[FWD] Co to może stukać ?

Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

[FWD] Co to może stukać ?

Post autor: Setka123 »

Mam w tej chwili już podwójny problem w moim audi, tzn borykam się ze stukaniem, które dochodzi z prawej strony gdzieś w okolicach koła, występuje ono wtedy kiedy się wyjeżdża z parkingu np przy ostrym skręcie, kiedyś było to tylko przy skręcie w prawo teraz już jest obojętnie w którą stronę koła są skręcone. Podczas jazdy w trasie to nie występuje. To jest naprawdę głośne stuknięcie taki strzał jakby. Byłem z tym u takiego jednego mechanika, który powiedział, że to będzie łożysko górnego mocowania amortyzatora, zakupiłem cały komplet łożysko z poduszką. Rozebrał wszystko co trzeba żeby wyjąć stare, czyli wyjął sprężynę z amorem, wywalił tarczę hamulcową, przegub to wszystko, i okazuje się, że łożysko jest dobre, bo faktycznie było zmieniane na nowe rok temu, ale nie byłem pewny czy faktycznie zostało zmienione, bo jak stukało wcześniej przed jego wymianą tak stuka do tej pory.
I po sprawdzeniu tego łożyska ten mechanik mówi, że ja głupi jestem i nie wiem co to może być, złożył wszystko i po złożeniu mówi, że to chyba ta blacha co jest nad amorem może obcierać przy skręcie. Oczywiście więcej do niego nie pojadę, bo co to za fachman który rozbiera to wszystko a potem po złożeniu dopiero dochodzi do wniosku co to może być.
Ale przy okazji zobaczył on i ja że sprężyna jest dobra, amortyzator też bo rok temu wymieniałem z przodu oba na nowe. Również łożysko mocowania też jest dobra łącznie z poduszką także te rzeczy odpadają.
A jeżeli już pytam was o poradę, to jeszcze dodam, że przy małym skręcie kierownicą coś po lewej stronie obciera przy ruszaniu kierownicą. To też jest zagadka. Coś z układem kierowniczym?
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

Dołączam się, bo mam podobne strzelanie i też nie wiem co to. Amortyzatory nowe, poduszki belki nowe, wahacze nowe.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
Czaku
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2014-04-21, 14:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łagiewniki / Wrocław

Post autor: Czaku »

Jeżeli luzów w zawieszeniu żadnych nie ma to może spręzyna przeskakuje przy skręcie?
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Sprężyna u mnie z prawej strony tam gdzie stuka została sprawdzona, jest dobra.
Ta blacha osłona czy co to jest nad sprężyną u mnie jest powyginana i ten mechanik który to wszystko zdejmował po złożeniu powiedział, że to prawie na pewno ona stuka, ale i tu nie ma pewności, bo co to za mechanik, który dwie godziny poświęca na zdemontowanie wszystkiego i po złożeniu dopiero stawia diagnozę i jeszcze bierze pieniądze za to. Jest u mnie luz na sworzniu wahacza, ale czy jest możliwe że to to stuka? To jest naprawdę głośny strzał i przy kręceniu w miejscu kierownicą to też występuje w jednym punkcie.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Setka123, jak jesteś taki kozak to sam zacznij diagnozować po opisie klienta a nie czepiasz się pracy mechanikow.
dwie rzeczy:amor nie dokręcony lub niezalozona tuleja na gorze.niedokrecony w kolumnie.to trzeba naprawdę z jajami pocisnąć..
2.lozyska wszelakie nowe wsadzcie sobie w buty.jeszcze nie slyszalem na tym forum żeby ktoś zalozyl nowe lozyska i było git.nawet ja kiedyś zalozylem na chwile dwa febiego nowe.i sciagalem prędzej niż przyszlo mi do glowy gdzie wywaliłem stare.stare ori wyczyszczone nasmarowane jeździ w aucie pewnie do tej pory.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Czyli to jest normalna według Ciebie procedura wśród mechaników, że się poświęca prawie 3 godziny na rozebranie wszystkiego, nie ma się pojęcia co to stuka, składa się wszystko do kupy i potem dopiero przychodzi do głowy co to może być, i wyjeżdżam z tym samym problemem co był, nie zrobiono nic i jeszcze skasowano za to pieniądze.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

