[A6-2.5TDI AAT/AEL] - diagnostyka przepływomierza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Ma ktoś na zbyciu kompletną oryginalną puszkę po katalizatorze za rozsądną cenę ?
AAT@17xKM/380Nm
minik1988
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2018-07-17, 14:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Orawka

Post autor: minik1988 »

witam i o zdrowie pytam. od tygodnia posiadam c4 w ael-u i podejrzewam przepływomierz ale to moje takie gdybanie, chciałbym zasięgnąć fachowej opinii bądź podpowiedzi. Mianowice samochód ma wielkiego muła w dolnym zakresie obrotów. Do 3200obr na minute praktycznie nic sie nie dzieje, zero dymu za samochodem. Na próbę zrobiłem bajpas na N75 i bez zmian , samochód zachowuje się tak samo. na 6-tym biegu na prostej drodze nie ma szans rozpedzić auta z predkości obrotowej rzedu 1800obr. no chyba ze na pasie startowym dla samolotów, w weekend jechałem autostradom i co dziwne na 6 tym biegu maks prędkość to 180km/h czyli prawie 3200obr/min ???? nie wiem o co kaman :?: :?:
wrzucam logi z grupy 003 011
http://vaglogi.pl/log-003_011_Bb0Is.html
dziwne bardzo jest to ze na postoju na wolnych obrotach zadane ciśnienie to około 0.6bara

z góry dziekuję i pozdrawiam
Było A6 C4 AEL Limo ośka
Jest a6 c4 Avant 2.5TDI AEL ośka 97"
Chce jeszcze jedno C4 lecz w Q, silnik tylko 2.2t, 2.8 najlepiej ACK, 4.2 V8, 2.5TDI
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Dajcie spokój przepływce w AELu. PRzecież to praktycznie nie zniszczalne. Na początek jeśli masz kata to go wywal.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Jak dla mnie to masz gdzieś nieszczelność w dolocie i siedzi już jakiś program w ECU, do sprawdzenia również katalizator
Ostatnio zmieniony 2018-07-18, 13:37 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
minik1988
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2018-07-17, 14:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Orawka

Post autor: minik1988 »

kata prawdopodobnie nie ma bo jest wspawana na ori flansze taka srebrna rura z strzałką coś w rodzaju strumienicy ale spróbuje jeszcze odkręcić wydech.... przeglądne jeszcze dolot. Mam wykonać jeszcze jakieś logi???

[ Dodano: |18 Lip 2018|, o 18:19 ]
podczas sprawdzania szczelności dolotu znalazłem bardzo luźno osadzony plastikowy wężyk który wchodzi do gumowego króćca który idzie z pokrywy zaworów do dolotu przed turbo, chodzi bardzo bardzo luźno, nie ma na nim żadnego felcu ani pogrubienia żeby mógł się pewnie osadzić. To że jest tak luźny ma na cokolwiek wpływ??
oprócz tego intercooler od spodu jest spocony od oleju i na dodatek od inetrcoolera od dołu wychodzi plastikowy węzyk który na drugim końcu jest zaślepiony srubką/wkretem, gdzie on ma byc wsuniety????
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2018-07-18, 19:02 przez minik1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Było A6 C4 AEL Limo ośka
Jest a6 c4 Avant 2.5TDI AEL ośka 97"
Chce jeszcze jedno C4 lecz w Q, silnik tylko 2.2t, 2.8 najlepiej ACK, 4.2 V8, 2.5TDI
Awatar użytkownika
bartek.d10
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2017-03-27, 13:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radziejów

Post autor: bartek.d10 »

minik1988 pisze: oprócz tego intercooler od spodu jest spocony od oleju i na dodatek od inetrcoolera od dołu wychodzi plastikowy węzyk który na drugim końcu jest zaślepiony srubką/wkretem, gdzie on ma byc wsuniety????
pozdrawiam

a tutaj jak jest odma masz wszystko wpięte?
Obrazek

według mnie nie masz doładowania, posprawdzaj wszystkie wężyki według ETki czy masz powpinane dobrze
Ostatnio zmieniony 2018-07-18, 22:12 przez bartek.d10, łącznie zmieniany 1 raz.
No smoke no fun ! :)
minik1988
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2018-07-17, 14:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Orawka

