[A6-2.8 AAH] Metaliczny dźwięk "na ssaniu"

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
xq92x
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2017-10-22, 17:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Golub-Dobrzyń

[A6-2.8 AAH] Metaliczny dźwięk "na ssaniu"

Post autor: xq92x »

Witam Forumowiczów (przez duże "F") ;)

Od listopada jestem posiadaczem A6 C4 2,8 AAH i mam mały problem, przeszukałem już sporo tematów na forum i niestety nie znalazłem jeszcze rozwiązania tego problemu.

Sprawa wygląda następująco: po odpaleniu zimnego/ostudzonego silnika samochód pracuje na wyższych obrotach, około 1300 obr./min (domyślam się, że to za sprawą zwiększonej dawki, czyli na ssaniu) w tym czasie jest słyszalny metaliczny dźwięk, dzwonienie, trochę jakby nieszczelny wydech.
Po około minucie obroty schodzą do 800 obr./min dźwięk znika i wszystko jest wzorowo.

Nie mam pojęcia co jest przyczyną tego dźwięku :/
Liczę na waszą pomoc ;)
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Mam dokładnie to samo w 2.6 ABC. Wydaje mi się że to głowice stukają póki nie zaleją się olejem. Ale lepiej jak wypowie się ktoś kto już ogarniał ten temat.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
xq92x
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2017-10-22, 17:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Golub-Dobrzyń

Post autor: xq92x »

Nie, nie... hydropopychacze wykluczam.
Dźwięk znika razem z zejściem obrotów z około 1300 na około 800, nigdy wcześniej nigdy później.
Nie wiem czy przy AAH jest coś takiego jak pompa powietrza wtórnego (nie znalazłem), wiem że w A6 C5 występowała i robiła jakiś hałas czasem.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
xq92x
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2017-10-22, 17:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Golub-Dobrzyń

Post autor: xq92x »

Sugerujesz te zawory pod klapą rewizyjną? Miałeś to u siebie?

Jeśli tak to czemu ten dźwięk po odpaleniu jest tak zależny od obrotów i jest jakby "wyłączany" natychmiastowo przy zejściu z obrotów?
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Moim zdaniem nie jest to zależne od obrotów, ponieważ mam walnięty silniczek krokowy i obroty u mnie trzymają się czasem powyżej 1000 przy 90 stopniach i wtedy nie klepie. Klepanie jest zawsze na zimnym silniku który stał przynajmniej całą noc. Więc albo klepią głowice które jeszcze nie dostały oleju albo cos innego.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
xq92x
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2017-10-22, 17:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Golub-Dobrzyń

Post autor: xq92x »

TheStig95 pisze:Moim zdaniem nie jest to zależne od obrotów, ponieważ mam walnięty silniczek krokowy i obroty u mnie trzymają się czasem powyżej 1000 przy 90 stopniach i wtedy nie klepie. Klepanie jest zawsze na zimnym silniku który stał przynajmniej całą noc. Więc albo klepią głowice które jeszcze nie dostały oleju albo cos innego.
Wczytaj się ciut dokładniej w moje wcześniejsze posty ;)

Odpalam, silnik wchodzi na 1300, pracuje tak przez około minutę i klepie, potem obroty obniżają się do 800 i zarazem następuje cisza. Od tego momentu nie ma żadnych niepokojących dźwięków w całym zakresie obrotów i temperatury.

Pewnie u Ciebie jest podobnie.
Ostatnio zmieniony 2018-01-29, 10:54 przez xq92x, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 158
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię: Michał
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

Tak, bo pompa zaczyna dawać olej pod cisnieniem i metal nie stuka o metal tylko jest amortyzowany gestym olejem. A obroty nie wnoszą tu nic ważnego. Gdyby od razu po odpaleniu na zimmym miałaby 800obr to by wolniej klepała. Na tej angielskiej stronie jest wyraźnie napisane że do zrobienia są te zaworki. Olej spływa do miski i potem na zimnym klepie metal o metal dopóki go olej nie zaleje. Być może przy 1300 jest to bardziej słyszalne.
Ostatnio zmieniony 2018-01-29, 12:19 przez TheStig95, łącznie zmieniany 1 raz.
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.8 20v JEST
AUDI A6 C4 2.5TDI AAT+ JEST
xq92x
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2017-10-22, 17:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Golub-Dobrzyń

Post autor: xq92x »

Ktoś się orientuje gdzie najtaniej można dostać te oryginalne zaworki? Najtaniej znalazłem 180 PLN za sztukę.
Awatar użytkownika
pili
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
Imię: Marcin
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Brodnica
Płeć:

Post autor: pili »

Chyba tylko ASO. Nawet gdyby były zamienniki to w takim miejscu nie warto oszczędzać. Może uda się stetoskopem wytypować która głowica ale jak już rwiesz kolektor i kapę to wymień od razu dwa.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
xq92x
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2017-10-22, 17:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Golub-Dobrzyń

Post autor: xq92x »

pili pisze:Chyba tylko ASO. Nawet gdyby były zamienniki to w takim miejscu nie warto oszczędzać. Może uda się stetoskopem wytypować która głowica ale jak już rwiesz kolektor i kapę to wymień od razu dwa.
Na pewno będą oryginały i na pewno oba, ale oryginalne części w różnych źródłach są dostępne, nieraz da się coś utargować.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

xq92x pisze:
Sugerujesz te zawory pod klapą rewizyjną? Miałeś to u siebie?

Jeśli tak to czemu ten dźwięk po odpaleniu jest tak zależny od obrotów i jest jakby "wyłączany" natychmiastowo przy zejściu z obrotów?
po prostu skojarzyłem że ktoś o tym pisał na tamtej stronce :ok:
swoją drogą świetna baza danych o tych silnikach na stronce
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
xq92x
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2017-10-22, 17:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Golub-Dobrzyń

Post autor: xq92x »

I tak nie mam pewności czy to te zaworki, ale wymienić nie zaszkodzi, tylko będzie szkoda pieniędzy jak nie pomoże.
Awatar użytkownika
Bambo96
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2017-11-12, 09:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ełk

Post autor: Bambo96 »

Podłącze się do tematu o jakich zaworkach jest mowa ?
2.8 v6 + kompresor eaton m62 juz jest
Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

Jest mowa o zaworkach olejowych znajdujących się pod deklem skrzyni korbowej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”