[FWD] Co to może stukać ?
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
[FWD] Co to może stukać ?
Mam w tej chwili już podwójny problem w moim audi, tzn borykam się ze stukaniem, które dochodzi z prawej strony gdzieś w okolicach koła, występuje ono wtedy kiedy się wyjeżdża z parkingu np przy ostrym skręcie, kiedyś było to tylko przy skręcie w prawo teraz już jest obojętnie w którą stronę koła są skręcone. Podczas jazdy w trasie to nie występuje. To jest naprawdę głośne stuknięcie taki strzał jakby. Byłem z tym u takiego jednego mechanika, który powiedział, że to będzie łożysko górnego mocowania amortyzatora, zakupiłem cały komplet łożysko z poduszką. Rozebrał wszystko co trzeba żeby wyjąć stare, czyli wyjął sprężynę z amorem, wywalił tarczę hamulcową, przegub to wszystko, i okazuje się, że łożysko jest dobre, bo faktycznie było zmieniane na nowe rok temu, ale nie byłem pewny czy faktycznie zostało zmienione, bo jak stukało wcześniej przed jego wymianą tak stuka do tej pory.
I po sprawdzeniu tego łożyska ten mechanik mówi, że ja głupi jestem i nie wiem co to może być, złożył wszystko i po złożeniu mówi, że to chyba ta blacha co jest nad amorem może obcierać przy skręcie. Oczywiście więcej do niego nie pojadę, bo co to za fachman który rozbiera to wszystko a potem po złożeniu dopiero dochodzi do wniosku co to może być.
Ale przy okazji zobaczył on i ja że sprężyna jest dobra, amortyzator też bo rok temu wymieniałem z przodu oba na nowe. Również łożysko mocowania też jest dobra łącznie z poduszką także te rzeczy odpadają.
A jeżeli już pytam was o poradę, to jeszcze dodam, że przy małym skręcie kierownicą coś po lewej stronie obciera przy ruszaniu kierownicą. To też jest zagadka. Coś z układem kierowniczym?
I po sprawdzeniu tego łożyska ten mechanik mówi, że ja głupi jestem i nie wiem co to może być, złożył wszystko i po złożeniu mówi, że to chyba ta blacha co jest nad amorem może obcierać przy skręcie. Oczywiście więcej do niego nie pojadę, bo co to za fachman który rozbiera to wszystko a potem po złożeniu dopiero dochodzi do wniosku co to może być.
Ale przy okazji zobaczył on i ja że sprężyna jest dobra, amortyzator też bo rok temu wymieniałem z przodu oba na nowe. Również łożysko mocowania też jest dobra łącznie z poduszką także te rzeczy odpadają.
A jeżeli już pytam was o poradę, to jeszcze dodam, że przy małym skręcie kierownicą coś po lewej stronie obciera przy ruszaniu kierownicą. To też jest zagadka. Coś z układem kierowniczym?
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Sprężyna u mnie z prawej strony tam gdzie stuka została sprawdzona, jest dobra.
Ta blacha osłona czy co to jest nad sprężyną u mnie jest powyginana i ten mechanik który to wszystko zdejmował po złożeniu powiedział, że to prawie na pewno ona stuka, ale i tu nie ma pewności, bo co to za mechanik, który dwie godziny poświęca na zdemontowanie wszystkiego i po złożeniu dopiero stawia diagnozę i jeszcze bierze pieniądze za to. Jest u mnie luz na sworzniu wahacza, ale czy jest możliwe że to to stuka? To jest naprawdę głośny strzał i przy kręceniu w miejscu kierownicą to też występuje w jednym punkcie.
Ta blacha osłona czy co to jest nad sprężyną u mnie jest powyginana i ten mechanik który to wszystko zdejmował po złożeniu powiedział, że to prawie na pewno ona stuka, ale i tu nie ma pewności, bo co to za mechanik, który dwie godziny poświęca na zdemontowanie wszystkiego i po złożeniu dopiero stawia diagnozę i jeszcze bierze pieniądze za to. Jest u mnie luz na sworzniu wahacza, ale czy jest możliwe że to to stuka? To jest naprawdę głośny strzał i przy kręceniu w miejscu kierownicą to też występuje w jednym punkcie.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
Setka123, jak jesteś taki kozak to sam zacznij diagnozować po opisie klienta a nie czepiasz się pracy mechanikow.
dwie rzeczy:amor nie dokręcony lub niezalozona tuleja na gorze.niedokrecony w kolumnie.to trzeba naprawdę z jajami pocisnąć..
2.lozyska wszelakie nowe wsadzcie sobie w buty.jeszcze nie slyszalem na tym forum żeby ktoś zalozyl nowe lozyska i było git.nawet ja kiedyś zalozylem na chwile dwa febiego nowe.i sciagalem prędzej niż przyszlo mi do glowy gdzie wywaliłem stare.stare ori wyczyszczone nasmarowane jeździ w aucie pewnie do tej pory.
dwie rzeczy:amor nie dokręcony lub niezalozona tuleja na gorze.niedokrecony w kolumnie.to trzeba naprawdę z jajami pocisnąć..
