Zakup A6 quattro i kwestie dalszej eksploatacji

void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Zakup A6 quattro i kwestie dalszej eksploatacji

Post autor: void »

Witam CeCzwórkową Społeczność :)
Druga przymiarka do kupna A6 C4 quattro, tym razem dla siebie.
Pod uwagę biorę A6 C4 i A4 B5 FL, zanim podejmę decyzję chciałbym dowiedzieć się trochę dokładniej.
Skłaniam się ku pierwszej opcji, pozostaje jedna kwestia czyli dostępność części - zamienniki i oryginały. Nie ma bezawaryjnych aut, są jedynie te, które psują się rzadziej. Chciałbym uniknąć sytuacji, że mam za co naprawić auto, lecz nie mam czym tj. brak części.
Czy jest jeszcze coś oprócz niżej wymienionych punktów na co powinienem zwrócić uwagę?
- bak paliwa - quattro
- błotniki, klapa, maska
- zawias tył
- podpora wału
- tłumik drgań skrętnych
- przygody blacharskie.

Za każdą uwagę będę wdzięczny :).

Życzę Wszystkim, aby czas Świąt Bożego Narodzenia był czasem odpoczynku od gonitwy dnia codziennego i upłynął w rodzinnej atmosferze. Okres ten wiążę się z podróżami, wiec bezpiecznych wypraw.
W nadchodzącym Nowym Roku zdrowia, wytrwałości w postanowieniach i C4 odwdzięczały się za troskę o nie :).

Mariusz
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Największą wadą Audi jest poprzedni właściciel. Czasami warto "przepłacić" i kupić zadbany wóz, nie łasić się na mega cenową okazję.

Pytasz na forum C4 czy kupić C4 czy A4 :oops:
Na forum jesteś od 5 lat, czas najwyższy poszukać zadbanego AELa w Q i niech radość narasta w sercu z każdym kolejnym pokonanym kilometrem :)
Ostatnio zmieniony 2017-12-25, 03:55 przez kornikbp, łącznie zmieniany 2 razy.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
burdzio89
Mechanik
Mechanik
Posty: 194
Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć:

Post autor: burdzio89 »

kornikbp, ma racje
Miałem wcześniej a4 b5 porządny wóz ale mały w c4 dużo więcej miejsca i mniej awaryjne zawieszenie.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

B5 jest o wiele łatwiej zanaleść mniej zniszczone, ale C4 jest o wieeele lepsze pod kątem bezawaryjnosci -solidności i toporności i wielkosci wnetrza jak piszą koledzy.
C4 ma swoje wady jak np gnijące przednie błotniki - ale to oznaka 1 że ktoś raz na 15 lat zapomniał je wymienić - to jest naturalne żużycie cześci i nie takim czymś jak zgnite przednie błotniki nie należy sie wcale przejmować. Reszta budy ma być ok.
Zawieszenie jest tanie w serwisie ale czy wytrzymałe ? Wahacze same w sobie są bardzo mocne - reszta gum jest słaba - trzeba o nie dbać jak o wszystko.
Jest kilka wad jak słabe światła + troche słabe hamulce - ale można to poprawić - robi sie swap soczewek od fabii i swap serwa hamulcowego od a4 b6 ja mam swojego aela juz 8 lat i szczerze dopiero teraz cos tam w nim trzeba pozmieniać na lepiej.

Od siebie dodam że bardzo cieżko jest znaleść Aela w quattro i sedanie - lżej juz jako buda avant. Zapomnij juz też o wydziwianiu wzg wyposażenia- albo trafisz na full wypas ze skórami albo cos pomiedzy tym a biedą.
Przedewszystkim patrz na stan auta jak sie zamykają drzwi , jak wyglada wnetrze i sprawdz go koniecznie na stacji na szarpakach .
Co do dostepu do czesci - nie ma żadnego problemu z nowymi częsciami , uzywek jest masa nasz admin też cos zawsze oferuje i polecam bo zawsze czesci są 100% ok.
Ps nie dyskwalifikuj tez aut z przebiegami po 500.000 - jeżeli były dobrze serwisowane to też opłaca sie je brać .
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Z jeszcze dostępnych ori części dostępne niedawno były lub dalej są np. napinacz osprzętu, grzane dysze spryskiwaczy, czy wklady lusterek (znacznie lepiej pochłaniają światła auta z tylu).

