[A6-2.6 ABC] Falujące obroty i opuźniona reakcja na pedał ga

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
leoj
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-04-05, 20:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ząbkowice Śląskie

[A6-2.6 ABC] Falujące obroty i opuźniona reakcja na pedał ga

Post autor: leoj »

Witam koledzy,

nie mam pojęcia z czego wynika mój problem tzn.: kiedy dojeżdżam np. do skrzyżowania, wciskam sprzęgło i jadę jeszcze z prędkością przynajmniej 10km/h to falują obroty w zakresie 800-1100obr/min. Kiedy całkowicie się zatrzymam obroty się stabilizują. Czasami też się dzieje tak, że utrzymuje mi na jałowym za wysokie obroty (ok. 1300 obr/min) i kiedy nacisnę na chwilę pedał gazu i puszczę to znów wracają do normy.
Poza tym kiedy puszczam pedał gazu to silnik jakby reagował na to po ok. 2 sekundach i nagle jest takie jakby szarpnięcie co jest w szczególności wkurzające jak jadę na niskim biegu.

Problemy te zawsze nasilają się kiedy temperatury już są niższe (w lecie jest to mniej odczuwalne).

Wymieniłem już:
-Silnik krokowy
-Czujnik temperatury powietrza
-Map sensor w ECU
-Sondy lambda

Poza tym sprawdziłem szczelność wszystkich wężyków od podciśnienia. Na Vagu żadnych błędów nie ma.
Ostatnio zmieniony 2017-11-03, 19:36 przez leoj, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

U mnie tak się działo jak była nieszczelność pomiędzy przepustnicą a dolotem. A winna temu była ta śmieszna uszczelka której nigdzie dostać nie mogę. Także zregenerowałem ją pogrubiając usczelką w sylikonie ale znowu zaczyna się to puć

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

Koledzy, uszczelka między przepustnicą a dolotem ma numer: 078 129 949 i jest dostępna w ASO w kwocie ok. 40 zł. Kupowałem jakieś 2-3 miesiące temu.
bartek666666
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2017-05-29, 14:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: tarnów

Post autor: bartek666666 »

u mnie zaczęło robić się dokładnie to samo, podejrzana nieszczelność w dolocie.
Opel Ascona C Kombi 1.8 E R4 '86
BMW E23 735 3.5 R6 '88
Audi 100 C4 Avant 2.8 E V6 quattro '93
Awatar użytkownika
Tomasek
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-09-29, 20:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rybnik

Post autor: Tomasek »

ewentualnie sam kolektor ssący nieszczelny ,też miałem cyrki z falowaniem obrotów szczególnie przy niskich temperaturach
leoj
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-04-05, 20:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ząbkowice Śląskie

Post autor: leoj »

Kupiłem samostart w sprayu do odpalania silników. Psikałem w uszczelkę pomiędzy przepustnicą a puszką V6 i obroty nie zauważyłem żeby wariowały. Jednak kiedy zacząłem psikać na uszczelkę tej górnej srebrnej obudowy kolektora dolotowego to silnik zaczął się dławić, a kiedy przestawałem psikać to obroty się normowały. Więc wynika z tego, że ta uszczelka jest do wymiany. Myślicie że to tylko ta uszczelka jest do wymiany czy jeszcze więcej trzeba rozbebeszyć?
Awatar użytkownika
Tomasek
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-09-29, 20:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rybnik

Post autor: Tomasek »

Ta uszczelka z tej srebnej pokrywy kolektora ssącego jest niewymienna. I radzę wyciągnąć cały kolektor rozłożyć na części pierwsze i złożyć go na silikonie do misek olejowych
leoj
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-04-05, 20:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ząbkowice Śląskie

Post autor: leoj »

To jak to jest doszczelnione? Na silikon? A uszczelka pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą jest już wymienna? To jest ta o numerze 078129717A?
Ostatnio zmieniony 2017-11-01, 11:39 przez leoj, łącznie zmieniany 1 raz.
Paaweell
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 57
Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Paaweell »

Tak, uszczelka pomiędzy kolektorem a głowicą jest wymienna i ma numer tak jak podałeś: 078129717A. Uszczelka pomiędzy częścią górną a dolną kolektora też jest wymienna. zestaw naprawczy ma numer dla silnika ABC 078198211.
Ostatnio zmieniony 2017-11-01, 13:22 przez Paaweell, łącznie zmieniany 1 raz.
leoj
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-04-05, 20:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ząbkowice Śląskie

Post autor: leoj »

Czyli dolną i górną pokrywę złożyć na jakimś silikonie? Elring Dirko będzie dobry?
A pomiędzy głowicą a kolektorem już zastosować kupione uszczelki? To wszystkie uszczelnienia które trzeba zrobić?

Ktoś ma jakiś opis demontażu kolektora żeby było łatwiej? I momenty dokręcania poszczególnych śrub?
Ostatnio zmieniony 2017-11-01, 16:03 przez leoj, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Tomasek
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-09-29, 20:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rybnik

Post autor: Tomasek »

Możesz jeszcze kupić nowa uszczelkę pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym i nowe oringi pod wtryskiwacze
leoj
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-04-05, 20:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ząbkowice Śląskie

Post autor: leoj »

Ok. A te oringi to wymieniać tylko pomiędzy kolektorem a wtryskiwaczem czy też pomiędzy wtryskiwaczem a tą rurką co idzie do każdego wtryskiwacza?
Awatar użytkownika
Tomasek
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-09-29, 20:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rybnik

Post autor: Tomasek »

Ja wymieniłem tylko pomiędzy wtryskiwaczem a kolektorem
leoj
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-04-05, 20:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ząbkowice Śląskie

Post autor: leoj »

Wszystkie części już zamówiłem. Ma ktoś jakiś instruktaż jak to krok po kroku zrobić? Byłoby znacznie szybciej niż jak miałbym do wszystkiego dochodzić. :)
bartek666666
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2017-05-29, 14:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: tarnów

Post autor: bartek666666 »

u mnie winna była odwrotnie założona uszczelka tuż za przepływomierzem. Poprawione, o ile już nie faluje na wolnych i nie gaśnie to reakcja na pedał gazu dalej trochę opóźniona. do kolektora zaglądnę jak mi przyjdzie odma.
Opel Ascona C Kombi 1.8 E R4 '86
BMW E23 735 3.5 R6 '88
Audi 100 C4 Avant 2.8 E V6 quattro '93
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”