[100-2.3 AAR] Czy dobry olej zakupiłem?
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
[100-2.3 AAR] Czy dobry olej zakupiłem?
Zakupiłem castrol magnatec 10w40 do mojego silnika 2.3AAR, wcześniej też był lany 10w40 tylko, że mobil z beczki, teraz kupiłem castrol dzisiaj 4l i 1l, pdoobno wchodzi 4.5 litra więc wystarczy, szczerze powiem, że długo się nie zastanawiałem tzn w sklepie gdzie zakupiłem był jeszcze motorcraft, elf, mobil i inne, castrol był najdroższy ale czy najlepszy tego nie wiem, teraz dopiero już po zakupie przegoglowałem neta i patrzę, że jest sporo o nim złych opinii, co wy o tym sądzicie?
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Wcześniej był zalany mobil 1 z beczki, teraz zalałem castrol magnatec 10w40 z baniek taki jak na zdjęciu poniżej:
https://www.google.pl/search?q=10w40+ca ... Umg7HAkxBM:
Często jak jadę to zwracam na to uwagę na temp. oleju i teraz jest nieco wyższa niż to było wcześniej prawie dochodzi do kreski pomiędzy 60 a 130, czyli to oznacza chyba prawie 100, przed zmianą oleju zawsze stało na 60 albo tylko troszkę powyżej.
https://www.google.pl/search?q=10w40+ca ... Umg7HAkxBM:
Często jak jadę to zwracam na to uwagę na temp. oleju i teraz jest nieco wyższa niż to było wcześniej prawie dochodzi do kreski pomiędzy 60 a 130, czyli to oznacza chyba prawie 100, przed zmianą oleju zawsze stało na 60 albo tylko troszkę powyżej.
Ostatnio zmieniony 2017-09-11, 21:26 przez Setka123, łącznie zmieniany 1 raz.
- gitmar
- C4 Autorytet
- Posty: 295
- Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: S6+ C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 4.2 326KM (AHK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
W V8 często wskazówka jest na tej kresce...ale ma chłodnicę oleju. W V6 (w kilku które miałem) często wychylała się poza tą kreskę mniej więcej w połowie drogi do 130st. Nie rozumiem, więc Twoich obaw. A ile ta kreska pokazuje...kto to wie. Każdy licznik może być inaczej skalibrowany. Jesteś pewien, że licznik nie ma zimnych lutów
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Wydaje mi się, że ta kreska patrząc całościowo na cały zegar wskazuje około 100 stopni może 90. Po niedługiej jeździe jest wskazówka prawie na tej kresce, przed zmianą oleju ledwo przekraczała kreskę 60 stopni, dlatego pytam, bo może coś się dzieje, a może po prostu olej w miarę dobrej jakości z jakimiś tam molekułami itp o innej konsystencji i nabiera wyższej temperatury? Gdyby nie było takich zegarów jakie są w setach to nawet bym nie wiedział, jaką ma temp oleju a tak to wiem i można po tym coś wywnioskować.
A jakie są zazwyczaj tak z ciekawości zapytam przyczyny mocno gorącego oleju i o czym taki olej gorący świadczy?
[ Dodano: |12 Wrz 2017|, o 12:29 ]
Ogólnie po zmianie krótko mówiąc nabiera szybciej temperatury olej, niedługa trasa i 100 stopni i na tym poziomie się to utrzymuje,
A jakie są zazwyczaj tak z ciekawości zapytam przyczyny mocno gorącego oleju i o czym taki olej gorący świadczy?
[ Dodano: |12 Wrz 2017|, o 12:29 ]
Ogólnie po zmianie krótko mówiąc nabiera szybciej temperatury olej, niedługa trasa i 100 stopni i na tym poziomie się to utrzymuje,
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Poczytałem trochę o tym, i coś mi się wydaje, że przyczyna tego niewielkiego ale jednak skoku będzie chyba leżała w oleju, który zakupiłem, chociaż w sumie nie wiem czy tak niewielkiego skoro przed zmianą wskazówka stała praktycznie na 60 stopni obojętnie ile czasu jeździłem a teraz stoi mniej więcej na tej kresce pomiędzy 60 a 130 stopni czyli około 90 stopni po trasie 15km, czyli różnica wychodzi 30 stopni około to chyba dużo...
Ostatnio zmieniony 2017-09-12, 20:17 przez Setka123, łącznie zmieniany 1 raz.