[A6-2.5TDI AEL] Sterowanie grzania świec żarowych
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2017-01-26, 13:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
[A6-2.5TDI AEL] Sterowanie grzania świec żarowych
Mam tak problem. Rano gdy jest temperatura koło 0 to ładni e mi grzeje swiece i odpala, po południu gdy wychodze z pracy temperatura koło 7 st. i wtedy świece wogle mi nie grzeją i kiepsko pali. Uważam że przekaźnik jest dobry a wine ponosi któryś z czujników które daja sygnał o długości grzania świec. Co o tym sądzicie?
-
- Mechanik
- Posty: 175
- Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
- Imię: Rafał
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Rybno koło Działdowa
- Płeć:
czujnik temperatury podgrzewa świece poniżej 7 stopni więc wszystko ok. tak ma być, TDI zapala bez świec nawet jak jest 0 stopni bez oporu.
Możliwe przyczyny słabego palenia
- słaby akumulator
- zabrudzony lub zużyty rozrusznik (za wolno kręci - czyszczenie naprawdę dużo pomaga)
- lejące wtryski
- późny kąt wtrysku
- pompa wtryskowa ma już swoje lata i nie daje takiego ciśnienia jak powinna
Awaryjnie można pociągnąć kabel, założyć wyłącznik w kabinie który zrobi przerwę w obwodzie górnego czujnika przy silniku na parę sekund i będzie oszukiwał przekaźnik świec.
Możliwe przyczyny słabego palenia
- słaby akumulator
- zabrudzony lub zużyty rozrusznik (za wolno kręci - czyszczenie naprawdę dużo pomaga)
- lejące wtryski
- późny kąt wtrysku
- pompa wtryskowa ma już swoje lata i nie daje takiego ciśnienia jak powinna
Awaryjnie można pociągnąć kabel, założyć wyłącznik w kabinie który zrobi przerwę w obwodzie górnego czujnika przy silniku na parę sekund i będzie oszukiwał przekaźnik świec.
-
- Adept
- Posty: 39
- Rejestracja: 2014-04-21, 14:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łagiewniki / Wrocław
W tym silniku na prawde ważne są...
Wytryski muszą bardzo lać żeby on nie chciał zagadać..
Do sprawdzenia chociaż podstawowe parametry na kompie, a potem dopiero wytryski na stół.
Miałem podobne problemy i dopiero regeneracja rozrusznika rozwiazała problem.- słaby akumulator
- zabrudzony lub zużyty rozrusznik (za wolno kręci - czyszczenie naprawdę dużo pomaga)
Wytryski muszą bardzo lać żeby on nie chciał zagadać..
Do sprawdzenia chociaż podstawowe parametry na kompie, a potem dopiero wytryski na stół.
Ostatnio zmieniony 2017-05-19, 11:30 przez Czaku, łącznie zmieniany 1 raz.
- lippek2505
- Adept
- Posty: 43
- Rejestracja: 2013-11-01, 21:47
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brzeg
Mam tak problem. Rano gdy jest temperatura koło 0 to ładni e mi grzeje swiece i odpala, po południu gdy wychodze z pracy temperatura koło 7 st. i wtedy świece wogle mi nie grzeją i kiepsko pali.camel1212 pisze:
też tam miałem , jeżeli przyspieszysz kąt wtrysku problem zniknie lub zmaleje... ale kosztem pracy silnika... twardy bedzie... wiec kąt zostaw a zakładam że jest oki, ale jeśli chodzi o ael i wpisy ze powinny palić bez świec to chce mi sie smiac.. i zaraz ruszą na mnie nerwowi i bedą wpisy mój to jak -20 pali na strzał.... darować sobie
raczej nie szukać trzeba przyczyny w "pompa, wtryski,aku itp itd" choć sie zdarzyć może a u mechanika to napewno sie zdaży bo kłamią 99%
problem tkwi w swiecach żarowych bo jak jest 6 stopni pali słabo a jak 4 stopnie to oki o co chodzi???
a w ael świece grzeją od 5 stopni w dół niestety i ne sugerować sie kontrolką bo nie ona jest wyznacznikie czy grzeją, moze sie palic a swiece nie bedą grzały...
działanie świec można sprawdzić miernikiem, tw. próbówką 12 v lub lub wzkaznikiem na desce w chwili obciążenia
nie nyguje to co napisał ryba 80 lecz jestem praktycznie przekonany ze w twoim przypadku pomoże to co napisał w ostatnim punkcie Awaryjnie można pociągnąć kabel, założyć wyłącznik w kabinie który zrobi przerwę w obwodzie górnego czujnika przy silniku na parę sekund i będzie oszukiwał przekaźnik świec.
ja tak zrobiłem i jest igła a miałem ten sam objaw...
oczywiście kąt mam książkowo
[ Dodano: |3 Lip 2017|, o 21:02 ]
czy wtryski leją na kompie raczej nie da sie sprawdzić, próby przelewowe też nie są miarodajneCzaku pisze:W tym silniku na prawde ważne są...Miałem podobne problemy i dopiero regeneracja rozrusznika rozwiazała problem.- słaby akumulator
- zabrudzony lub zużyty rozrusznik (za wolno kręci - czyszczenie naprawdę dużo pomaga)
Wytryski muszą bardzo lać żeby on nie chciał zagadać..
Do sprawdzenia chociaż podstawowe parametry na kompie, a potem dopiero wytryski na stół.