Post autor: minik1988 »

ten wężyk który idzie od spodu icka i na drugim koncu jest zaślepiony to już wyczaiłem że ma iść do seperatora oleju od odmy, ktoś po prostu wyłamał króciec w seperatorze , wężyk zaślepił a urwany kociec w seperatorze zakleił. Ściągłem też kolektor ssący bo było mocno spocone wokół niego, nasi już tam byli i uszczelkę od ssącego obsadzili na silikonie :-? jedyne co bym mógł mieć źle podłączone to n75 bo tam ida trzy wężyki a reszte co?? egr out, czujnik tylko jeden węzyk.... nie wiem....
edit: i jeszcze jedno, nie wiem czy nie najistotniejsze wywala bład 00575
17-10 control difference - intermittent
Ostatnio zmieniony 2018-07-18, 23:45 przez minik1988, łącznie zmieniany 1 raz.
Było A6 C4 AEL Limo ośka
Jest a6 c4 Avant 2.5TDI AEL ośka 97"
Chce jeszcze jedno C4 lecz w Q, silnik tylko 2.2t, 2.8 najlepiej ACK, 4.2 V8, 2.5TDI
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Nieźle masz napierdzielone pod maską. Ten króciec co masz ułamany przy odmie jest po to aby ten zaślepiony wężyk zasysał olej który ew wypluwa zepsute turbo w intercooler - aby tam sie to nie gromadziło tym weżykiem jest to wyssysane przez odme.



Wg Elsy ten błąd:

00575 - Intake manifold pressure (błąd zw. z ciśnieniem w kolektorze dolotowym)


Possible cause of trouble:
- Charge pressure too high
- Charge pressure control hoses interchanged, not attached, clogged, leaking
- Hose connection to intake manifold pressure sender -G71

Possible effects:
- Sudden loss of power during acceleration
- Reduced power


Remedy:
- Check charge pressure => 5-cyl. Diesel Engine, Mechanics (2.5 l engine); Rep.Gr. 21
- Check hoses=> 5-cyl. Diesel Engine, Mechanics (2.5 l engine); Rep.Gr. 21


minik1988 pisze:Mianowice samochód ma wielkiego muła w dolnym zakresie obrotów. Do 3200obr na minute praktycznie nic sie nie dzieje, zero dymu za samochodem. Na próbę zrobiłem bajpas na N75 i bez zmian , samochód zachowuje się tak samo. na 6-tym biegu na prostej drodze nie ma szans rozpedzić auta z predkości obrotowej rzedu 1800obr. no chyba ze na pasie startowym dla samolotów, w weekend jechałem autostradom i co dziwne na 6 tym biegu maks prędkość to 180km/h czyli prawie 3200obr/min ???? nie wiem o co kaman
Mój też tak czasami ma jak się jeździ i zamula - przytyka się katalizator albo sadza osadza się na zaworze WG ten się nie przymyka i doładowanie spierdziela - ale jest na to sposób przegonić auto po autostradzie na 3 lub 4 biegu w okolicach 3500 4000obr .min przez jakiś czas - najlepiej przez jakieś 10km - potem jest tylko chwilowa kupa dymu i auto odzyskuje kopyto - przynajmniej ja tak mam czasami po zimie.
AEL INSIDE
minik1988
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2018-07-17, 14:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Orawka

Post autor: minik1988 »

Próbowałem już przysłowiowego przeganiania:) nic to nie dało. Separator już dopadłem z niezłamanym króćcem. Dziś skręcam wszystko do kupy rozkręciłem wszystkie węże od dolotu, kolektor ssący na nowych uszczelkach, wszystkie przewody od podciśnienia przepatrzane i sprawdzone. Odkreciłem jeszcze dziś tą metalową krótką rurkę od turbo która idzie do WG była kompletnie zatkana, przetkałem ją drutem od miga , wypłukałem AKRĄ i przedmuchałem sprężonym powietrzem.
Gość niedaleko mnie ma c4 na cześci ale jeszcze na chodzie, może spróbować podmienić czujnik ciśnienia??

