[S4-2.2T AAN] Błędy 513 i 515 auto nie zapala
-
- Czeladnik
- Posty: 62
- Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włoszczowa
[S4-2.2T AAN] Błędy 513 i 515 auto nie zapala
Witem kolegów auto wczoraj było jak zwykle sprawne dzisiaj nie chce współpracować . Po podpięciu kompa ma dwa błędy 513 Czujnik obrotów silnika CKP lub jego obwód (G28 i 515 ponoć zawsze występuje. Możecie podpowiedzieć gdzie się znajduje czujnik obrotów silnika ? Dziękuję za info M
-
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2015-01-03, 20:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: stad
2113 (Blink Fault Code), 00515 VAG1551/2 Fault Code Number
(G40) Hall sensor in distributor
(3B, early AAN engines) or camshaft position Hall Effect sensor later S4/S6 AAN engine).
Distributor alignment, faulty sender, Mis-located sensor & distributor, Cam timing possibly incorrect on AAN engine, Check lower Crankshaft Gear keyway
Symptom: Engine will not start, power loss, check engine light may come on during driving above certain RPM
2111 (Blink Fault Code), 00513 VAG1551/2 Fault Code Number
RPM sensor (G28)
Open or short circuit, sensor malfunction
Defective sensor & cables, metal fragments on flywheel teeth
Symptom: Engine will not start, misfires, may stop running
(G40) Hall sensor in distributor
(3B, early AAN engines) or camshaft position Hall Effect sensor later S4/S6 AAN engine).
Distributor alignment, faulty sender, Mis-located sensor & distributor, Cam timing possibly incorrect on AAN engine, Check lower Crankshaft Gear keyway
Symptom: Engine will not start, power loss, check engine light may come on during driving above certain RPM
2111 (Blink Fault Code), 00513 VAG1551/2 Fault Code Number
RPM sensor (G28)
Open or short circuit, sensor malfunction
Defective sensor & cables, metal fragments on flywheel teeth
Symptom: Engine will not start, misfires, may stop running
-
- Czeladnik
- Posty: 62
- Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włoszczowa
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Bzdura. Użycie Google nie boli : https://www.google.pl/search?q=hall+sen ... 36&bih=754Georgi pisze:sprawdza się go zazwyczaj po oporności
Bolączką tych czujników z własnego doświadczenia powiem, jest temperatura i czas. Dostęp kiepski bo do wymiany trzeba rozpinać rozrząd. Sztandarowym objawem uwalonego halla jest fakt, że na zimnym odpala a na gorącym już nie. Po ostygnięciu silnika znowu odpali.
Pomiar oporności o którym piszesz jest słuszny w przypadku czujników indukcyjnych takich jak G28 i G4.
Czujnik obrotów wału korbowego czyli G28 występuje obok G4, oba na wieńcu koła zamachowego po stronie kierowcy.
A wystarczyło poszukać 3 minuty, wszystko o czym piszę jest na forum i było WIELOKROTNIE wałkowane
-
- Czeladnik
- Posty: 62
- Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włoszczowa
Część czyli to ta małpa obok halla montowany na dwóch śrubach zaraz go wyjmę. Do czego doszedłem to:podałem napięcie 5 volt na dwa piny czujnika a do trzeciego pinu podłączyłem lede. Efekt jest taki że leda żarzy ale lekko błyska mocniej jak zbliżymy cos metalowego . Teraz sprawdzę drugi czujnik obok niego
[ Dodano: |20 Gru 2017|, o 13:49 ]
czujniki o których pisze KK84 są dwa ale teraz chodzi mi o czujnik który jest bliżej chłodnicy wtyczka do tego czujnika jest bez prądu więc myślę że to jest kłopot. Bezpieczniki są ok oraz te które mamy obok przekaźników również , komputer mówi że 515 i 513 cały czas na wtyczce od drugiego czujnika jest napięcie 4,8 volta
[ Dodano: |20 Gru 2017|, o 13:49 ]
czujniki o których pisze KK84 są dwa ale teraz chodzi mi o czujnik który jest bliżej chłodnicy wtyczka do tego czujnika jest bez prądu więc myślę że to jest kłopot. Bezpieczniki są ok oraz te które mamy obok przekaźników również , komputer mówi że 515 i 513 cały czas na wtyczce od drugiego czujnika jest napięcie 4,8 volta
-
- Czeladnik
- Posty: 62
- Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Włoszczowa