ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[ ALL] EDS / EDL - wszystko o tym systemie
Autor Wiadomość
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |23 Lis 2012|, o 10:42   [ ALL] EDS / EDL - wszystko o tym systemie

EDS - z niem. Elektronische Differential Sperre
EDL - z ang. Electronic Differential Lock
Thorny napisał/a:
Denerwuje mnie że odchodzi się od takich perełek jak ręczna blokada mostu tylnego czy nawet jak w przypadku starszego brata C3 - środkowego na rzecz EDS... czy nawet głupiej lampki pod pokrywą maski , myślę że tłumaczy to tylko jedno - cięcie kosztów produkcji.

EDS to przydatna sprawa, szybsza od twojej ręki a nawet myśli, zanim pomyślisz o przycisku DIFF, EDS już działa i to na obie osie a nie tył, więc nie podchodź do pozytywnego postępu jak Ksiądz z filmu "U Pana Boga..." z elektrycznymi kotłami w piekle ;-)
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Ostatnio zmieniony przez Butterbean |7 Kwi 2017|, o 08:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Thorny 
C4 Autorytet
Ostatni Rockers




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: ABC
Pojemność silnika: 2598
Imię: Robert
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Piła
Wysłany: |24 Lis 2012|, o 14:20   

J.A.G, Ciekawi mnie czy jest chociaż możliwość wglądu czy EDS się załączył czy też nie. Jakaś kontrolka mówiąca o fakcie zapięcia się EDS'a?
_________________
Quattro illa amat hiberno!
 
 
     
mati_A6 
C4 Autorytet




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2001
Oznaczenie silnika: AYM
Pojemność silnika: 2496
Imię: Mateusz
Trakcja: Ośka
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 288
Skąd: Żary
Wysłany: |24 Lis 2012|, o 16:22   

Kontrolek nie ma żadnych ale to widać po woltomierzu. Identycznie jak w przypadku załączenia się ABS lekko napicie spada. Ja tak przynajmniej u siebie zauważyłem ;-)
_________________
:oska:
 
 
     
adriang92 
Guru




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8 v6
Imię: Adrian
Trakcja: Quattro
Pomógł: 25 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1310
Skąd: Zbędowice
Wysłany: |24 Lis 2012|, o 16:45   

Ja tam u siebie słysze kiedy EDS działa bo sie włacza pompa ABS, słychac truuuu :mrgreen:

[ Dodano: 2012-11-24, 16:46 ]
Ja tam u siebie słysze kiedy EDS działa bo sie włacza pompa ABS, słychac truuuu :mrgreen: Ale fajnie było by wyrezać sobie kontrolke taka, i np wsadzić w miejsce tej co w zegarach oznaczona jest jako ASR, widziałem w sharanie takie cos kiedyś wyrezane, nawet opis był co i jak :-P
_________________

 
     
Thorny 
C4 Autorytet
Ostatni Rockers




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: ABC
Pojemność silnika: 2598
Imię: Robert
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Piła
Wysłany: |24 Lis 2012|, o 18:52   

No właśnie skąd sygnał pociągnąć? Narazie u mnie nie ma śniegu , dodatnia temperatura. A jak wjadę w błoto (takie konkretne) to nie idzie się zakopać bo jedzie jak czołg nawet bez wciskania gazu :D Bo narazie w żaden sposób EDS nie dał poznać po sobie że działa, gdzieś widziałem filmik jak gościu całą jedną stronę auta podniósł takim podnośnikiem na kółkach i pojechał na dwóch bocznych kołach :D raczej hardcorowe podejście do tematu :P no bo jak inaczej sprawdzić czy blokady działają?
_________________
Quattro illa amat hiberno!
 
 
     
adriang92 
Guru




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8 v6
Imię: Adrian
Trakcja: Quattro
Pomógł: 25 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1310
Skąd: Zbędowice
Wysłany: |24 Lis 2012|, o 19:28   

Thorny, Tak jak ja to robie, na trawe, i jazda :mrgreen: Wczoraj na kostce sprawidzłem pod domem, zostały 4 metrowe slady po 205tkach :lol: Jak by nie działały to byś sie zakopywal bo wszystkie koła nieciąganą, wyciąg bezpiecznik od ABS i sie przekonasz :-P bedzie max 2 koła mieliło :-P
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1427771.html a tu na dole schemat rezania kontrolki :-P
_________________

