[Q-MAN.] Ciżko wchodzą biegi na zimnym silniku
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
[Q-MAN.] Ciżko wchodzą biegi na zimnym silniku
Witam.
Jakiś czas temu wymieniałem skrzynie biegów i teraz przy niższych temperaturach opornie wchodzą biegi. Po rozgrzaniu już jest lepiej ale nie idealnie. Po wymianie zalałem go olejem Swag 75w90. Czyżby skrzynia była już na wykończeniu?
Jakiś czas temu wymieniałem skrzynie biegów i teraz przy niższych temperaturach opornie wchodzą biegi. Po rozgrzaniu już jest lepiej ale nie idealnie. Po wymianie zalałem go olejem Swag 75w90. Czyżby skrzynia była już na wykończeniu?
- Astral
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2017-09-15, 23:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: kujawsko-pomorskie
Nie słuchaj bzdur, żeby zmienić na 75W80. Instrukcja zaleca wyrażnie olej przekładniowy GL4 75W90 Syntetic VW 501.50. Nic dziwnego, że biegi ciężko wchodzą jak ten Twój olej ma lepkość kinematyczną w 40 stopniach na poziomie 114 mm^2/s, gdzie oryginalnie powinno być na poziomie 75 mm^2/s. Nie kombinować i wlać CASTROL SYNTRANS TRANSAXLE bo spełnia idealnie wymogi producenta, nawet butelki Castrola są takie same jak oryginału... Poza tym ten Twój Swag to olej GL5, który nie nadaje się do naszych skrzyń ze względu na ryzyko uszkodzenia synchronizatorów z metali kolorowych (zawiera agresywne dodatki mogące spowodować ich korozje). GL5 producent zaleca jedynie do tylnego mostu.
Ostatnio zmieniony 2017-11-20, 17:49 przez Astral, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 32
- Rejestracja: 2016-09-01, 12:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krosno
Ja ostatnio robiłem remont skrzyni i z polecenia bardzo dobrego mechanika który robi tylko i wyłącznie skrzynie biegów (niczym innym się nie zajmuje) jest polecany praktycznie przez każdy zakład w okolicy, polecił mi taki olej. skrzynia manualna. Póki co wszystko zachowuje się bardzo dobrze.
Uploaded with fotem.pl
Uploaded with fotem.pl
Ostatnio zmieniony 2017-11-23, 22:53 przez Crayzol, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
Dzięki panowie za odpowiedź. Poszukam tego Castrola ewentualnie Ravenola.
Posprawdzałem ten olej swaga i spełnia normę 501.50 tylko posiada koncówke GL-5.
Kupie tego Castrola sprawdzę czy coś się poprawi.
Posprawdzałem ten olej swaga i spełnia normę 501.50 tylko posiada koncówke GL-5.
Kupie tego Castrola sprawdzę czy coś się poprawi.
Ostatnio zmieniony 2017-11-24, 09:42 przez lukaszz2369, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Dzis odebrałem auto od mechanika po wymianie chyba wszystkim mozliwych poduszek skrzyni i silnika . Powiem tak teraz to jest malina - przedtem zawsze chaczyło przy zmianie z 1 na 2 - było cieżko inne biegi mniej ale też - teraz wszystko chodzi normalnie pieknie jakby auto miało 40-50 kkm a nie 10x tyle. teraz nie zmieniałem tez oleju w skrzyni (6- manual) aby poczuć różnicę.
tak wiec napisze co poszło na wymiane - co do samych czesci - mozecie sobie znaleść inne /tansze, ja napisze co u mnie poszło do wymiany:
- poduszka skrzyni FEBI 01907 - x 2 szt
- poduszka skrzyni FEBI 10016 - x 1szt (lewa)
- poduszka skrzyni FEBI 10017 -1 szt (prawa)
- poduszka belki silnika Swag 306000018 x 2 szt
- Poduszki silnika FEBI 07171 (od 5 cyl benzyny) x2 szt
Co do poduszek silnika ja mam 2.5 tdi Ael a tam są org poduszki silnika z olejem /i elektrycznym podgrzewaniem - w sumie juz niedostepne w handlu jako nowe a cena i tak zabija bo ok 600zł za 1 szt a trzeba 2 , z czego na 100% 1 szt miałem zepsutą bo na zimno buda aż drżała.
- Tu dzięki duzej pomocy naszego Admina Tomka zostałem nakierowany na to aby nie pchać sie w używki ale kupic FEBI 07171 ( dedykowane do 5cylindrowej benzyny ,ale pasujące na org mocowania p&p ) no i cenowo wychodzące po 90zł - też spoko.
Po wymianie wszystkiego jest ok - na zimno jest troche sztywno (kwestia drgan silnika) ale jak sie silnik tylko rozgrzeje guma też sie rozgrzewa i jest spoko naprawde spoko.
Z działania skrzyni jestem najbardziej zadowolony bo wczesniej to była masakra - całkiem niedawno zmieniałem nawet olej w skrzyni na nowy ale i tak nic to nie dało a tu zonk mega poprawa od razu.
tak wiec napisze co poszło na wymiane - co do samych czesci - mozecie sobie znaleść inne /tansze, ja napisze co u mnie poszło do wymiany:
- poduszka skrzyni FEBI 01907 - x 2 szt
- poduszka skrzyni FEBI 10016 - x 1szt (lewa)
- poduszka skrzyni FEBI 10017 -1 szt (prawa)
- poduszka belki silnika Swag 306000018 x 2 szt
- Poduszki silnika FEBI 07171 (od 5 cyl benzyny) x2 szt
Co do poduszek silnika ja mam 2.5 tdi Ael a tam są org poduszki silnika z olejem /i elektrycznym podgrzewaniem - w sumie juz niedostepne w handlu jako nowe a cena i tak zabija bo ok 600zł za 1 szt a trzeba 2 , z czego na 100% 1 szt miałem zepsutą bo na zimno buda aż drżała.
- Tu dzięki duzej pomocy naszego Admina Tomka zostałem nakierowany na to aby nie pchać sie w używki ale kupic FEBI 07171 ( dedykowane do 5cylindrowej benzyny ,ale pasujące na org mocowania p&p ) no i cenowo wychodzące po 90zł - też spoko.
Po wymianie wszystkiego jest ok - na zimno jest troche sztywno (kwestia drgan silnika) ale jak sie silnik tylko rozgrzeje guma też sie rozgrzewa i jest spoko naprawde spoko.
Z działania skrzyni jestem najbardziej zadowolony bo wczesniej to była masakra - całkiem niedawno zmieniałem nawet olej w skrzyni na nowy ale i tak nic to nie dało a tu zonk mega poprawa od razu.
AEL INSIDE