[A6-2.5 TDI AEL] Falujące obroty na biegu jałowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Kubson879
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2017-03-18, 17:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

[A6-2.5 TDI AEL] Falujące obroty na biegu jałowym

Post autor: Kubson879 »

Witam, jak w temacie, mam problem z obrotami na biegu jałowym, wskazówka delikatnie lata góra-dół, w tym czasie czuć też drżenie/telepanie całej budy.Dzieje się tak zarowno na zimnym jak i ciepłym silniku Moje pytanie to co to może być ?
Marcinek
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2016-03-24, 08:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: Marcinek »

Poduszka pod silnikiem łapa. Albo skrzyni. Przenoszą drgania. Ja tak mam przy 1200 obrotów.
Szukałem i szukałem. Przestałem i znow zacząłem aż znalazłem. A6 <3
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Zloguj proszę na jałowych grupę 000.
Na 99% za duża dawka.

Pzdr
Marcinek
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2016-03-24, 08:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: Marcinek »

W sumie możliwości jest parę. U mnie było to. U cb może być co innego. Udanego szukania ;)
Szukałem i szukałem. Przestałem i znow zacząłem aż znalazłem. A6 <3
Kubson879
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2017-03-18, 17:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Kubson879 »

Poduchy sa zdrowe, sprawdzane byly gdy wykręcałem skrzynie :P Zloguj ? Sorka ale jestem zielony w te klocki :P

Dodam ze gdy lekko musne pedał gazu wszystko ustaje i jest okej
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Zapodaj logi. Ciekawi mnie kwestia temperatury paliwa. Prosuzałem ten temat ale Afro robił podobne testy co jak i u niego obroty stoją równo pomimo iż paliwo jest ciepłe.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Kubson879 pisze:Dodam ze gdy lekko musne pedał gazu wszystko ustaje i jest okej
Będzie lekko za duża dawka :)
Zrób VAGiem logi grupy 000 na postoju.
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

Zbyt duża dawka , i owszem ,ale tylko jak ktoś odkręcał nastawnik ,bo sama to ona się zmienic nie może .Więc jak to falowanie obrotów pojawialo się z dnia na dzień ,a nikt przy pompie nie grzebał ,to objawy ewidentne do zanieczyszczonego opiłkami nastawnika.Dawka przy brudnym nastawniku bedzie "latała " góra dół o kilka mg i wtedy mamy "falowanie " obrotów
Czaku
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2014-04-21, 14:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łagiewniki / Wrocław

Post autor: Czaku »

Brudny nastawnik albo podstawowa sprawa - nieszczelność na pompie.
krystu_88
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2017-06-09, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: krystu_88 »

Witam. Od niedawna posiadam A6tkę 2,5 AEL. Jak silnik jest rozgrzany to obroty tańcują na biegu jałowym. Dziś podłączyłem vaga na postoju i oto co otrzymałem:
http://vaglog.pl/log-013_6PubI.html
http://vaglog.pl/log-011_zPO4M.html
http://vaglog.pl/log-007_ht70hi8.html
http://vaglog.pl/log-003_8Y1hCZ.html
http://vaglog.pl/log-001_81nLo.html

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. I tak mam zamiar wyciągnąć wtryski i pompę do sprawdzenia, ale jestem ciekaw co Vag pokazał...:) logu 000 nie dałem rady sczytać :/
Krystian
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

Zanim wyciagniesz wtryski ,czy pompę ,radzę odkręcić nastawnik i sprwadzić od spodu czy nie widać śladów opilków na szpilkach ,czy magnesie ...bo objawy dość charakterystyczne dla opiłków w nastawniku
krystu_88
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2017-06-09, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: krystu_88 »

Chciałem dać pompę i wtryski do gruntownego sprawdzenia, aby wiedzieć na czym stoję. Ponadto sama pompa delikatnie się poci, więc i tak trzeba będzie ją uszczelnić.
Poniżej wrzucam logi wykonane podczas jazdy. Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu. Czy ciśnienie powietrza w kol. dolotowym nie powinno być wyższe?
http://vaglog.pl/log-001_5JA95z7.html
http://vaglog.pl/log-003_j57MAO.html
http://vaglog.pl/log-008_8E89AsV.html
http://vaglog.pl/log-010_uMno8Dn.html
http://vaglog.pl/log-011_H2zNs.html
Krystian
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Masz dziurę przy map sensorze.

ustaw dawkę na 4.1 mg.
Ostatnio zmieniony 2017-06-12, 09:47 przez gustav, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
krystu_88
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2017-06-09, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: krystu_88 »

gustav pisze:Masz dziurę przy map sensorze.

ustaw dawkę na 4.1 mg.

Możliwe, że ten czujnik jest do wymiany?
Ustawiłem dawkę w okolicach 4.1, tak jak piszesz, ale są spore wahania . Ustawienie było nie lada wyzwaniem. Znalazłem opis jak to robić w linku:
http://a6forum.pl/zmiana-dawki-paliwa-t35.html.
Wystarczyło tylko lekko popuścić śruby i przesunąć o dychę, a dawka zmieniała się diametralnie. Samo ustawianie zajęło mi dobre 3 godziny. Czy to normalne?
Niżej wysyłam jeszcze raz loga 001 z obecnym rezultatem:
http://vaglog.pl/log-001_4Ch3JP.html
Krystian
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Być może że masz bardzo duże przecieki wewnątrz pompy wtryskowej. Z reguły regulacja dawki nastawnikiem to tak około 10-20 min.

Wiesz tak ogólnie gdzie jest map sensor ?
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”