[A6-2.6 ABC] Falujące obroty i opuźniona reakcja na pedał ga
-
- Adept
- Posty: 23
- Rejestracja: 2016-04-05, 20:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ząbkowice Śląskie
[A6-2.6 ABC] Falujące obroty i opuźniona reakcja na pedał ga
Witam koledzy,
nie mam pojęcia z czego wynika mój problem tzn.: kiedy dojeżdżam np. do skrzyżowania, wciskam sprzęgło i jadę jeszcze z prędkością przynajmniej 10km/h to falują obroty w zakresie 800-1100obr/min. Kiedy całkowicie się zatrzymam obroty się stabilizują. Czasami też się dzieje tak, że utrzymuje mi na jałowym za wysokie obroty (ok. 1300 obr/min) i kiedy nacisnę na chwilę pedał gazu i puszczę to znów wracają do normy.
Poza tym kiedy puszczam pedał gazu to silnik jakby reagował na to po ok. 2 sekundach i nagle jest takie jakby szarpnięcie co jest w szczególności wkurzające jak jadę na niskim biegu.
Problemy te zawsze nasilają się kiedy temperatury już są niższe (w lecie jest to mniej odczuwalne).
Wymieniłem już:
-Silnik krokowy
-Czujnik temperatury powietrza
-Map sensor w ECU
-Sondy lambda
Poza tym sprawdziłem szczelność wszystkich wężyków od podciśnienia. Na Vagu żadnych błędów nie ma.
nie mam pojęcia z czego wynika mój problem tzn.: kiedy dojeżdżam np. do skrzyżowania, wciskam sprzęgło i jadę jeszcze z prędkością przynajmniej 10km/h to falują obroty w zakresie 800-1100obr/min. Kiedy całkowicie się zatrzymam obroty się stabilizują. Czasami też się dzieje tak, że utrzymuje mi na jałowym za wysokie obroty (ok. 1300 obr/min) i kiedy nacisnę na chwilę pedał gazu i puszczę to znów wracają do normy.
Poza tym kiedy puszczam pedał gazu to silnik jakby reagował na to po ok. 2 sekundach i nagle jest takie jakby szarpnięcie co jest w szczególności wkurzające jak jadę na niskim biegu.
Problemy te zawsze nasilają się kiedy temperatury już są niższe (w lecie jest to mniej odczuwalne).
Wymieniłem już:
-Silnik krokowy
-Czujnik temperatury powietrza
-Map sensor w ECU
-Sondy lambda
Poza tym sprawdziłem szczelność wszystkich wężyków od podciśnienia. Na Vagu żadnych błędów nie ma.
Ostatnio zmieniony 2017-11-03, 19:36 przez leoj, łącznie zmieniany 1 raz.
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
U mnie tak się działo jak była nieszczelność pomiędzy przepustnicą a dolotem. A winna temu była ta śmieszna uszczelka której nigdzie dostać nie mogę. Także zregenerowałem ją pogrubiając usczelką w sylikonie ale znowu zaczyna się to puć
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
-
- Czeladnik
- Posty: 77
- Rejestracja: 2017-05-29, 14:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: tarnów
-
- Adept
- Posty: 23
- Rejestracja: 2016-04-05, 20:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ząbkowice Śląskie
Kupiłem samostart w sprayu do odpalania silników. Psikałem w uszczelkę pomiędzy przepustnicą a puszką V6 i obroty nie zauważyłem żeby wariowały. Jednak kiedy zacząłem psikać na uszczelkę tej górnej srebrnej obudowy kolektora dolotowego to silnik zaczął się dławić, a kiedy przestawałem psikać to obroty się normowały. Więc wynika z tego, że ta uszczelka jest do wymiany. Myślicie że to tylko ta uszczelka jest do wymiany czy jeszcze więcej trzeba rozbebeszyć?
-
- Adept
- Posty: 23
- Rejestracja: 2016-04-05, 20:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ząbkowice Śląskie
To jak to jest doszczelnione? Na silikon? A uszczelka pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą jest już wymienna? To jest ta o numerze 078129717A?
Ostatnio zmieniony 2017-11-01, 11:39 przez leoj, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 57
- Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: W-wa
Tak, uszczelka pomiędzy kolektorem a głowicą jest wymienna i ma numer tak jak podałeś: 078129717A. Uszczelka pomiędzy częścią górną a dolną kolektora też jest wymienna. zestaw naprawczy ma numer dla silnika ABC 078198211.
Ostatnio zmieniony 2017-11-01, 13:22 przez Paaweell, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 23
- Rejestracja: 2016-04-05, 20:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ząbkowice Śląskie
Czyli dolną i górną pokrywę złożyć na jakimś silikonie? Elring Dirko będzie dobry?
A pomiędzy głowicą a kolektorem już zastosować kupione uszczelki? To wszystkie uszczelnienia które trzeba zrobić?
Ktoś ma jakiś opis demontażu kolektora żeby było łatwiej? I momenty dokręcania poszczególnych śrub?
A pomiędzy głowicą a kolektorem już zastosować kupione uszczelki? To wszystkie uszczelnienia które trzeba zrobić?
Ktoś ma jakiś opis demontażu kolektora żeby było łatwiej? I momenty dokręcania poszczególnych śrub?
Ostatnio zmieniony 2017-11-01, 16:03 przez leoj, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Czeladnik
- Posty: 77
- Rejestracja: 2017-05-29, 14:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: tarnów
u mnie winna była odwrotnie założona uszczelka tuż za przepływomierzem. Poprawione, o ile już nie faluje na wolnych i nie gaśnie to reakcja na pedał gazu dalej trochę opóźniona. do kolektora zaglądnę jak mi przyjdzie odma.
Opel Ascona C Kombi 1.8 E R4 '86
BMW E23 735 3.5 R6 '88
Audi 100 C4 Avant 2.8 E V6 quattro '93
BMW E23 735 3.5 R6 '88
Audi 100 C4 Avant 2.8 E V6 quattro '93