[Q-MAN.] problem ze sprzeglem

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

niestety. chyba coś nie tak jest nadal. założyłem ten wężyk ale niestety nie mogę przepompować płynu. stawia taki opór że nie mogę wcisnąć pedału hamulca a jak już się podeprę i wcisnę to zeskakuje wężyk. odpowietrzniki poluzowane dość mocno więc nie wiem w czym problem. jest jakaś inna metoda odpowietrzenia??
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

mate1957, dziwne macie sposoby
Generalnie najlepiej jest zalać wyciagnietą z auta pompke płynem hamulcowym następnie delikatnie aby nie wylać z niej jak najmnniej płynu skreca sie do niej przewod ciśnieniowy i doprowadzenie wezyka z zbiorniczka płynu.
Generalnie aby zbytnio nie uswinić tapicerki płynem trzeba porozkładać na podłodze troche szmat i reczników papierowych - bo napewno coś nie płynu porozlewa.
Jak pompka jest zalana płynem odpowietrza się ją w miare ok, inaczej to masakra i bez warsztatowych narzedzi - typu podciśnieniowy odpowietrznik to lepiej do tego nie podchodzić bo robota potrwa godziny a nawet dni...
Jest jeszcze sposób z dmuchaniem w zbiorniczek płynu ham, aby zrobić tam ciśnienie - aby płyn wypchał powietrze z samego korpusu pompki. - było to opisywane w starych tematach.
Potem poluzuj odpowiecznik przy skrzyni i pompuj pedałem sprzegła aż zrobi sie twardy i to tyle.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Ile ludzi tyle pomysłów ja u siebie odpowietrzalem odkręcając odpowietrznik i czekałem aż zacznie lecieć płyn. Ewentualnie można wziąć strzykawkę z płynem i spróbować przepompować przez odpowietrznik ale tego patentu nie sprawdzałem.
krótki
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2017-01-11, 19:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: mazowieckie

Post autor: krótki »

Mateusz
Poluzowałeś korek na zbiorniczku? Musi się dać pompować z zacisku.
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

Odkrecilem korek od zbiorniczka. Juz mi rece opadaja. Furka stoi a ja musze jezdzic francuzem. Postaram sie lepiej przylozyc do tematu. Zacisne jakimis opaskami ten wezyk moze. Juz nie wiem jak do tego podejsc
krótki
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2017-01-11, 19:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: mazowieckie

Post autor: krótki »

Może za słabo poluzowałeś odpowietrznik na wysprzęgliku, cieknie z niego po poluzowaniu?
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

Tak. Leci. Poluzowalem konkretnie. A odpowietrznik jest drozny. Jutro bede kombinowal na mozliwe wszystkie sposoby.
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

po długich staraniach odpowietrzenia układu uznałem że on jest już odpowietrzony. niestety sprzęgło nadal nie działało jak potrzeba. postanowiłem wyjąć skrzynie. okazało się że nie jest to w sumie tak skomplikowane jak się wydaje. parę godzin i skrzynia była na wierzchu. ale niestety tu też zonk. tarcza może i cienka ale jeszcze nie tak tragicznie, ogólnie wszystko wygląda na w miarę spoko. to raczej nie tam tkwi problem. zabrałem jednocześnie ze sobą wysprzęglik ale ku mojemu zdziwieniu on też nie nosi oznak uszkodzeń... sprężyna cała, ten nazwijmy go oring na tłoczku też cały nie sparciały i dość miękki, więcej części nie widzę... gdzie lezy przyczyna?? już mam dość i ręce opadają.

[ Dodano: |6 Lut 2018|, o 13:45 ]
Jeszcze jedno pytanie. Czy to może być skrzynia uszkodzona?? oby nie ale jakaś podpowiedź??
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

PS podjedź do mechanika bo widać kiepsko ci to idzie , 50zł za odpowietrzenie biorą...
AEL INSIDE
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

hmm gdyby u mnie ktoś taki był to może i bym go zaciągnął ale raz że raczej nie ma albo nie wiem gdzie a dwa że skoro wszyscy to robią to i u mnie się powinno udać, a tu coś nie gra. kombinowałem te sposoby które opisywali koledzy wyżej i nic nie pomaga to szukam dalej pomysłów.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Dzisiaj u siebie wymieniałem pompkę sprzęgła i odpowietrzając użyłem następującej metody.
Jeżeli pedał wpada w podłogę to kilkukrotnie nim ruszam i zostawiam w pozycji podstawowej (czyli nie wciśnięty) potem do kanału. Poluzowuję odpowietrznik czekam aż poleci płyn i zakręcam, następnie znowu na górę, ruszam pedałem i z powrotem do kanału. Jeżeli po odkręceniu odpowietrznika od razu leci płyn a pedał jeszcze jest miękki to odczekuje 30s żeby trochę zleciało płynu. Zakręcam i cała procedurę powtarzam od nowa wchodzeniem i złażeniem do kanału aż sprzęgło zacznie normalnie chodzić.

Ps.
Jeżeli jest druga osoba to jest łatwiej bo nie trzeba co chwila wchodzić do kanału ;-)
mate1957
Mechanik
Mechanik
Posty: 121
Rejestracja: 2016-08-12, 14:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: mate1957 »

wielkie dzięki. spróbuje i tego jak założę skrzynię. póki co czekam na graty (sztywne koło zamachowe itp). myślę że w końcu mi się uda. nie jest to w końcu kosmiczna technologia tylko odpowietrzenie sprzęgła. pozdrawiam
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Dzisiaj trochę znowu mi się zapowietrzylo. Także metoda nie jest idealna.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Jak juz tak sie męczycie poczytajcie o metodzie z odkurzaczem. Tutaj takze wymagane jest uczestnictwo przy naprawie 2 osób.
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”