[100-2.3 AAR] Gaśnie bez powodu.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kulfon
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SO

[100-2.3 AAR] Gaśnie bez powodu.

Post autor: Kulfon »

Trochę mi zaczyna działać na nerwy ta 2,3 chyba już zaczynam rozumieć awersje ludzi do tego silnika. Po zakupie było ok ciut falowała obrotami, po pewnym czasie zaczęła gasnąć na gazie, potem na benzynie, zaczęła trzymać za niskie lub za wysokie obroty albo znacząco falować nimi. Pojechałą do speca od k jeta 600 zł nie nasze i diagnoza ustawiona, lecz ścieżka potencjonometru jest już mocno wytarta i będzie już zawsze delikatnie falować. 500 km ok znów gaśnie, świece (swoją drogą całe w sadzy więc widać jak dobrze wyregulowana) kable wymienione, ustabilizowało to obroty i było względnie ok przez kolejne 200 km. Dziś nie można było nią zaparkować, odpalała wrzucało się 1 puszczenie sprzęgła i zdechła tak w kółko. I to taka zapętlająca się historia tego auta, jeździ zdycha coś sie zrobi przy silniku poprawa na chwile i znów to samo. Jakieś pomysły ?
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
krótki
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2017-01-11, 19:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: mazowieckie

Post autor: krótki »

Wywalić gas lub zamontować elektronika. Silnik jest super. 10 lat jeździłem A90 NG i miałem gas, ale tak mnie złościło falowanie, szarpanie, że wywaliłem instalację.
Na PB można było pod maskę nie zagladać.
Awatar użytkownika
Kulfon
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SO

Post autor: Kulfon »

Jak benzynę doprowadzi się do porządku to i na gazie będzie mniej problemów. Jednak lpg musi zostać z powodu znacznej ilości km robionych w miesiącu. A na elektronika też nie ma sensu przechodzić, bo samochód jest autem przejściowym i za około rok poleci dalej.
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
Setka123
Mechanik
Mechanik
Posty: 197
Rejestracja: 2014-08-24, 15:16
Imię: Łukasz
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1991
Silnik: 2.3E 133KM (AAR)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Kętrzyn
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: Setka123 »

Polecam wtrysk elektroniczny, jeżeli sterownik jest dobrze ustawiony i wszystko w silniku ok to nie szarpie auto w ogóle i ładnie trzyma obroty wolne.
Awatar użytkownika
Kulfon
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2016-01-16, 11:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SO

Post autor: Kulfon »

Naprawione, potencjometr miał złe wskazania i dusił silnik.
Jest 100c4 2,8 AAH
Doszło 100c4 2,3 AAR
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”