[100 C4] Nabijanie klimy freonem?
-
- Adept
- Posty: 36
- Rejestracja: 2013-04-12, 13:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lębork
[100 C4] Nabijanie klimy freonem?
Witam! Panowie, mam pytanko. Czy jest szansa nabić gdziekolwiek klimę freonem? Jak wy sobie radzicie kiedy trzeba doładować klimatyzacje? Słyszałem coś, że można przerobić starą klimatyzację na tą nową z czynnikiem 134R? Moje autko ma już 25 latek i klima skończyła się jakieś 5 lat temu i od tamtej pory nie mogę nigdzie już jej naładować. Poradźcie coś.
-
- Adept
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-09-22, 23:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Elbląg
Ja z kolei też mam na R12, w zeszłym roku napełniłem R134 i po okolo 2 tyg. "uciekł" z układu. Poprzednio chodziła 2 lata bez nabijania. Przy okazji mam pytanie, czy ktoś z was ma namiary kto mógłby napełnić klimę R12 w okolicach Trójmiasta, Elbląga, Olsztyna. Za wszelkie informacje będę wdzięczny.
Facet powinien być jak schabowy: Z kapustą i z jajami
-
- Adept
- Posty: 36
- Rejestracja: 2013-04-12, 13:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lębork
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Przerabiałem to u siebie - znaczy drążyłem temat. Niby zmiana czynnika na R134 to zmiana wszystkich oringów bo inny olej dają i gryzie się z tymi oringami stosowanymi przy R12. Jedni idą na rympał i się nic nie dzieje, a drugiemu puści R12 jest do dostania u prawdziwych chłodziarzy od lodówek i agregatów chłodniczych, co prawa oficjalnie nie można już tego robić, ale da się zagadać.
Temat śliski - teraz przypadkiem trafiłem na ten link - https://www.hvacr.pl/wypadek-z-czynniki ... dalej-3578
Ja u siebie przeżyłem 4 lata w 100 bez klimy - szczerze jak auto się nie nagrzało w słońcu jak piekarnik to spokojnie dawałem radę z samą wentylacją na low. A np w peugeot 307 jest to niemożliwe.
Temat śliski - teraz przypadkiem trafiłem na ten link - https://www.hvacr.pl/wypadek-z-czynniki ... dalej-3578
Ja u siebie przeżyłem 4 lata w 100 bez klimy - szczerze jak auto się nie nagrzało w słońcu jak piekarnik to spokojnie dawałem radę z samą wentylacją na low. A np w peugeot 307 jest to niemożliwe.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
wszystkie uklady klimatyzacji od 1991 roku byly przystosowane do r134a.czyli i r12 i r134a.
koledze co puscilo pytanie jaki powod ze nabijales po 2 latach?zapewne miales nieszczelnosc i tyle.
oczywiscie teoria mowi o tym zeby wymienic sprezarke weze itp.
w zupelnosci wystarczy wymienic oringi chociaz i to nie koniecznie.
koledze co puscilo pytanie jaki powod ze nabijales po 2 latach?zapewne miales nieszczelnosc i tyle.
oczywiscie teoria mowi o tym zeby wymienic sprezarke weze itp.
w zupelnosci wystarczy wymienic oringi chociaz i to nie koniecznie.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 14
- Rejestracja: 2014-09-22, 23:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Elbląg
Z tego co wiem, to przed napełnieniem została zrobiona cała procedura, ze sprawdzeniem szczelności włącznie. Mechanik powiedział, że jest szczelna i że jest na R12 i na moją prośbę może mi napełnić R134. Być może mimo tego sprawdzenia gdzieś jest nieszczelność i sam się zastanawiam nad przeróbką na R134. Od razu mi to zaproponowali w warsztacie za ~500zł materiały + robocizna.
Facet powinien być jak schabowy: Z kapustą i z jajami
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
Zrob probe szczelnosci azotem.podstawowe sprawdzenie na podcisnienie nie zawsze pokaze nieszczelnosc.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
W jaki sposób była sprawdzana ta nieszczelność???? U nas na warsztacie samochód stoi całą noc na zegarach i dopiero wychodzi nieszczelność minimalna.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Bart86, nawet najlepsze urządzenie nie jest wstanie wykryć nieszczelności która jest minimalna. My nabijamy układ do 10 bar i czasami po 12 godzinach jest spadek o zaledwie 0,2 bara. Maszyna tego nie wykryje a klima po 2-3 tygodniach przestaje działać. Ja akurat z klimatyzacją działam od kilku lat i trochę tego przerobiłem.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
siema.kup sobie na allegro zestaw zielonych oringow do klimy za 20-30 zl i bedziesz mial na zapas.sa rozne rozmiary w pudelku..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...