[A6 C4] ABZ VS ARS

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

[A6 C4] ABZ VS ARS

Post autor: bobeck »

Cześć,

Kupiełem niedawno kompletny napęd z s4 c4 4.2 manual czyli: skrzynia, półosie, wał, dyfer z blokadą na podciśnienie, sprzęgło, zamach, wiązdka itd.
Chcę to sprzężyć z silnikiem 4.2 ABZ, ale zaciekawił mnie silnik z A6 C5 4.2 ARS.
Czy ARS różni się mocno od ABZ? Czy zamach podejdzie? Długość wału też będzie się zgadzała? Czy moje sanki z 2.8 obsłużą taki komplet, muszę szukać z innego modelu czy też trzeba będzie uderzyć w custom?
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

Sanki się nadadzą,co do silnika to chyba silniki ars mają nie pamiętam czy więcej czy mniej śrub przykręcania do wału.
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

marcin łuków pisze:Sanki się nadadzą,co do silnika to chyba silniki ars mają nie pamiętam czy więcej czy mniej śrub przykręcania do wału.
Ale czy oznaczenie silnika zmienia coś konkretnie w moim przypadku na płaszczyźnie silnik-skrzynia? Mój zamach i skrzynia podejdzie?
marcin łuków
Mechanik
Mechanik
Posty: 141
Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: łuków

Post autor: marcin łuków »

Do abz tak.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

ABZ ma zamach na 10śrub, ARS i wszystkie 40V mają na 8 śrub i tam pasuje zamach od V6 więc można go kupić za gorsze, jeśli lubisz spokój w kuchni to wkładaj ABZta, silnik prosty tani, rozrząd kosztuje tyle co do V6, na wałkach masz łańcuszki 2x50zł i wszystko, o problemach z 40V jest dużo, najpierw były nastawniki (2x2500zł) później pisali, że łańcuszki też trzeba, później piszą, że jak łańcuszki mają luz to się zębatki ścierają i trzeba by wałki zmieniać
Ostatnio zmieniony 2017-05-20, 14:08 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

Dzięki Panowie za rady. ABZ leży już na palecie w garażu i czeka na swapa :) Teraz jeszcze tylko kwestia odpalenia. Czy odpali to na ECU od ABZta? Jedni mówią tak, inni nie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”