[ ALL] Zmiana zegarów wielka prośba o pomoc.Kupione i OK

Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

[ ALL] Zmiana zegarów wielka prośba o pomoc.Kupione i OK

Post autor: baaartez »

Witam. Może raczej temat dla wielu z Was banalny, ale ja osobiście jestem w tym temacie całkiem zielony. Zacznę od tego, że w mojej niuni są zwykłe zegary czyli nie posiadają nawet obrotomierza, bo w jego miejscu jest wielgachny zegarek analogowy ( każde moje poprzednie auto jakie miałem nie miało obrotka, bo zawsze musiałem trafić na taką gołą wersję, a że setka pozostaje na dłużej u mnie to postanowiłem przełamać złą passę ). Można z tym żyć jednak od samego początku mi to nie pasuje. Nie wymagam wiele od życia i dużo mi do szczęścia nie potrzeba, bo już sam fakt posiadania obrotomierza byłby dla mnie frajdą :mrgreen: o dodatkowych trzech zegarach nie wspominając 8-) Posiadam silniczek benzynowy 2.0 AAE. Tutaj moje pytania i prośba Was fachowców o pomoc. Jaki licznik mogę zamontować zamiast tego z tym okropnym zegarem? Czy może być z tymi wspaniałymi dodatkowymi zegarami? Z jakich silników podejdzie pod moją wersję? No i najważniejsze czy wiele z taką zamianą jest roboty? Czyli czy taki laik jak ja poradzi sobie z tym, czy trzeba by było oddać auto do warsztatu? Bardzo proszę i z góry dziękuję za wyjaśnienia i porady. Najlepiej łopatologicznie :-) , bo naprawdę jestem zielony.Później już tylko polowanie na okazję :ok: Pozdrawiam klubowiczów.


Moje dotychczasowe zegary :cry: Obrazek


absolutne minimum Obrazek
a wyszło zupełnia inna trzecia opcja:) już zakupiona teraz tylko czekam na dostawę przez kuriera
Obrazek

Tak jak większość wie zegary już jakiś czas są zamontowane i teraz pozostaje podłączanie tego co nie działa, ale wszystko idzie w dobrym kierunku :ok: dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc i zainteresowanie :ok: bez Was nie było by tak pięknie :-) Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-08-16, 23:17 przez baaartez, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

najprosciej szukac z jakiejs 4 cylindrowki...moze byc problem...

[ Dodano: 2012-08-01, 22:59 ]
dodatkowe zegary to pikus.tam sie zawsze podepniesz..gorzej z licznikiem na 4 gary..mozna poprobowac...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

Post autor: baaartez »

Butterbean pisze:szukac z jakiejs 4 cylindrowki
czyli nie podejdzie z innego silnika niż z czterema cylindrami? np. V6 lub coś innego? a jeśli już z jakiejś czwórki to wtedy tylko przekładka i już? nic nie przerabiam i dodatkowo podłączam?
przykładowo taką aukcję znalazłem http://moto.allegro.pl/licznik-zegary-a ... 00373.html i chyba cena nie droga...
Ostatnio zmieniony 2012-08-01, 23:03 przez baaartez, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

baaartez, cena niezla i chyba warto brac.
dodatkowe 3 zegary wiaza sie z dodatkowymi czujnikiami cisnienia i temp oleju...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

Post autor: baaartez »

Butterbean, czyli jeśli bym się zdecydował właśnie na te lub podobne, ale tych cena kusi :-) to wiąże się to tylko z samą przekładka czy muszę jakoś dodatkowo podpinać pod coś obrotomierz? trudne to?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

baaartez, bedziesz przecieral szlak...warto zaryzykowac ta stowe..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

Post autor: baaartez »

Butterbean pisze:baaartez, bedziesz przecieral szlak...warto zaryzykowac ta stowe..
no tak wiem, że warto i jestem praktycznie zdecydowany tylko właśnie rozchodzi się o samo podłączenie tego ustrojstwa, bo jeśli coś dodatkowo należy podłączać, podpinać itd to raczej sam sobie nie poradzę, a wtedy tylko warsztat i płacenie za robociznę kolejnej kasy, na której nie ukrywajmy nie śpię :-)
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

baaartez, stekasz jak stara baba.kup i bedziemy sie marwic dalej.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

Post autor: baaartez »

Butterbean pisze:kup i bedziemy sie marwic dalej.
:ok: czyli skoro radzisz je brać to w takim razie jeszcze wrócimy do tematu. na razie nie zamykamy tematu, bo może ktoś się jeszcze odezwie, a jak będą zegary u mnie w domu to odświeżę kotleta.
Ostatnio zmieniony 2012-08-01, 23:33 przez baaartez, łącznie zmieniany 1 raz.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Ja bym poszukał eSkowy zegarków :). Jak Tomek pisał, temp. oleju, napięcie aku to pikuś. Zliczanie obrotów w 4 cyl. licznikiem np. z 5 cyl. może być trudne do ogarnięcia ale nie niemożliwe. Na forum w dziale Vagowania był poruszony podobny wątek z opisem oznaczenia licznika i sposobu programowania bodajże.
Mnie osobiście lekko drażni ten mały zegareczek ale Ty z tym sikorem zamiast obrotka rozwaliłeś mnie. Na razie tyle, podryluję trochę temat to coś więcej napiszę.

