Pomocy, problem po wymianie filtra paliwa.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych wysokoprężnych.
Wasyl997
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2017-09-05, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kujawsko-pomorskie

Pomocy, problem po wymianie filtra paliwa.

Post autor: Wasyl997 »

Witam

Jeszcze nigdy nie byłem tak zły na siebie ale do tematu:)
Postanowiłem wymienić filtr paliwa w moim A6C4.

Obrazek

Aby wykręcić stary poluzowałem śrubę pokazaną na zdjęciu a następnie ręką wykręciłem stary filtr.

Następnie nowy filtr pod korek zalałem ropą i po wielu długich chwilach udało się wkręcić na swoje miejsce ( przez chwilę miałem wrażenie , że gwint się nie zgadza).
Zakręciłem z całej siły. Odpaliłem auto- zapaliło i nagle zgasło i tak do usranej śmierci- nic się nie zmienia( zapala/gaśnie).
Proszę o wskazówki, gdzie zrobiłem błąd.
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

Wasyl997 pisze: Odpaliłem auto- zapaliło i nagle zgasło i tak do usranej śmierci- nic się nie zmienia( zapala/gaśnie).
Proszę o wskazówki, gdzie zrobiłem błąd.
Zapowietrzył ci się i to konkretnie ...zalewanie filtra nic nie pomoże ,fizyki nie oszukasz ,paliwo cofnęlo sie z calego przewodu zasilajacego filtr do zbiornika ,bo nie ma tam żadnego zaworka zwrotnego .Bez pompki ręcznej tzw "gruszki " tego nie odpowietrzysz .Zakładasz na stałe taką pompkę na przewodzie idącym ze zbiornika do filtra i problem z glowy.Starsze marki aut z dieslami np. francuskie , mialy taką pompkę ręczną fabrycznie ,co jest bardzo przydatne i wręcz niezastąpione w podobnych sytuacjach
Ostatnio zmieniony 2017-09-05, 17:40 przez munior, łącznie zmieniany 2 razy.
Wasyl997
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2017-09-05, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kujawsko-pomorskie

Post autor: Wasyl997 »

Jasna dupa, wiedziałem, że będzie namieszane.
Jest to jedyny sposób by odpowietrzyć układ? Taka gruszka jak się fachowo nazywa?:)

munior, dzięki.
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

Wasyl997 pisze: Taka gruszka jak się fachowo nazywa?:)
Po prostu Pompka ręczna "gruszka " koszt ok.30zł a przydatnosć duża ,szczególnie podczas zabaw z rozszczelnianiem układu paliwowego
Ostatnio zmieniony 2017-09-05, 17:56 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Musisz zalac filtr do "pełna" - odkrec mała srube na klucz 10mm na filrze i w otwor wlewaj paliwo -
najłatwiej strzykawką do pełna i -az poziom sie ustabilizuje . potem zakrec te srubkę i poluzuj przewody paliwowe przy wtryskach pokrec kilkarazy rozrusznikiem a 2 osoba nich patrzy- jak zacznie sikac paliwem przy wyryskach - jak sika tzn ze masz odpowietrrzona pompe i wstepnie przewody -zakrec nakretki przy wtryskach i dopiero sprobuj odpalac . Uczylem sie tego samego na ursusie c330 - zasada dzialania taka sama w takich starych piecach na gnojówke.

[ Dodano: |6 Wrz 2017|, o 01:24 ]
Musisz zalac filtr do "pełna" - odkrec mała srube na klucz 10mm na filrze i w otwor wlewaj paliwo -
najłatwiej strzykawką do pełna i -az poziom sie ustabilizuje . potem zakrec te srubkę i poluzuj przewody paliwowe przy wtryskach pokrec kilkarazy rozrusznikiem a 2 osoba nich patrzy- jak zacznie sikac paliwem przy wyryskach - jak sika tzn ze masz odpowietrrzona pompe i wstepnie przewody -zakrec nakretki przy wtryskach i dopiero sprobuj odpalac . Uczylem sie tego samego na ursusie c330 - zasada dzialania taka sama w takich starych piecach na gnojówke.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

Wasyl997, _tagi
jarek_audi
Mechanik
Mechanik
Posty: 173
Rejestracja: 2014-04-30, 00:13
Imię: Jarek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Strzyżów

Post autor: jarek_audi »

Sprawdzales czy przypadkiem na kolnierzu od spodu nie zostala stara uszczelka od filtra u mnie ktos tak zostawil bo czasem sie ona przyklei i były dwie zgniecione i tamtedy darla powietrze
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

jak nie to co jarek pisze to wez poprostu samostarta.daj go za przeplywka w rure i tyle.

[ Dodano: |10 Wrz 2017|, o 19:58 ]
pod ta pasiasta izolacjaco tam masz?
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Wasyl997
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2017-09-05, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kujawsko-pomorskie

Post autor: Wasyl997 »

Wszystkim dziękuję za zainteresowanie i udzielone rady. W moim przypadku głównym problemem okazał się sam filtr. Niby wielkość , rozmiar gwintu ten sam to jednak obudowa o milimetr była szerszą i już był problem ze skręceniem - wydawało się że był wkręcony dobrze ale faktycznie wisiał lekko przegięty. Nowy filtr+ polecana gruszka= pełny sukces:)
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Brawo.wirm ze były chyba dwa rodzaje tych filtrów ale u szybkiego Enea tego większego wogole nie udało sie zamontowac
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”