[100-2.6 ABC] Dziwne stuki w silniku

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Gaga10056
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-03-28, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

[100-2.6 ABC] Dziwne stuki w silniku

Post autor: Gaga10056 »

Witam, od jakiegoś czasu posiadam problem w postaci dziwnego hałasu wydobywającego się z jednej z głowic. Samochodem z tym objawem zrobiłem juz przeszło 4tys KM. Wiec raczej panewka na wale jest wykluczona, tym bardziej ze nie ma żadnych problemów z ciśnieniem oleju czy tez pracą silnika. Do tej pory obstawiałem na sworzeń tłoka lub którąś ze szklanek. Moze ktoś z was spotkał sie do tej pory z czymś takim. Poniżej dodaje link do filmiku wyszukanego na YT z identycznym objawem.

kamilo
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2013-08-30, 12:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kraśnik

Post autor: kamilo »

Też mam podobny objaw po remoncie głowic.Stukanie dochodzi gdzieś po środku lub dół silnika.U mnie może być kilka przyczyn 1.szklanki(bo wyjmowałem,czyściłem,mogłem zamienić miejscami)
2.krzywy zawór,przy zakładaniu kolektora urwałem dysze wtrysku gazu a że była to sobota i wszystko pozamykane to kolega doradził mi zatkać ją patykiem :mrgreen: i jeżdzić na benzynie,w poniedziałek patyka już nie było :mrgreen: chyba poszedł w kolektor(wiem! to było debilne)
Panewka?Panewka głośniej się tłucze, nawet jak silnik wkręcasz na obroty to ją głośno słychać.Tak więc ja obstawiam te dwie rzeczy.
Ps.zawór też można skrzywić przy zakładaniu głowic.
Gaga10056
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-03-28, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Gaga10056 »

I najbardziej to słychać gdy samochód jedzie stałą prędkością i niskim biegiem, gdy dodam gazu lub hamuje silnikiem ''trekotatnie'' praktycznie znika.
Awatar użytkownika
Decu1405
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-06-14, 07:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jordanowo

Post autor: Decu1405 »

Szklanki inaczej by klepały. Swoją drogą Kamilo przed ponownym montażem szklanek opróżniłeś je z oleju? Jeśli opróżniłeś to nie powinny klepać.
Myśleliście może o spalaniu stukowym? Pod kolektorem ssącym siedzą dwa czujniki od stukowego, może się wysypały. Także przy remoncie głowic ktoś mógł uszkodzić przewód kolektorem albo zwyczajnie nie podpiąć czujnika.
Gaga10056
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-03-28, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Gaga10056 »

Przeanalizuj sobie jeszcze raz filmik który wstawiłem i zadaj sobie pytanie czy tak brzmi spalanie stukowe :)
Awatar użytkownika
Decu1405
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-06-14, 07:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jordanowo

Post autor: Decu1405 »

Teraz odpaliłem filmik na Tel i faktycznie nie brzmi na stukowe. Na kompie prawie stukania nie słyszałem.
Mniejsza o to. Rozrząd masz dobrze ustawiony? Może zawór o tłok stuka, bo przy gzp nie wiele zostaje miejsca. Ja bym się pokusił o pomiar ciśnienia. Bo moim zdaniem to nie będą szklanki , a jeśli to wina krzywego zaworu jak napisał kolega, albo przestawionego rozrządu to powinno być to widoczne na pomiarze. Jeśli to nie pomoże to chyba pozostaje grzebać w bloku.
kamilo
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2013-08-30, 12:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kraśnik

Post autor: kamilo »

Rozbierałem beczułki w popychaczu i myłem w benzie,napełniałem je czystym olejem.Co do rozrządu- ustawiany na przyrządzie +zblokowany wał korbowy,raczej niema możliwości założyć odwrotnie wałków.Decu1405 masz racje trzeba zrobić pomiar ciśnienia.U mnie przed remontem ciśnienia nie trzymały zawory(choć nie było tragedii między 12-13),zrobiłem frezowanie gniazd,przy okazji wymiana uszczelniaczy.Po remoncie jeszcze nie sprawdzałem ciśnienia czas to zrobić.
Gaga10056
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2014-03-28, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Gaga10056 »

W aucie siedzi już nowy motor . Po rozbiórce starego okazało się ze skończyły się panewki korbowodowe , wał cały także można by go spokojnie uratować. Trudno się mówi ;d Ciekawe czemu tylko zawdzięcza się taką usterkę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”