Z części zamiennych można zdobyć poduszki silnika. Tu uwaga - są zarówno wersje z olejem, jak i bez oleju (choć nie ma sterowania elektrycznego - brak wtyczki) - Febi produkował dwie wersje i ta z olejem jest do ściągnięcia przez hurtownie z magazynu za granicą. Sprzęgło LUKa dostępne bez problemu i działa bez zarzutu, dwumasa LUKa (choć droga - 4500 pln).

W przypadku problemów z klimą, nie ma problemów z naprawą, w tym ze zdobyciem dobrego używanego panelu klimatronika.

Przy wymianie rozrządu sprawdź śrubę trzymającą rolkę napinajacą. U mnie wyrobiła się, rozrząd poluzował się i strzelił pasek. Można to bez problemu dorobić u tokarza.

Nie ma też problemu z częściami do kompletnego remontu silnika. Można nawet dostać ori głowicę. Jedynie szklanki nie są dostępne cały czas ;)
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

kornikbp pisze:Na forum jesteś od 5 lat, czas najwyższy poszukać zadbanego AELa w Q i niech radość narasta w sercu z każdym kolejnym pokonanym kilometrem
+1
Dodek pisze:Od siebie dodam że bardzo cieżko jest znaleść Aela w quattro i sedanie - lżej juz jako buda avant. Zapomnij juz też o wydziwianiu wzg wyposażenia- albo trafisz na full wypas ze skórami albo cos pomiedzy tym a biedą.
Celuje w avanta. Wyposażenie to drugorzędna sprawa, blacharka i mechanika to priorytet.
Dodek pisze:Ps nie dyskwalifikuj tez aut z przebiegami po 500.000 - jeżeli były dobrze serwisowane to też opłaca sie je brać .
Biorę pod takie auta, ponieważ to przebieg najmłodszego AELa, który jeździ 25 kkm rocznie.

Wychodzi na to, że bez obaw mogę kierować się ku AEL quattro Avant. :ok:
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

A ja bym nie odrzucał B5 Avant quattro FL (też miałem). Bierz to co trafi się w lepszym stanie. Do B5 łatwiej o części, lepiej się prowadzi od C4 (niestety). No i osobiście wolałbym B5 w benzynie V6 lub 1.8T z przebiegiem ~250kkm niż wyjeżdżonego AELa z przebiegiem 500+. Pamiętaj, że przebieg nie dotyczy tylko silnika...a przebieg czuć po aucie. Możecie zaklinać rzeczywistość i twierdzić, że AELe z przebiegami powyżej pół bańki dalej są pełnosprawne ale wiek swoje robi. Swoją czarną eSkę kupiłem z przebiegiem 198kkm od pierwszego właściciela, teraz jest 230 (niby niedużo) ale z tyłu głowy cały czas mam to by nie nadużywać tego auta. Mam teraz inne do nabijania km a eSka powoli przechodzi na zasłużoną emeryturę. Nie chodzi o spalanie bo akurat mam to gdzieś. Ale jeżdżąc nią przez ostatnie półtora roku po polskich drogach, pomimo że nigdy nie zawiodła i nie było żadnej poważniejszej awarii to widzę że auto dostaje po d.... Niestety czas leci do przodu i C4ki też to odczuwają.
Ostatnio zmieniony 2017-12-25, 13:02 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
burdzio89
Mechanik
Mechanik
Posty: 194
Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć:

