[100-2.5TDI AAT] Jak sprawdzić nastawnik

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

[100-2.5TDI AAT] Jak sprawdzić nastawnik

Post autor: various »

Witam
Otóż po regeneracji mojej pompy, w pudełku mam korpus bez bebechów i nastawnik (potencjometryczny). Jak mogę sprawdzić czy nastawnik jest sprawny ? Nie chcę zakładać go na moją pompę bo wszystko chodzi igła i nie chciałbym narobić problemów. Czy jest jakaś metoda by go przetestować ?


Pozdrawiam
trepek
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-06-11, 00:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Osiek k/Olkusz

Post autor: trepek »

Jedynie podawać prąd na nastawnik o zmiennym napięciu i obserwowanie, czy w jakimś miejscu nie następują "wstrząsy".
O dieslach wiem prawie wszystko :-)
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

po przeanalizowaniu elsy stwierdzam że jednak da się sprawdzic czy ma się sprawny nastawnik. należy sprawdzac odpowiednie wartości oporu na odpowiednich pinach wtyczki nastawnika...
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
NUNU
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2012-08-30, 17:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: NUNU »

pablo90 pisze:po przeanalizowaniu elsy stwierdzam że jednak da się sprawdzic czy ma się sprawny nastawnik. należy sprawdzac odpowiednie wartości oporu na odpowiednich pinach wtyczki nastawnika...
Kolego może coś więcej z tej Elsy podeślesz to znaczy jakie opory na jakim pinie?
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

robi się..

multimetr w dłonie i sprawdzamy oporności:

sprawdzenie zaworu N108 - kabel od owego czujnika - oporność miedzy pinami 14-18 omów. (biala wtyczka przy pompie)
zawór g60 - wtrysk sterujący - oporność na kablu 90-115 omów. (wtyczka brazowa na scianie grodziowej)
sprawdzenie nastawnika dawki - piny 4 i 7 opór wg elsy 0.4-1.1 oma ( u mnie jest 1.3 ). we wtyczce na grodzi na zaplonie w miejscu piny 7 napiecie powinno mieć średnią wartość z akku.
potencjometr nastawnika - piny 1 i 3 opor od 0.5-2.0 kilooma. piny 2 i 3 opor 1-3 kilooma. ( u mnie w ogole nie ma oporu miedzy tymi pinami nie wiem czemu ). Napiecie we wtyczce pod pinem 2 ok 5V.

wszystko znajdziecie w elsie tej która nasz Kierownik ma w sygnaturce.. - wchodzimy w silnik a nastepnie we wtrysk paliwa do silnika 5 cyl i diagnostyka. tam mamy jak co sprawdzac
Ostatnio zmieniony 2012-08-30, 22:09 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”