[S4-2.2T AAN] Błędy 513 i 515 auto nie zapala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

[S4-2.2T AAN] Błędy 513 i 515 auto nie zapala

Post autor: Marian-m110 »

Witem kolegów auto wczoraj było jak zwykle sprawne dzisiaj nie chce współpracować . Po podpięciu kompa ma dwa błędy 513 Czujnik obrotów silnika CKP lub jego obwód (G28 i 515 ponoć zawsze występuje. Możecie podpowiedzieć gdzie się znajduje czujnik obrotów silnika ? Dziękuję za info M
romek c4
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2015-01-03, 20:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: stad

Post autor: romek c4 »

2113 (Blink Fault Code), 00515 VAG1551/2 Fault Code Number 
(G40) Hall sensor in distributor 
(3B, early AAN engines) or camshaft position Hall Effect sensor later S4/S6 AAN engine). 
Distributor alignment, faulty sender, Mis-located sensor & distributor, Cam timing possibly incorrect on AAN engine, Check lower Crankshaft Gear keyway
Symptom: Engine will not start, power loss, check engine light may come on during driving above certain RPM

2111 (Blink Fault Code), 00513 VAG1551/2 Fault Code Number
RPM sensor (G28)
Open or short circuit, sensor malfunction
Defective sensor & cables, metal fragments on flywheel teeth
Symptom: Engine will not start, misfires, may stop running
Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

Post autor: Marian-m110 »

Część, może ktoś podpowie jak stwierdzić czy hall działa czy nie. Czy miernik coś pomoże ?
Georgi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 78
Rejestracja: 2014-11-18, 22:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Luzino

Post autor: Georgi »

Czujnik masz pod kółkiem wałka rozrządu, sprawdza się go zazwyczaj po oporności, wartości jaka powinna być niestety Ci nie powiem bo nie wiem
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Georgi pisze:sprawdza się go zazwyczaj po oporności
Bzdura. Użycie Google nie boli : https://www.google.pl/search?q=hall+sen ... 36&bih=754

Bolączką tych czujników z własnego doświadczenia powiem, jest temperatura i czas. Dostęp kiepski bo do wymiany trzeba rozpinać rozrząd. Sztandarowym objawem uwalonego halla jest fakt, że na zimnym odpala a na gorącym już nie. Po ostygnięciu silnika znowu odpali.

Pomiar oporności o którym piszesz jest słuszny w przypadku czujników indukcyjnych takich jak G28 i G4.

Czujnik obrotów wału korbowego czyli G28 występuje obok G4, oba na wieńcu koła zamachowego po stronie kierowcy.

A wystarczyło poszukać 3 minuty, wszystko o czym piszę jest na forum i było WIELOKROTNIE wałkowane :idea:
Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

Post autor: Marian-m110 »

Część czyli to ta małpa obok halla montowany na dwóch śrubach zaraz go wyjmę. Do czego doszedłem to:podałem napięcie 5 volt na dwa piny czujnika a do trzeciego pinu podłączyłem lede. Efekt jest taki że leda żarzy ale lekko błyska mocniej jak zbliżymy cos metalowego . Teraz sprawdzę drugi czujnik obok niego

[ Dodano: |20 Gru 2017|, o 13:49 ]
czujniki o których pisze KK84 są dwa ale teraz chodzi mi o czujnik który jest bliżej chłodnicy wtyczka do tego czujnika jest bez prądu więc myślę że to jest kłopot. Bezpieczniki są ok oraz te które mamy obok przekaźników również , komputer mówi że 515 i 513 cały czas na wtyczce od drugiego czujnika jest napięcie 4,8 volta
Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

Post autor: Marian-m110 »

Witam po wymianie czujnika Halla g28 zaczął świecić G40 błąd , wtyczka się rozpadła w rękach jutro wymieniam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”