[A6-2.5TDI AAT/AEL] - diagnostyka przepływomierza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Kup sobie miernik cieśnienia doładowania - nawet taki tani do pneumatyki i zobacz jak to działa w czasie jazdy
AEL INSIDE
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

U mnie problem mocy jakby rozwiązany.
Zdemontowany cały wydech i okazało się, że w katalizatorze trochę sadzy, nie za wiele ale pod światło większość kanalików zapchana. Płukanie, suszenie i montaż - samochód od 2 tygodni jest ok.
AAT@17xKM/380Nm
minik1988
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2018-07-17, 14:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Orawka

Post autor: minik1988 »

U mnie właśnie nie ma kata i w tym problem.... Wczoraj jeszcze siedziałem i myślałem i zaglądałem jeszcze do przewodu między kolektorem i czujnikiem doładowania był drożny i w ogóle brak w nim oleju czy syfu lecz metalowa rurka która wystaje z kolektora była całkowicie zatkana....przetkalem ja drutem od miga lecz 1.2mm nie było szans dopiero 1.0mm. ale i tak to nic nie dało auto dalej jeździ jak jeździło...
Było A6 C4 AEL Limo ośka
Jest a6 c4 Avant 2.5TDI AEL ośka 97"
Chce jeszcze jedno C4 lecz w Q, silnik tylko 2.2t, 2.8 najlepiej ACK, 4.2 V8, 2.5TDI
lesnik1892
Adept
Adept
Posty: 38
Rejestracja: 2018-05-14, 19:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zaszczytowo

Post autor: lesnik1892 »

Jak tam sytuacja z autem ? Naprawione ?
minik1988
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2018-07-17, 14:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Orawka

Post autor: minik1988 »

witam po zimowej przerwie. Auto stało całą zimę bo nie było czasu nim jeździć. Przyszła wiosna wiec temat słabości mojego ael-a powrócił. Od ostatniego posta praktycznie nic sie nie zmieniło, a podmieniłem czujnik ciśnienia doładowania i n75 bez zmian. Dodatkowo sciągłem turbo i rozkręciłem WG, nic nie zapieczone chodzi w miarę lekko, sprężyście nic nie czuć żeby gdzieś obcierało czy haczyło , na powierzchni styku grzybka z otworem żadnych wżerów. skręciłem wszystko na nowych uszczelkach i dalej d...a.
Było A6 C4 AEL Limo ośka
Jest a6 c4 Avant 2.5TDI AEL ośka 97"
Chce jeszcze jedno C4 lecz w Q, silnik tylko 2.2t, 2.8 najlepiej ACK, 4.2 V8, 2.5TDI
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

I jak pozybyłeś sie tego ? Ja od 5 tyg walcze z brakiem mocy po tym jak zachciało mi sie wymieniać rozrząd oraz wtryski oraz turbo.
1. Rozrząd ustawiony bdb.
2. wtryski nowe koncówki WZM 0.210 - regenerowane w bdb zakładzie + sprawdzane na EPS200 - po montażu zero dymu - mogłem to zrobić 100tyśkm wcześniej!!!!
3. wymieniłem inną turbine od Butterbeama

Po tym wszystkim skrecilem auto i efekt taki że jest wachanie mocy - raz ciągnał jak głupi na chwile potem dostawał zwisu. - wiekszośc czasu brak mocy.
4. Dokupiłem czujnik ciśnienia doładowania - aby zobaczyć jak kształtuje sie ciśnienie doładowania - ciśnienie dochodzi do 0.65 (brak mocy) - niewazne jakie obroty silnika.
a w momencie kiedy jest moc doładowanie skacze do 0.95 bar - i auto faktycznie ciagnie jak głupie.
Obrazek
5. Moje stare turbo dałem do zregeneracji w dobrym zakładzie
po założeniu mocy dalej brak - pojawiała sie czasami - tak jak poprzednio
6. wykreciłem turbo odwiozłem jeszcze raz do zakładu - myslałem ze moze zawór WG jest zaciety albo coś - na turbo dostałem 1 rok gwarancji - 2 razy sprawdzali wyważenie oraz sprawdzana była gruszka WG +ciśnieniowo turbina wg nich jest zdrowa a zawór WG działa idealnie a membrana trzyma ciśnienie. -
Znowu skrecanie wszystkiego od nowa

