatnio zmieniony przez q_dancer1 |7 Kwi 2018|, o 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
frost12q 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Arek
Trakcja: Quattro
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 209
Skąd: Gryfino
Wysłany: |7 Kwi 2018|, o 10:52   

Warto przejrzeć. Co do negatywów to z tego co pamietam to zużywają się szybciej panewki, Korby itp. Dokładnie Ci nie powiem bo już nie pamiętam. Jak poszukasz w internecie to z pewnością znajdziesz
 
 
     
q_dancer1 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 106
Skąd: opolskie
Wysłany: |7 Kwi 2018|, o 11:05   

Przekonałeś mnie :p
 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 689
Skąd: c.k
Wysłany: |8 Kwi 2018|, o 18:18   

q_dancer1, jeżeli masz pecherzyki coś jest nie teges - gdzieś jest dostep powietrza-

możliwe jest tez coś takiego że weżyk paliwowy na powrocie pod spodem auta ci zgnił na akp też kiedys słyszałem o takim przypadku - rozwiązania to wymiana na przewody miedziane z lpg ...

Co do samej pompy - wszyscy jak tutaj jak i za granicą twierdzą aby nie tykać fali przy wymianie uszczelek - to samo jest w 1.9tdi
tu jest filmik jak wymianić uszczelki (ale głównie jest o uszczelce pod tłokorodzielaczem)
Mozliwe jest że jakąś uszczelkę przyszczypało i teraz robi sie gdzieś wyciek.
https://www.youtube.com/w...R44StvcXms&t=3s

Tyle że jak nie masz wycieków to faktycznie może być coś nie halo z samym rozrzadem.
Mi osobiscie kąt troche pływa ale to jest max 5-7 jednostek - ale wiem co jest winne - jest krzywe koło od paska rozrządu (od strony pompy ) albo ktoś skrzywił wałek rozrządu przy którejs tam wymianie rozrządu i gołym okiem widać jak lekko bije...

Ja sprawdziłbym najprostrze przyczyny - odkrec filtr paliwa i dokrec go jeszcze raz - może sie kiepsko ułozył albo masz 2 oringi...
po drugie sprawdz szczelność przewodów paliwowych (trzeba sie dostać do baku - zdjąć wezyki z pływaka i zapodać tam ciśnienie np kompresorem - jak bedzie spierniczać gdzieś to masz . PS nie zapomnij zdemontować i zaślepić przewodów od strony pompy wtryskowej.
jeżeli bedzie ok to wymianiłbym jeszcze raz cały kpl uszczelek w pompie (profilaktycznie)
Jeżeli to nie to to winny jest najprawdopodobniej rozrząd -trzeba zobaczyć czy jest ustawiony na znaki
_________________
AEL INSIDE
 
     
q_dancer1 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 106
Skąd: opolskie
Wysłany: |8 Kwi 2018|, o 18:36   

Za miesiąc będę wymieniać olej i filtry to zobaczę czy coś się zmieni w kwestii pęcherzyków.

Mam urwany plastikowy króciec od powrotu przy pływaku, ale on nie będzie winowajcą.

W kwestii pływającego kąta wtrysku, mam podobnie. Lekko bije koło od strony pompy ale raczej nic z tym nie będę robić.
Ostatnio zmieniony przez q_dancer1 |8 Kwi 2018|, o 18:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
frost12q 
Mechanik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Arek
Trakcja: Quattro
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 209
Skąd: Gryfino
Wysłany: |8 Kwi 2018|, o 21:55   

Ja na dniach skończę uszczelniac pompę. Rozebralem ja do zera, i złożyłem. Zostało mi wyczyszczenie nastawnika i to będzie tyle.

Nie wiem dlaczego niby fali nie ruszać? To zwykła płytka co jeździ po rolkach i napędza tlokorozdzielacz.

Wątpię żeby coś to dało (to uszczelnienie) bo pompa wygląda naprawdę dobrze. Zrobiłem to trochę dla swojego nowego doświadczenia. Teraz już jestem niemal pewny że to nie pompa.

Sprawdzę szczelność jak piszesz. Nawet profilaktycznie.
Skaczący kat wtrysku kusi mnie aby sprawdzić koło zębate wału.

Jednak nadal nie mam pomysłu o może być z tym mega wysokim kątem. 120 nie jest normalnym zjawiskiem... Mimo tego nadal nie zapala tak jakbym sobie tego życzył... Skoro wtryski robione, pompa teoretycznie szczelna, to pozostaje czujnik położenia wału...
 
 
     
Rafał_93 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Rafał
Trakcja: Ośka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 197
Skąd: Toruń
Wysłany: |9 Kwi 2018|, o 22:44   

frost12q, i co z tego że pompa szczelna i nie wygląda na zużytą? Ja rozumiem że te auta są twarde i idiotoodporne 😉 Ale mają też już swoje lata, nie zapominajmy o tym. Moim zdaniem, to że pompa nie cieknie o niczym nie świadczy. Powinna wylądować na stole pobierczym w celu sprawdzenia jakie ciśnienie wytwarza. Nie muszę chyba dodawać, że ciśnienia w poszczególnych sekcjach mają bezpośredni wpływ na skakanie kąta wtrysku?
_________________
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13