[A6 C4] Czujnik temperatury Klimatornic

glockDS
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-01-26, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wwl

[A6 C4] Czujnik temperatury Klimatornic

Post autor: glockDS »

Witam, poszukuję od dłuższego czasu informacji nt. czujnika odpowiadającego za wskazania temperatury na 51 kanale klimatronika. Mam inną temperaturę na blacie, inna na klimie. Czy ktoś ma wiedzę gdzie go szukać, jakie oznaczenie itp.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

obstawiam ze to jest ten 3/4 pinowy.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
glockDS
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-01-26, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wwl

Post autor: glockDS »

Właśnie chyba nie. Na blacie wskazówka leżała totalnie, wymieniłem ten dolny czujnik 3/4 pin na wężu, zegary ożyły (pokazuje 90*C) , ale na klimatroniku bez zmian - maksymalnie pokaże 80/82*C przy ciągłej jeździe z prędkościami ok. 180km/h, w czasie normalnej jazdy pokazuje od 70 do 75*C. Nie przejmowałbym się tym, gdyby nie problemu z ogrzewaniem wnętrza i tak doszukuję czy to nie problem jakiegoś czujnika.
Dodatkowe pytanie za co odpowiada niebieski czujnik wpięty w ukł. chłodzenia zaraz za pompą wtryskową?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

wg mnie maszz wszystko oki.
a problemniedogrzania ael jest znany.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
glockDS
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-01-26, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wwl

Post autor: glockDS »

Tyle, że nawet po nagrzaniu do tych 90*C na blacie, w środku nie jest ciepło. Wieje takim lekko letnim powietrzem, ale na pewno nie gorącym czy ciepłym. Klapki, silniczki sprawdzone, bez błędów na vagu, zawór ogrzewania raczej działa, termostat Wahlera działa, a mi się kończą pomysły :kwasny:
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Ja bym jeszcze obstawiał nagrzewnice. U mnie po wymianie się poprawiło ogrzewanie.
glockDS
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-01-26, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wwl

Post autor: glockDS »

Obawiam się, że nie będzie wyboru i trzeba się za nią zabrać :kwasny:
zbynio4x4
Adept
Adept
Posty: 26
Rejestracja: 2015-01-07, 21:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: zbynio4x4 »

Ten czujnik za pompą wtryskową na wężu wodnym jest właśnie od wskazania
temperatury na panelu. Ale jak u ciebie nie jest za ciepło w aucie to są tylko
dwie rzeczy,które mogły paść. Jedna to termostat albo nagrzewnica.
Skoro jednak silnik się nagrzewa,a w środku w kabinie wieje chłodnym
to masz to co ja miałem w swoim. Wymieniłem nagrzewnicę na oryginalną
Behr-Hella...koszt około 230 pln. W żadnym wypadku nie kupuj jakiegoś
taniego ścierwa bo potrafi się rozszczelnić nawet po kilku tygodniach.
https://www.noweczesci.pl/nagrzewnica-o ... 21-173242/
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Przy takiej temperaturze jak teraz tj. +5C mi w aelu po 12 kilometrach na kanale 51 pokazuje 90'C - jazda normalna bez szalenstw, tyle ze jeźdze z tekturką - patent prosty ale skuteczny na krótkie dystanse :mrgreen:
Oczywiście też mam tak ze najpierw na liczniku wskazówka wskoczy na 90 kiedy na kanale 51 pokaże ok 80 . Potem jeszcze trzeba poczekać z 4-5km jazdy aby temp na kanale 51 osiągneła 90.
PS ja obstawiam termostat - rok temu miałem cyrki z termostatami - w sumie po 2 verneta (otwierały sie za wczesnie - ok 75'C) , zdecydowałem sie na wahlera - 1 okazał sie dupniety - temp skakała jak chciała dopiero 2 zaczal działac dobrze - ale nie od razu tylko po jakis 2 tyg,
Teraz jestem bardzo zadowolony bo bardzo szybko łapie temp. i sie nie zawiesza.
AEL INSIDE
glockDS
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-01-26, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wwl

Post autor: glockDS »

Nie wiem co bym robił za żadne skarby nie wskoczy na 90*C, a wcześniej nie było problemu
zbynio4x4
Adept
Adept
Posty: 26
Rejestracja: 2015-01-07, 21:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: zbynio4x4 »

Weź wymień na początku jednak termostat.
Ale nie na Wahlera.
http://allegro.pl/behr-vw-t4-lt-crafter ... 82635.html
lub
http://allegro.pl/tx2587d-termostat-beh ... 91367.html
Chyba ze ci szkoda 35 zł :-/
Ostatnio zmieniony 2017-12-28, 10:48 przez zbynio4x4, łącznie zmieniany 1 raz.
glockDS
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-01-26, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wwl

Post autor: glockDS »

Na początku roku wsadziłem Verneta, ale jakiś czas temu zauważyłem, że ten dolny wąż nagrzewa się podobnie szybko jak górny oraz płyn w zbiorniczku był zimny. Tydzień temu kupiłem Wahlera i objawy ustały, ale temperatura we wnętrzu raczej bez zmian.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

A odpowietrzanie? Na podszybiu masz zaworek z odpowietrznikiem - wykręcasz całkowicie to momentu aż nie siknie płyn, następnie zakręcasz lekko i znowu > gaz > popuszczasz > zakręcasz > puszczasz gaz itp.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
glockDS
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-01-26, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wwl

Post autor: glockDS »

Odpowietrzałem, jasne tylko tu jest dziwna rzecz (inna niż w dotychczasowych Audi/VW przy których majstrowałem) - otoż, gdy odkręcam korek przy nagrzewnicy nie leci nic (oczywiście auto 90*C, klimatronik na HI) , dam trochę obrotów (ok. 2500obr/min) zaczyna lecieć strumieniem by po kilku sekundach znowu przestać.
Awatar użytkownika
waldemaister
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2017-07-01, 23:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Iława

Post autor: waldemaister »

Miałem kiedyś problem z ogrzewanie w swojej 2.8 pomijajac fakt że załozyłem podrube nagrzewnice i wpiete ogrzewanie reduktora.Wymieniłem na orginalna z 2.5 tdi (z nagrzewnica elektryczna jeszcze nie podłaczona) i dodatkowo założyłem elektryczna pompe obiegową na zasilaniu nagrzewnicy.Ogrzewanie jest teraz rewelacyjne dodatkowo mozna sie dogrzewac z godzine po zgaszeniu silnika wystarczy właczyć zapłon.Koszt ok 100zł.Polecem już kilku znajomych tak zrobiło i sobie chwala
ODPOWIEDZ

Wróć do „Deska rozdzielcza, nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie”