[S6 AEC] obroty na zimnym szaleją
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-04-17, 19:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
[S6 AEC] obroty na zimnym szaleją
Panowie, mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić. Dodam, że komp nie pokazuje żadnych błędów.
Kiedy motor jest jeszcze zimny silnik buja sie na obrotach (skacze miedzy 600-1100 obrotow), czasem mniej czasem wiecej, w czasie jazdy nie da sie go opanować, nie zawsze reaguje na pedał gazu, ma takie przycięcia. Gdy zrzucam bieg i hamuje, auto potrafi zgasnąć. Jak auto złapie temperature, objawy ustępują, auto śmiga jak nowe. Na początku nie skojarzyłem tego z temp i myślałem, że to coś z zapłonem. Wymieniłem świece i kable, żadnego efektu. Potem poszły czujniki położenia wału, a dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury(ten z przodu łatwo dostępny). Żadnej poprawy, nie wiem już za bardzo co robić, odwiedziłem już 3 mechaników, kosztowało to z częściami ponad 2 tys i brak poprawy. Miał ktoś podobny problem? Może ktoś coś doradzić?
Kiedy motor jest jeszcze zimny silnik buja sie na obrotach (skacze miedzy 600-1100 obrotow), czasem mniej czasem wiecej, w czasie jazdy nie da sie go opanować, nie zawsze reaguje na pedał gazu, ma takie przycięcia. Gdy zrzucam bieg i hamuje, auto potrafi zgasnąć. Jak auto złapie temperature, objawy ustępują, auto śmiga jak nowe. Na początku nie skojarzyłem tego z temp i myślałem, że to coś z zapłonem. Wymieniłem świece i kable, żadnego efektu. Potem poszły czujniki położenia wału, a dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury(ten z przodu łatwo dostępny). Żadnej poprawy, nie wiem już za bardzo co robić, odwiedziłem już 3 mechaników, kosztowało to z częściami ponad 2 tys i brak poprawy. Miał ktoś podobny problem? Może ktoś coś doradzić?
- gitmar
- C4 Autorytet
- Posty: 295
- Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: S6+ C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 4.2 326KM (AHK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Do wyjęcia/umycia/wymoczenia na noc w nafcie silniczek krokowy + przepustnica do czyszczenia/ustawienia na szczelinomierz. Dostęp dość łatwy, z przodu silnika.
Ostatnio zmieniony 2017-05-12, 16:43 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.
- gitmar
- C4 Autorytet
- Posty: 295
- Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: S6+ C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 4.2 326KM (AHK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Przepustnica na stół. W AEC nie ma czujnika położenia przepustnicy (tzw.TPSa), który występuje np.w ACK. W AEC przepustnica sterowana jest mechanicznie bez udziału elektroniki. Jest za to stycznik/elektrowłącznik, którego trzeba ustawić na (o ile dobrze pamiętam) 0.25. Przy okazji trzeba dobrze umyć przepustnicę i rozruszać czymś sprężynki stycznika.
Robiłem to w swojej poprzedniej eSce dobre kilka lat temu, tuż po jej zakupie. U mnie falowały obroty i zawieszały się czasem na wyższych wartościach. Pomagał mi to robić kolega z dostępem do ELSY.
Jeśli u Ciebie dzieje się to tylko na zimnym, to faktycznie przyjrzał bym się czujnikowi temperatury.
Robiłem to w swojej poprzedniej eSce dobre kilka lat temu, tuż po jej zakupie. U mnie falowały obroty i zawieszały się czasem na wyższych wartościach. Pomagał mi to robić kolega z dostępem do ELSY.
Jeśli u Ciebie dzieje się to tylko na zimnym, to faktycznie przyjrzał bym się czujnikowi temperatury.
Ostatnio zmieniony 2017-05-12, 23:40 przez gitmar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 23
- Rejestracja: 2017-10-08, 10:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Polska