2.lozyska wszelakie nowe wsadzcie sobie w buty.jeszcze nie slyszalem na tym forum żeby ktoś zalozyl nowe lozyska i było git.nawet ja kiedyś zalozylem na chwile dwa febiego nowe.i sciagalem prędzej niż przyszlo mi do glowy gdzie wywaliłem stare.stare ori wyczyszczone nasmarowane jeździ w aucie pewnie do tej pory.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Czyli to jest normalna według Ciebie procedura wśród mechaników, że się poświęca prawie 3 godziny na rozebranie wszystkiego, nie ma się pojęcia co to stuka, składa się wszystko do kupy i potem dopiero przychodzi do głowy co to może być, i wyjeżdżam z tym samym problemem co był, nie zrobiono nic i jeszcze skasowano za to pieniądze.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
A to ze zapłaciłeś to twojeIQ...nie zrobione to bym nie zapłacił.no chyba ze klient wyraźnie zaznacza prosze zrobic to i to.wtedy robię i nie interesuje mnie czy naprawa przynosi skutek...nie raz i nie dwa władowałem sie w misje bez powodzenia.to ja straciłem czas.ale nie to jest tematem tego wątku.nakierowalem cię na właściwe rozwiązanie.zapraszam do mnie.naprawie to to zapłacisz jesli sie mylę to nie zapłacisz.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Kulfon
- Czeladnik
- Posty: 56
- Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SO
Jak się leci na febim to nie dziwota, że wymiana następuje zaraz po skręceniu wszystkiego. Zawsze do siebie pakuje SKF albo FAG ewnetualnie od biedy Ruvilla jeśli chodzi o łożyska i nigdy nie było problemów a czasem samochody dobrze po tyłku dostawały. Febiego to można sobie gumy na stabilizator kupić nawet sworznie na wahaczach febiego mi szybciej leciały niż deplhi. Kto co montuje to jego sprawa, jednak w mojej opinii cena idzie w parze z jakością.
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
Doszło 100c4 2,3 AAR
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
O to właśnie ja sobie kupiłem łożysko z poduszką w komplecie Febi, bo myślałem, że to taka lepsza firma jest, wyglądało to solidnie dosyć, ale oddałem z powrotem do sklepu, bo okazało się, że u mnie rok temu ono było jednak wymieniane na nowe i jest dobre.
Amor jest dokręcony dobrze, nie wiem o jaką tuleje chodzi nawet, ale wszystko po rozebraniu zostało złożone tak jak było poprzednio i dokręcone z wyczuciem mocno. aha niedokręcony w kolumnie o jaką kolumnę chodzi ? Mcphersona?dwie rzeczy:amor nie dokręcony lub niezalozona tuleja na gorze.niedokrecony w kolumnie.to trzeba naprawdę z jajami pocisnąć..
2.lozyska wszelakie nowe wsadzcie sobie w buty.jeszcze nie slyszalem na tym forum żeby ktoś zalozyl nowe lozyska i było git.nawet ja kiedyś zalozylem na chwile dwa febiego nowe.i sciagalem prędzej niż przyszlo mi do glowy gdzie wywaliłem stare.stare ori wyczyszczone nasmarowane jeździ w aucie pewnie do tej pory.
Ostatnio zmieniony 2017-07-04, 12:22 przez Setka123, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
A czy jak odkręcisz nakrętkę tą która trzyma amortyzator w rurze Macphersona to amortyzator jest wycentrowany i bez luzu czy lata na boki?
Ja tak miałem jak kupiłem Kayaby i nie dostałem takiej podkładki - kapsla - który centruje amortyzator. Stare Kraft pasowały idealnie w mcpersona, a Kayaba ma właśnie taką podkładkę. Bez niej choćbyś nie wiem z jaką siłą skręcił nakrętkę która trzyma amortyzator to właśnie przy skręcie, a zwłaszcza przy wjeździe na krawężnik będziesz miał niezłe łupnięcie.
Ja tak miałem jak kupiłem Kayaby i nie dostałem takiej podkładki - kapsla - który centruje amortyzator. Stare Kraft pasowały idealnie w mcpersona, a Kayaba ma właśnie taką podkładkę. Bez niej choćbyś nie wiem z jaką siłą skręcił nakrętkę która trzyma amortyzator to właśnie przy skręcie, a zwłaszcza przy wjeździe na krawężnik będziesz miał niezłe łupnięcie.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Mechanik
- Posty: 197
- Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1991
- Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Kętrzyn
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
A nie mam pojęcia, dwa lata temu były wymieniane dwa amortyzatory przednie na nowe, z tym, że nie wiem jakiej one są firmy, ale przypuszczam, że nic z wyższej półki, bo nie były o ile pamiętam bardzo drogie, być może Kayaba nie wiem.
No strzał jest naprawdę głośny, występuje tylko przy ostrym skręcie jak wyjeżdżam z parkingu, w czasie normalnej jazdy w trasie tego nie ma. Ale tylko w okoliach prawego koła, w lewym tego nie ma.
No strzał jest naprawdę głośny, występuje tylko przy ostrym skręcie jak wyjeżdżam z parkingu, w czasie normalnej jazdy w trasie tego nie ma. Ale tylko w okoliach prawego koła, w lewym tego nie ma.
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Ja bym polecał Lemfordera, top z wyższej półki, jak nie ma kasy to brałbym Mayle HD, TRW ew. Ruvila. Febi, Optilamitp.. wydaję mi się że to strata kasy chyba że jesteś w stanie sam wymieniać wahacze raz na pół roku.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018