[ Dodano: |19 Lip 2018|, o 22:16 ]
...skręciłem wszystko i przejechałęm sie i jest troche lepiej....teraz jest słychać że gdzieś jest nieszczelność bo w okolicach 2000obr zaczyna gdzieś syczeć, rozerwała mi się uszczelka na kolektorze ssącym na flanszy gdzie nasadza się węża z IC bo wypalałem kolektor z sadzy i syfu. jutro zrobie logi jak zmienię tą uszczelkę i spróbuje zrobić jakiś system na sprawdzenie nieszczelności układu....
Było A6 C4 AEL Limo ośka
Jest a6 c4 Avant 2.5TDI AEL ośka 97"
Chce jeszcze jedno C4 lecz w Q, silnik tylko 2.2t, 2.8 najlepiej ACK, 4.2 V8, 2.5TDI
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Jak już naprawisz auto to zapodaj komplet logów.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
minik1988
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2018-07-17, 14:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Orawka

Post autor: minik1988 »

witam. szczelność sprawdzona wygląda że wszystko jest ok. logi dopiero dziś bo brak dostępu do auta i problemy z vagiem.
wrzucam logi:
dynamiczne
http://vaglogi.pl/log-001_003_ikz8vH.html
http://vaglogi.pl/log-003_011_29vF487.html
http://vaglogi.pl/log-003_008_tu2mQO.html
statyczne:
http://vaglogi.pl/log-001_OBL52W.html
http://vaglogi.pl/log-003_yzYH5F7.html
http://vaglogi.pl/log-004_F0u1o8d.html
http://vaglogi.pl/log-013_Ww3l54d.html
BS:
http://vaglogi.pl/log-000_TkBn975.html
http://vaglogi.pl/log-003_F6b6H.html
http://vaglogi.pl/log-004_5bPA1.html

po wykonaniu logów wyskoczył dodatkowo bład 0550 start of injection regulation

jeżeli mam wykonać jeszcze jakieś logi to piszcie bo ja nigdy nie wiem które mam robić i z którymi w parze :roll:
pozdrawiam
Było A6 C4 AEL Limo ośka
Jest a6 c4 Avant 2.5TDI AEL ośka 97"
Chce jeszcze jedno C4 lecz w Q, silnik tylko 2.2t, 2.8 najlepiej ACK, 4.2 V8, 2.5TDI
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Nigdy nie robimy logów w parze, zawsze pojedynczo.
Błąd Ci wywaliło bo masz zbyt wczesny kąt wtrysku ustawiony
W dalszym ciągu masz coś nie tak z ciśnieniem doładowania. Jak wygląda sprawa z EGR-em i Katem ???
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
minik1988
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2018-07-17, 14:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Orawka

Post autor: minik1988 »

to w takim razie sorki :P zrobiłem w parze bo włąśnie w tym temacie wyżej ktoś pisał właśnie żęby robić razem np. 003 z 011.
EGR jest wywalony całkowicie, kata też prawdopodobnie nie ma bo na fakturach od poprzedniego właściciela jest wypisane że była montowana strumienica. przepatrzę jeszcze raz ten dolot mam już stworzone przyrządy by w miarę dokładnie sprawdzić szczelność. ale to już chyba w poniedziałek
Było A6 C4 AEL Limo ośka
Jest a6 c4 Avant 2.5TDI AEL ośka 97"
Chce jeszcze jedno C4 lecz w Q, silnik tylko 2.2t, 2.8 najlepiej ACK, 4.2 V8, 2.5TDI
minik1988
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2018-07-17, 14:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Orawka

Post autor: minik1988 »

witam ponownie po krótkiej przerwie. dolot został sprawdzony jeszcze raz, rozszczelniony był minimalnie intercooler ale to dosłownie minimalnie po napopmowaniu dolotu do 1.3bar schodziło przez około 10min wiec wątpie by to była przyczyna, intercooler zmieniłem na inny szczelny całkoiecie, oprócz tego ustawiłem kąt początku wtrysku, dosyć sporo się waha od 63 do 73 ale srednio utrzymuje się na 66,67, wydech też został sprawdzony sprężonym powietrzem nie ma oprowów i nie robi ciśnienia. auto jezdzi jak jezdziło, czasami jest tak ze zbudzi sie przy 2200 ale nie osiąga pełnej mocy a czasami dopiero od 3200. BRAK POMYSŁÓW :-/ :-/ :-/
Było A6 C4 AEL Limo ośka
Jest a6 c4 Avant 2.5TDI AEL ośka 97"
Chce jeszcze jedno C4 lecz w Q, silnik tylko 2.2t, 2.8 najlepiej ACK, 4.2 V8, 2.5TDI
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Do sprawdzenia jeszcze N75 i przewody od tergo zaworka
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”