Na chwilę obecną najważniejsze to wyjm no pan zegary (było na forum) i cyknij zdjęcie tyłu kasety, jak wtyczki, ich kolory etc. etc.

Rozeznaj się też czy masz u siebie coś takiego

w okolicy pompy oleju :

Obrazek

W AAE jest aparat zapłonowy w czujnikiem Halla, i tu proszę wyprowadźcie mnie z błędu jeżeli się mylę bo etka nic nie mówi na temat czujnik położenia wału korbowego i czujnika punktu zapłonu (rozdzielacz go wyklucza).
Ostatnio zmieniony 2012-08-02, 16:17 przez kk84, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

Post autor: baaartez »

kk84, bardzo podoba mi się Twój komentarz :ok: Ja również wolałbym mieć eSkowe zegary, ale przeraża mnie ten ogrom ewentualnych prac, które trzeba było by wykonać. Tyma bardziej, że się na tym nie znam :-) Dlatego chciałem pójść łatwiejszym krokiem i zamontować zegary z samym obrotomierzem, aby jakoś inaczej to wyglądało. Na razie wstrzymam się z zakupem tych zegarów z linku powyżej i po weekendzie jak będę miał wolne postaram się wymontować licznik i cyknąć jego fotki od tyłu. Czy muszę zdejmować kierę aby go wyciągnąć?
Tak czy inaczej zasiane zostało marzenie o eSkowych zegarach i zobaczymy jak to będzie dalej. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny i już dziękuję za dotychczasową.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

baaartez pisze:Czy muszę zdejmować kierę aby go wyciągnąć?
Nie musisz, odkręcasz tylko tą czarną listwę co masz nad przykręconą do zegarów, są 2 śrubki od dołu. Łapiesz za listwę z lewej strony i ciągniesz do siebie tak aby minęła deskę i ciągniesz ją w lewo żeby wyszedł taki bolec, listwę masz już zdjętą. Teraz ukazują ci się 3 śrubki trzymające zegary, odkręcasz je wyjmujesz zegary odpinasz kostki i masz tablicę w rękach :ok:
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

pewnie ze eskowe sa ladne ale...
co wam dadza kosci i zdjecie tylu?
wprowadziliscie zamet i ciekaw jestem kto ogarnie montaz eskowego zegara tutaj...
kto pomyslal o tym ze s4 bedzie ciezko przekogdowac bo tego sie w zasadzie nie koduje vagiem.
w s4 w ac i bc jest o ile kojarze oprocz przelaczniak cylindrow rowniez taka drukowana wymienna plytka..smiem myslec ze jest ona swoistym programatorem na zasadzie zworek jak ma przeliczac bc..kto z was sie podejmie ogarnac to dla 2L beny?ja nie.
kwestia dodatkowych zegarow..
wiadomo czy wtym motorze sa wogole miejsca na czujniki?jakie sa czujniki cisnienia oleju?czy uda sie tam wkrecic beczulke 2 stykowa?
to na tyle ku ostudzeniue zapalu..
moje zdanie nastepujace:ja bym kupil ten zegar z obrotkiem.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

baaartez pisze:Czy muszę zdejmować kierę aby go wyciągnąć?
Co kto lubi. 5 minut roboty więcej i o wiele wygodniej przy dłuższym grzebaniu.
Butterbean pisze:pewnie ze eskowe sa ladne
Potwierdzam :).

Wszystko jest do zrobienia kwestia uporu, motywacji i oczywiście odrobiny $$.
Piszesz o zegarach z S4, jeżeli podpasują to spróbowałbym, podkreślam, spróbowałbym na miejscu Barteza wpakować tam zegary z S6. Jedyny problem jaki ja osobiście widzę i nie jest to bynajmniej zament jest kwestia przeprogramowania licznika i obrotka. Czyli software. Hardware to mniejszy problem chociaż trzeba sobie bardziej ubrudzić łapy przy tym.
Jeszcze pozostaje kwestia napędu prędkościomierza. Linka czy impulsy. Nikt nie mówił, że to będzie łatwe, proste i przyjemne, ale też nie widziałem na necie żeby ktoś to zrobił.
Czy da radę beczkę wkręcić ... po to screenshot z etki żeby chłopak oblukał czy da radę.
Niech zainteresowany określi i sprecyzuję czego dokładnie chce czyt. czy chce mieć na tą chwile obrotomierz z miejsce ogroooomnego zegara, czy tez porwie się z motyką na słońce i powojuję z eskowymi zegarami.
Nie ma czego studzić, dyskutujemy "na zimno".

Dodane po chwili :

:arrow: Bartez, od poniedziałku 06.08 jestem na 10-cio dniowym urlopie Jarosławcu (tak, ten koło Ustki) więc jak coś to możemy się spiknąć we wiadomym celu. Jak coś to nadawaj na PW.
Ostatnio zmieniony 2012-08-03, 20:27 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

jaka linka???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
zadna c4 nie ma linek..zawsze sa to impulsy..
zegar od s6 jest o tyle latwiejszy że ma przebieg na lcd i mozna to teoretycznie zaprogramowac vagiem..
tylko moim zdaniem lepiej jest malymi kroczkami.jesli budzik za 80 zl zadziala to szukac na spokojnei okazji eskowej.okazji a nie zegara za 6 paczek...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”