[ c4 2.5tdi kombi ] pytania przed kupnem

dzikx
Adept
Adept
Posty: 1
Rejestracja: 2017-04-07, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pomorskie

[ c4 2.5tdi kombi ] pytania przed kupnem

Post autor: dzikx »

witam c4 podobało mi się zawsze ale za małolata pojemność ( opłaty paliwo ) odstraszała, teraz myślę nad kupnem jakiegoś c4 w kombi i tu pytania. Tak jaka różnica między a6 a 100, dalej interesuje mnie bocian i tu pytanie jak pompy paliwa ? Chodzi o indukcyjną a potencjometryczną i jak ewentualna przeróbka na hdk. A w jakich latach jakie występowały ( w b4 wiem ze od 94 były hdk ) i po zdjęciu nie widząc zabudowanej pompy to po przepływce się pozna jaka pompa o tyle patrząc tu widziałem że przepływomierz jest klapowy przy hdk nawet. Dalej na co zwracać uwagę i co ekonomiczniejsze, jaki motor pozdrawiam.
wnioskuje po zdjęciu że to MES i co by potrzeba na przeróbkę na HDK
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-04-08, 00:24 przez dzikx, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
KazikMigdalski
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2014-08-10, 22:30
Imię: Kazik
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: KazikMigdalski »

Poza roznicami ktore widac golym okiem z zewnatrz, jesli chodzi o klekoty to w setkach masz diesla 2.4d i 2.5tdi aat czyli 115 konny, w a6 sa 2.5tdi aat oraz 2.5tdi ael 140 konny. Za bardzo na dieslach sie nie znam wiec nie bede pisal. Ale jesli 100c4 to tego 2.4 bym nie wzial, bo przyspiesza raczej marnie :lol: Na co zwracac uwage.. Tylne klapy lubia korodowac, w a6 przednie blotniki na rantach tez lubia zgnic z tego co widuje.
100C4 Avant 2.6Q 1992 ✓
100C4 Avant 2.8Q 1994 ✓
100C4 Sedan 2.8Q 1994 ✓
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

dzikx, w A6 AAT i AEL był nastawnik HDK, w 100 MES i HDK. HDK z A6 ma kruciec z przodu, łatwo poznać. HDK i MES ze 100 ma kruciec na górze, HDK jedno przetłoczenie na górze obudowy, MES ma dwa. Do przekładki trzeba nastawnik HDK, ECU z A6 bez immobilizera, przepięcia kilku pinów w wiązce. Pompy są takie same, różnią się nastawniki.
dzikx
Adept
Adept
Posty: 1
Rejestracja: 2017-04-07, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pomorskie

Post autor: dzikx »

Nie ma zależności od roku produkcji czy hdk czy mes. Np. w 80 od 94 były hdk a tu ?
Ostatnio zmieniony 2017-04-08, 18:06 przez dzikx, łącznie zmieniany 1 raz.
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

Zależność podobna jak w audi 80 ,do końca lutego 94 r. bedzie raczej na pewno nastawnik potencjometryczny.Jakby ci się jednak trafił zadbany egzemplarz z takim nastawnikiem ,to ja bym sie nie zastanawiał ,bo jednak stan techniczny jest ważniejszy niż taki drobiazg jak typ nastawnika .Przeróbka na indukcyjny to kwestia kilkuset złotych .Jakbyś kiedyś był zainteresowany ,to mam wszystko co jest do tego potrzebne ,bo przerabiam od kilku lat 80 tki z takim nastawnikiem ,bazując własnie na ECU z 2,5 tdi.Taka przeróbka to niespełna godzina roboty.Ale oczywiscie wiadomo że lepiej kupić już z nastawnikiem indukcyjnym i niczego nie przerabiać
Ostatnio zmieniony 2017-04-08, 20:08 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
dzikx
Adept
Adept
Posty: 1
Rejestracja: 2017-04-07, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pomorskie

Post autor: dzikx »

Tyle że w 80 jak przepływomierz klapa albo przelew z pompy w górę to mes a jak w bok to hdk a przepływomierz plastik tu przepływomierz zawsze klapa a i podobno przelew na pompie przy hdk może być w górę

[ Dodano: |8 Kwi 2017|, o 21:55 ]
Części np 1.9 tdi to mam wszystko komplet z wiązka hdk tyle że tu r5
Ostatnio zmieniony 2017-04-09, 10:34 przez dzikx, łącznie zmieniany 1 raz.
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

dzikx pisze:podobno przelew na pompie przy hdk może być w górę
Taki wyjątek to 2,5 tdi początku 94 roku ze skrzynią automatyczną ,ze sterownikiem 4A0907401D ,sterownik podobnie jak wszystkie z audi gdzie jest nastawnik potencjometryczny ,bez możliwosci pełnej diagnostyki ma dostępny tylko blok 000 ,ale obsługuje nastawnik HDK ,który jako jedyny ma dekielek z górnym powrotem paliwa
dzikx pisze:Części np 1.9 tdi to mam wszystko komplet z wiązka hdk tyle że tu r5
Z 80 tki przyda ci się tylko nastawnik indukcyjny .ECU musi być z a6 2,5 tdi 4A0907401E z wyłączonym immo
dzikx
Adept
Adept
Posty: 1
Rejestracja: 2017-04-07, 22:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pomorskie

Post autor: dzikx »

Ale tylko jako automat czy w manualu też jest możliwy hdk z przelewem w górę ? a na co patrzeć w takim aucie od strony mechaniki bo jaki ma apetyt i jak z odpalaniem zimą to teraz nie do sprawdzenia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi A6 C4”