7. zacząłem czyscić N75 + przesmarowalem go w środku smarem silikonowym w spray'u + sprawdzałem EGR ciśnieniowo czy zawór trzyma spaliny i czy cisnienie z strony dolotu nie ulatuje - - egr wyglada na sprawny w 100%
Po zkreceniu całosci - sprawdziłem dolot na szczelność - ciśnienie trzyma wartosć, nie ma dziur w węzach czy Intercoolerze.... :-|
8. wymiaana filtra paliwa - stary miał ok 30kkm - po wykreceniu był pusty do polowy- ot. może tu był problem . po wymianie lekka poprawa. auto zaczyna ciągnąć lepiej .
9. 2 dni były zimne i wilgotne (mgła) - auto ciagneło jak złe - doładowanie dochodzi do 1.05 bar i jest moc ale cios jest dopiero tak od 2400obr/min - wczesniej na lejących wtryskach cios pojawiał sie lekko wcześniej -tak ok 2200obr. W tym stanie gdy mamy przekroczone 2000obr doładowanie 0.9 bar pojawia sie bardzo szybko - wskazówka skacze na nie od razu po 0.5 sec. auto najlepszy ciąg ma na 4 i 5 biegu .
Gdy auto ma muła turbo jakby nie mogło doładować z miejsca - wstaje długo 3-4 sec zanim złapie nawet 0.6 bar.

10. dziś zrobiło cie ciepło - auto straciło moc..... doładowanie dochodzi max do 0.65-0.7 bar i to dopiero przy 3000obr.

Niewiem co dalej.........
podejrzewam jeszcze MAP sensor- ktoś tu pisał że to może mieć wpływ jak jest wilgotno albo zimno.









Apropos Arwam na inny forum pisał że N 18 czyli MAP-sensor od AEL'a względnie od silników 2.5TDS z BMW lub omegi z tym silnikiem- jest to ten sam mapsensor, różniący sie tylko etykietkami.

Zostaje jeszcze opcja że N75 bruździ - ale nowy n75 do Aela to cześć niedostępna.
- pozostaje opcja zakupu N75 z układów sterowanych ciśnieniowo w starych 1.9tdi - np AHU
nie są drogie a są nowe i Pierburga https://www.czesciauto24.pl/oen/06a9062 ... 5B3%5D=106

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2019-11-03, 12:28 przez Dodek, łącznie zmieniany 3 razy.
AEL INSIDE
jarek_audi
Mechanik
Mechanik
Posty: 173
Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
Imię: Jarek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Strzyżów

Post autor: jarek_audi »

Ja bym stawiał na n75 może się wiesza tam jest chyba cewka mala w środku najlepiej jakbyś od kogoś pożyczył i założył na chwilę do siebie . Posprawdzales wężyki? Nie są nigdzie poprzecierne ? Wszystko musi być szczelne u mnie np była dziurka w tym od kolektora do mapsensora mala nie widoczna dopiero po ściągnięciu wezyka ja zobaczyłem była przy obejmie obcielem założyłem auto od razu ozylo . I sprawdź jeszcze wężyk od bańki pod maską po lewej stronie stojąc przodem do auta tam też lubi zmurszec
Ostatnio zmieniony 2019-11-03, 13:26 przez jarek_audi, łącznie zmieniany 1 raz.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

jarek_audi, to sprawdzałem 10x , dotot i turbo wykrecałem juz 3x,
najdziwniejsze jest to że jak jest zimno jade na pół gazu i nagle silnik sam z siebie dostaje mocy- nie dodaje wtedy gazu nic a nic a auto zaczyna ciagnać jakby miało 70km wiecej - na tym wciśnietym dalej pedale gazu do połowy.
AEL INSIDE
jarek_audi
Mechanik
Mechanik
Posty: 173
Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
Imię: Jarek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Strzyżów

Post autor: jarek_audi »

a podmienialeś n75?? a pompa wtryskowa?? a potencjometr przy pedale gazu??
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

9.00- dziś doszedłem do usterki samemu. Winny był przepływomierz który ciął dawki. Wystarczy odkręcić z niego przykrywkę i całość wyczyścic. Ale po naprawie auto ma kopyto doładowanie skacze przy 2.2 tys obr do 1.0 - 1.1 bara i ciągnie bez oporów aż do 4 tys obr/ min .

aktualizacja
16.45 Auto ma moc - - przejechałem sie ostro po niemieckiej autostradzie - nie nie ma żadnych spadków mocy w żadnym zakresie obrotów - doładowanie budzi zdecydowanie juz od 2 tyś obr/min , ale moc czuć nawet jak sie turbina jeszcze nie rozkreci - auto jest żwawe i bez problemu ciągnie na 6 biegu od 90 do 180. , zdecydowany cios pojawia sie przy ok 2200obr - doładowanie skacze chwilowo wtedy ponad 1.1 bar a potem cały czas sie trzyma ok 0.95 - 0.97 bar ciągle
Ostatnio zmieniony 2019-11-09, 11:30 przez Dodek, łącznie zmieniany 7 razy.
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”