[100-2.5TDI AAT] Dymi na niebiesko bez brania oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Ciman
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2017-04-02, 16:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

[100-2.5TDI AAT] Dymi na niebiesko bez brania oleju

Post autor: Ciman »

Witam
Mam problem po wymianie rozpylaczy w wtryskach(końcówki 230) występuje problem z dymieniem na niebiesko,ogólnie powinien być to problem prosty gdyby nie fakt ze auto nie bierze grama oleju,przez pół roku nie ubyło nic,dolot sprawdzony,brak większych ilości oleju. Nie mam pomysłu na ta przyczynę,może ktoś to już przerabial?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Dymi na niebiesko pod obciążeniem czy na wolnych obrotach. Zauważyłeś to od razu po wymianie wtrysków czy dopiero po jakimś czasie????
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Ciman
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2017-04-02, 16:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: Ciman »

Pod obciążeniem teraz,zaraz po wymianie dymił cały czas ale przejechałem 40km i przestał dymic na wolnych,myślałem ze poprostu dymil po się w ic zebrał olej bo z 2 tygodnie stal.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Ciman, prosty test. Rozgrzane auto zostaw na odpalonym motorze około 10 minut. Po tym czasie daj w palnik. Jak chmura będzie niebieska to uszczelniacze zaworowe do wymiany. U mnie też niby oleum nie ubywało ale po takim teście chmura była widoczna. Po wymianie uszczelniaczy zero dymku. No chyba że czarny przy pełnym bucie, ale to normalne :)
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Ciman
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2017-04-02, 16:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: Ciman »

Może byc ze uszczelniacze,teraz w niedziele ustawiłem kat wtrysku stał na wolnych z 20min jak nie lepiej i faktycznie dodałem gazu i dymilo na niebiesko jak dwusów z nadmiarem oleju w mieszance ;). Na razie będę z tym żył,jak uszczelka padnie pod głowica to się za to wezme.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Ciman, Ja bym jeszcze sprawdził czy któraś z nowych końcówek nie podlewa paliwem. Co do wymiany uszczelniaczy to nie musisz ściągać głowicy.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Ciman, dokładnie jak pisze afro89, uszczelniacze zrobisz bez zwalania czapki. Mi to zajęło 3h. Koszt śmieszny, chyba 30 PLN wyszło razem z litrem oleju na dolewkę :-D
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

U mnie zdarzyła się taka przypadłość ze 3 razy że gdy silnik jest zimny a wcisnąłem gaz za mocno to silnik zaczął nierówno chodzić i momentalnie dymił na niebiesko po 20 sekundach telepania (o ile nie zgasł) szedł normalnie, nie wiem z czym to jest związane. Oczywiście silnik nie bierze ani grama oleju.
Ciman
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2017-04-02, 16:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: Ciman »

Dzięki panowie,kolego afro89 możesz mi wytłumaczyć jak sprawdzić czy końcówki nie leją?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

wyciągnąć i na maszynę specjalistyczną
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”