[A6-2.8 AAH] Problem z odpalaniem AAH z LPG

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
tomek5129
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2013-10-23, 18:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

[A6-2.8 AAH] Problem z odpalaniem AAH z LPG

Post autor: tomek5129 »

Witam. Mój problem polega na tym że prawie codziennie rano mam problem z odpaleniem samochodu, dzieje się tak również po dłuższym postoju w ciągu dnia, np po 4-5 godzinach. Wsiadam i kręcę, kręcę, kręcę i tak po około 4-5 sekundach zaczyna powoli łapać i odpala. Dzieje się tak na benzynie, LPG mam ustawione tak że powyżej 35 St.C przełącza się na gaz, przy odpalaniu ciepłego silnika jest tak że pali z PB i zaraz przełącza na LPG, czasami jest tak że też muszę długo kręcić aby zaskoczył. Dziś kolega podłączył mi VAG i wyskoczyły następujące błedy.
16558 - Zespół 2: system pomiaru paliwa
P0174-35-00 System za ubogi
16555 - Zespół 1: system pomiaru paliwa
P01717-35-00 system za ubogi
16557 - Zespół 2: system pomiaru paliwa
P0173-35-00 usterka
16554 - Zespół 1 System pomiaru paliwa
P0170-35-00 usterka

Czy problem może leżeć w pompce paliwa? Jak w ogóle mogę sprawdzić jakie ciśnienie podaje ??? Nie chcę kupować pompki w ciemno jeśli okaże się że moja jest "dobra" w co wątpię :) Doradźcie coś.





Panowie, nikt nie ma żadnego pomysłu???
Ostatnio zmieniony 2018-03-22, 17:07 przez tomek5129, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Nie wiem jak w 2.8 ale wydaje mi się że jest podobnie, u mnie w 2.6 pompka dopompowuje przy przekręceniu kluczyka. Może masz walnięty przekaźnik i nie dostaje prądu? Pompka nawet nowa jest na tyle głośna że ją dobrze słychać z tylnej kanapy. Wymieniałem jakiś czas temu na nową VDO...

Może masz filtr paliwa zapchany?
Ostatnio zmieniony 2018-03-23, 09:20 przez TheStig95, łącznie zmieniany 1 raz.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
tomek5129
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2013-10-23, 18:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: tomek5129 »

Filtr paliwa był niedawno wymieniany, dwa dni temu zauważyłem przy filtrze że jest lekko poluzowana nakrętka, tylko dotknąłem kluczem i zaraz paliwo zaczęło lecieć, dokręciłem śrubę i przez dwa dni palił dobrze, teraz znowu ma coś problem.
O tym przekaźniku o którym mówisz, jak przekręcę zapłon to słychać że pompka działa, czyli paliwo dopompowuje. A może paliwo się cofa z przewodów ???
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Paliwo cofa się zawsze jesli jest go nadmiar zwłaszcza wtedy gdy nie pracują wtryskiwacze PB na LPG. Ja bym zaryzykował i kupił nawet najtańszego chińczyka pompę i wstawił drugą na próbę. Chyba że masz zamiar polatać jeszcze pare lat swoją C4 to kup coś lepszego, prędzej czy później stara i tak padnie.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
tomek5129
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2013-10-23, 18:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: tomek5129 »

Nie mam pojęcia co może być przyczyną, postaram się na dniach podmienić pompkę z innego auta,ewentualnie kupię nową.
Zauważyłem też przy odpalaniu że temperatura która pokazuje licznik tuż pod wyświetlaczem komputera wynosi 55 stopni, i jak odpali to spada do temperatury otoczenia,dziwne to jest. Może jakiś czujnik siadł?
Brodart
Adept
Adept
Posty: 0
Rejestracja: 2018-02-01, 21:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Polska

Post autor: Brodart »

Miałem podobny problem - a6 c4 silnik ABC. Na początek wymieniłem kable, świece i zmierzyłem ciśnienie pompki paliwowej. Bez zmian - dalej problem z rozruchem.Po zmianie filtra paliwa z polskiego na oryginał KNECHT oraz zamontowaniu zaworka zwrotnego paliwa Audi odpala pewnie i szybko. Nawet po dwóch dniach postoju na parkingu nie mam problemu z porannym odpalaniem silnika. Mi ta prosta operacja zdecydowanie pomogła.
tomek5129
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2013-10-23, 18:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: tomek5129 »

Powiedz mi jak zmierzyłeś ciśnienie, i gdzie zamontowałeś zaworek zwrotny, masz może jakieś zdjęcie podglądowe ?
Dziś mi samochód tak zgasł że ledwo co odpaliłem, musiałem awaryjnie odpalić z gazu, na benzynie kręcił kręcił i nie mógł zaskoczyć, aż od kręcenia akumulator się prawie rozładował.


Problem rozwiązany!
Przyczyną była uszkodzona membrana w parowniku LPG, rurką od podciśnienia z reduktora uchodził gaz który zbierał się w kolektorze, benzyna mieszała się z gazem i był jeden wielki rozpierdol z mieszanką, dlatego były problemy z odpalaniem. Wymiana membran w parowniku pomogła!
Ostatnio zmieniony 2018-03-28, 16:37 przez tomek5129, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”