Post autor: burdzio89 »

gitmar, z Tobą też trzeba się zgodzić...
Ale kto jak nie my fani modelu będą długo trzymać c4. Jest coś w tych samochodach że tak je uwielbiamy. Chyba się zgodzisz ze mną gitmar
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Ja nie mówię by ich nie trzymać (czego sam chyba jestem przykładem :P ). Ale wiem, że codzienna eksploatacja powoli dobija te auta (zależy jeszcze jak intensywna).
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

gitmar pisze:Ale wiem, że codzienna eksploatacja powoli dobija te auta (zależy jeszcze jak intensywna).
Auta nie będę ganiał po mieście :P. Będzie latać w trasach. ACK czy AEL? Co trafi się w lepszym stanie, ale dźwięk AELa jest specyficzny ;).
gitmar pisze:A ja bym nie odrzucał B5 Avant quattro FL (też miałem). Bierz to co trafi się w lepszym stanie. Do B5 łatwiej o części, lepiej się prowadzi od C4 (niestety).
Cenna informacja w kwestii B5 FL :ok:
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

a nie chciałbyś mojej AAH przejąć bliżej wiosny?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

kornikbp pisze:a nie chciałbyś mojej AAH przejąć bliżej wiosny?
Do lipca-sierpnia nie wyczeka zapewne ;).
Ostatnio zmieniony 2017-12-25, 14:17 przez void, łącznie zmieniany 2 razy.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

void, pomysl też czy na pewno potrzebujesz quattro - gdzie obecnych naszych zimach na nic sie nie przydaje a tylko generuje ekstra koszta - zawias z tyłu jest drogi , + dochodzi większe spalanie , nie mówiąc o nawet innych tłumikach i 2 katalizatorach. Oska jest wystarczająca bardzo żadko kiedy gubi trakcje i ma lepsze osiągi.
gitmar, wiesz co najbardziej robi swoje - jak sie nie ma pieniedzy na odpowiedni serwis i sie zaniedbuje.
C4 jest wybitne pod wzg tego jak można długo jeździć z problemami , nie naprawiać/ nie serwisować , a auto to wytrzymuje..... tylko do czasu jak sie coś zaniedba na maxa to potem jest dużo kasy do wydania. Jeżeli ktoś szuka auta za 10-15k i mysli że po zakupie absolutnie nic nie włozy lub tylko zmieni rozrząd i olej w silniku to chyba jest głupi....
Ael to jedna z lepszych jednostek silnikowych wśrod diesli - tu nie ma turbo z VNT , koło 2masowe jest pancerne - nie to co gównolit w 1.9tdi. , faktem jest ze sie posuje , czasem ma gdzieś przeciek , ale jeździ i nigdy nie psioczy.
U mnie jest prawie 400kkm na liczniku - cholera wie czy to prawdziwy przebieg- bo nieznam dokładnej historii auta pomiedzy 1996 a 2001 (kiedy było w DE) w PL cały przebieg mam potwierdzony i powiem tak - wtryski, turbo czy koło 2masowe są orygilnalne nic sie z nimi nie dzieje niepokojącego weź mi znajdz podobny silnik diesla który to wytrzyma...
Co do silników benzynowych w C4 mam troche inne zdanie - jakoś szału nie ma - są wytrzymałe ale mają wiecej upierdliwych usterek niż AEL , choś i one wytrzymują grubo ponad 500kkm ,
przykład - i 1 mln kilometrów w volvo V70 z silnikiem AEL
gościu mowi sam - nigdy nie miało nawet wymienionego sprzegła ;-)
AEL INSIDE
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

Dodek pisze:void, pomysl też czy na pewno potrzebujesz quattro - gdzie obecnych naszych zimach na nic sie nie przydaje a tylko generuje ekstra koszta - zawias z tyłu jest drogi , + dochodzi większe spalanie , nie mówiąc o nawet innych tłumikach i 2 katalizatorach. Oska jest wystarczająca bardzo żadko kiedy gubi trakcje i ma lepsze osiągi.
Gdybym myślał o oścę, to odpuściłbym temat Audi.

gitmar, pomiędzy B5 FL a B6 który z tych modeli wybrałbyś?
Awatar użytkownika
burdzio89
Mechanik
Mechanik
Posty: 194
Rejestracja: 2014-01-02, 19:51
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 1.8E 125KM (ADR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Wodzisław Śląski
Płeć:

Post autor: burdzio89 »

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi A6 C4”