 
     
f_michal 
Czeladnik
TDiiistnyszatan




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2500
Imię: MICHAŁ
Trakcja: Ośka
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 97
Skąd: PIŁA
Wysłany: |26 Lis 2012|, o 13:23   

odnosnie tematu eds mam pytanie

rozumiem ze difflock i eds zdziałaja tak samo blokujac dyfer tylko w jednym przypadku robimy to sami a w drugim robi to za nas elektronika ?
_________________
Moja Czerwona Strzała
 
 
     
adriang92 
Guru




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8 v6
Imię: Adrian
Trakcja: Quattro
Pomógł: 25 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1310
Skąd: Zbędowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, o 15:58   

f_michal, Tak, z tym że EDS blokuje i przód w jakimś tam stopniu, a działa to tak że koło które łapie uślizg jest przyhamowywane przez co różnicowy przewala moc na drugie koło :-P
_________________

 
     
f_michal 
Czeladnik
TDiiistnyszatan




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2500
Imię: MICHAŁ
Trakcja: Ośka
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 97
Skąd: PIŁA
Wysłany: |26 Lis 2012|, o 16:32   

no tak ale czy eds odpowiadam za blokade czy tylko przyhamowuje ślizgające sie koło, bo jesli przyhamowuje to jednak nie to samo
_________________
Moja Czerwona Strzała
 
 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |26 Lis 2012|, o 18:17   

Tylko przyhamowanie za pomocą pompy ABS.
EDS i ABS są ściśle ze sobą powiązane, tworzą całość, bez ABS nie ma mowy o EDS.
To nie jest w dosłownym znaczeniu blokada, wymuszenie przeniesienia napędu na drugie koło. Jednak nic to nie ujmuje temu systemowi w spełnieniu tej samej roli co mechaniczna blokada dyfra, no i jest na obie osie a nie tylko na tył.

adriang92, pisząc tak, przekonujesz kolegę że jest to blokada a w tym samym poście dalej zaprzeczasz temu pisząc o przyhamowaniu kół...
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
adriang92 
Guru




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8 v6
Imię: Adrian
Trakcja: Quattro
Pomógł: 25 razy
Wiek: 26
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1310
Skąd: Zbędowice
Wysłany: |26 Lis 2012|, o 18:23   

J.A.G, Faktycznie może zle to zabrzmiało, Sens miał byc taki jak napisałeś że to taka teoretyczna blokada :ok: A tak z ciekawości to z diff też nie miały całkowitej blokady nie?
_________________

 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |26 Lis 2012|, o 19:35   

Diff, sterowany za pomocą podciśnienia, elektrozaworu i siłownika przy moście, zapina normalną mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego w 100%
Żeby nie rozwalić mechanizmu, powyżej ok 35km/h blokada jest automatycznie wyłączana.

Jest temat o EDS na forum, więc nie róbmy koledze bałaganu :-P
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
Thorny 
C4 Autorytet
Ostatni Rockers




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: ABC
Pojemność silnika: 2598
Imię: Robert
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Piła
Wysłany: |26 Lis 2012|, o 21:20   

Nie gniewam się za bałagan :D dzisiaj auto dociążone (5 osób na pokładzie) było ciemno a chciałem znajomym pokazać fajną miejscówkę na biwak i długimi zaświecić w to miejsce zjechałem lekko bokiem w dół i tylne lewe koło ledwo co przylegało do ziemi. Podczas wycofywania buksowało wyraźnie ale auto wyjechało bez najmniejszego problemu , ale nie zaobserwowałem działania pompy ABS. czekam na pierwsze śniegi by to lepiej przetestować. Chyba że macie jakiś fajny pomysł na mały test? :)
_________________
Quattro illa amat hiberno!
 
 
     
eSPe
Zasłużony klubowicz



Zaproszone osoby: 41
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 103
Wysłany: |26 Lis 2012|, o 21:23   

J.A.G napisał/a:
powyżej ok 35km/h

Powyżej 25km/h dokładnie.

Co do EDS:
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
aby zamontować EDS musi być specjalna pompa ABS z funkcją EDS:
 
     
Thorny 
C4 Autorytet
Ostatni Rockers




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: ABC
Pojemność silnika: 2598
Imię: Robert
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Piła
Wysłany: |27 Lis 2012|, o 22:10   

Muszę sprawdzić jak moja pompa ABS wygląda :)

A tak BTW montować to? :

http://allegro.pl/listwy-...2797885938.html
_________________
Quattro illa amat hiberno!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16