A to ze zapłaciłeś to twojeIQ...nie zrobione to bym nie zapłacił.no chyba ze klient wyraźnie zaznacza prosze zrobic to i to.wtedy robię i nie interesuje mnie czy naprawa przynosi skutek...nie raz i nie dwa władowałem sie w misje bez powodzenia.to ja straciłem czas.ale nie to jest tematem tego wątku.nakierowalem cię na właściwe rozwiązanie.zapraszam do mnie.naprawie to to zapłacisz jesli sie mylę to nie zapłacisz.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Kulfon
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SO

Post autor: Kulfon »

Jak się leci na febim to nie dziwota, że wymiana następuje zaraz po skręceniu wszystkiego. Zawsze do siebie pakuje SKF albo FAG ewnetualnie od biedy Ruvilla jeśli chodzi o łożyska i nigdy nie było problemów a czasem samochody dobrze po tyłku dostawały. Febiego to można sobie gumy na stabilizator kupić nawet sworznie na wahaczach febiego mi szybciej leciały niż deplhi. Kto co montuje to jego sprawa, jednak w mojej opinii cena idzie w parze z jakością.
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

O to właśnie ja sobie kupiłem łożysko z poduszką w komplecie Febi, bo myślałem, że to taka lepsza firma jest, wyglądało to solidnie dosyć, ale oddałem z powrotem do sklepu, bo okazało się, że u mnie rok temu ono było jednak wymieniane na nowe i jest dobre.
dwie rzeczy:amor nie dokręcony lub niezalozona tuleja na gorze.niedokrecony w kolumnie.to trzeba naprawdę z jajami pocisnąć..
2.lozyska wszelakie nowe wsadzcie sobie w buty.jeszcze nie slyszalem na tym forum żeby ktoś zalozyl nowe lozyska i było git.nawet ja kiedyś zalozylem na chwile dwa febiego nowe.i sciagalem prędzej niż przyszlo mi do glowy gdzie wywaliłem stare.stare ori wyczyszczone nasmarowane jeździ w aucie pewnie do tej pory.
Amor jest dokręcony dobrze, nie wiem o jaką tuleje chodzi nawet, ale wszystko po rozebraniu zostało złożone tak jak było poprzednio i dokręcone z wyczuciem mocno. aha niedokręcony w kolumnie o jaką kolumnę chodzi ? Mcphersona?
Ostatnio zmieniony 2017-07-04, 12:22 przez Setka123, łącznie zmieniany 2 razy.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

A czy jak odkręcisz nakrętkę tą która trzyma amortyzator w rurze Macphersona to amortyzator jest wycentrowany i bez luzu czy lata na boki?

Ja tak miałem jak kupiłem Kayaby i nie dostałem takiej podkładki - kapsla - który centruje amortyzator. Stare Kraft pasowały idealnie w mcpersona, a Kayaba ma właśnie taką podkładkę. Bez niej choćbyś nie wiem z jaką siłą skręcił nakrętkę która trzyma amortyzator to właśnie przy skręcie, a zwłaszcza przy wjeździe na krawężnik będziesz miał niezłe łupnięcie.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

A nie mam pojęcia, dwa lata temu były wymieniane dwa amortyzatory przednie na nowe, z tym, że nie wiem jakiej one są firmy, ale przypuszczam, że nic z wyższej półki, bo nie były o ile pamiętam bardzo drogie, być może Kayaba nie wiem.
No strzał jest naprawdę głośny, występuje tylko przy ostrym skręcie jak wyjeżdżam z parkingu, w czasie normalnej jazdy w trasie tego nie ma. Ale tylko w okoliach prawego koła, w lewym tego nie ma.
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Okazało się, że stukał wahacz, został wymieniony na nowy i stukanie znikło całkowicie, został wymieniony na Ruville, będę jeszcze wymieniał drugi więc pytam czy to wystarczająco dobra firma czy może febi byłoby lepsze?
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Febi to pakowacz.. więc nigdy nie wiesz co Ci sie trafi.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

To obojętnie jakiej firmy biorę wahacz nie wiadomo nigdy co się trafi?
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Ja bym polecał Lemfordera, top z wyższej półki, jak nie ma kasy to brałbym Mayle HD, TRW ew. Ruvila. Febi, Optilamitp.. wydaję mi się że to strata kasy chyba że jesteś w stanie sam wymieniać wahacze raz na pół roku.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”