[100-2.8 AAH] Stukanie ( chyba) spod pokrywy zaworów?

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

[100-2.8 AAH] Stukanie ( chyba) spod pokrywy zaworów?

Post autor: MARO »

Siema

Zauważyłem dwa dni temu dziwne stukanie z lewej części silnika, tak jakby z pod pokrywy ale nie jestem pewien, sami ocencie :



Silnik rozgrzany,
Awatar użytkownika
Bambo96
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2017-11-12, 09:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ełk

Post autor: Bambo96 »

Też miałem stukanie, na początku postukiwało co jakiś czas, potem stukanie zagościło na stałe, nie wiem co dokładnie było przyczyną ale zmieniłem zawór od pompy olejowej uszczelniłem cały silnik
(naprawa jeszcze w toku) ustawili mi rozrząd bo miałem rozjechany no i ciśnienie oleju miałem czy na ciepłym czy na zimnym cały czas 5 bar, ale jeszcze nie sprawdzałem czy zmieniło się po zmianie zaworka, gdzieś wyczytałem że to zaworki zwrotne oleju mogą tak stukać, albo same szklanki, za tydzień odbieram samochód to dam Ci znać co wyszło i czego to jest przyczyna :ok:
2.8 v6 + kompresor eaton m62 juz jest
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

MARO, po wejściu w link mam komunikat "Film jest niedostępny".
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

Rico77 pisze:MARO, po wejściu w link mam komunikat "Film jest niedostępny".
Już działać powinno, yt ostatnio ciągnie pał....
Awatar użytkownika
Bambo96
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2017-11-12, 09:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ełk

Post autor: Bambo96 »

Na słuch to strasznie słychać jak pasek rozrządu wyje, nie za mocno napięty ?
Stukanie takie samo jak u mnie było
Ostatnio zmieniony 2018-03-14, 18:04 przez Bambo96, łącznie zmieniany 1 raz.
2.8 v6 + kompresor eaton m62 juz jest
Awatar użytkownika
MARO
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wałcz
Podziękował: 1 raz

Post autor: MARO »

Jak ostatnio grzebalem przy termostacie ( nie ściągalem paska) to miałem wrażenie że jest za luźny xd ale nic z tym nie robiłem..... Więc nwm. Jak to sprawdzić?

Orpcz tego jest pompa wspomagania do wymiany możliwe że to to tez
Ostatnio zmieniony 2018-03-14, 18:55 przez MARO, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bambo96
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2017-11-12, 09:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ełk

Post autor: Bambo96 »

jest przyrząd do mierzenia naciągnięcia paska
2.8 v6 + kompresor eaton m62 juz jest
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Zaworki zwrotne pod kolektorem to raczej nie będą stukać, to samo zaworki przelewowe w głowicy. A co z tym dźwiękiem się dzieje przy dodawaniu gazu? To samo na ciepłym i na zimnym oleju? Wydaje mi się, że to szklanka stuka, u mnie cichły jak auto deczko przegonione i olej miał ponad 110*C - ach, wtedy silnik chodził super ;-)

A co do ciśnienia oleju - jak olej rozgrzany to ciśnienie na wolnych powinno spadać do ok 2 barów. Te 5 barów to miałeś non stop?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Bambo96
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2017-11-12, 09:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ełk

Post autor: Bambo96 »

Tak ciśnienie miałem czy zimny czy rozgrzany na wolnych obrotach 5 bar, jak dodawałem gazu to rosło, aż uszczelki wydmuchało, ale miałem rozrząd o 2 zeby na jednej głowicy przestawione a na drugiej o 1.5 zęba teraz nie wiem jeszcze czy wszystko z tym cisnieniem jest okej bo furka u mechanika
2.8 v6 + kompresor eaton m62 juz jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”