[100-2.5TDI AAT] Przerywa i nie rowno pracuje.
- PRZEMEK30
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-04-17, 21:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lodzkie
[100-2.5TDI AAT] Przerywa i nie rowno pracuje.
Witam kolegow.Jakis czas temu borykalem sie z uszkodzonym czujnikiem w pompie.Samochod oddalem do szpenia,gdzie rozebrano pompe:
-uszczelniona
-wymieniony czujnik
Po odebraniu samochodu mam wrazenie ,ze samochodem delikatnie trzesie na biegu jalowym.Przy jezdzie czesto sie zdarza, ze przerywa prace na kilka sekund.Brak reakcji na gaz po czym ustaje i pracuje normalnie.Dodam ,ze ustawiono kat i dawke paliwa.Autko jest zwawe i sprawnie przyspiesza.Mechanik dodal,ze problemem jest wytarty nastawnik pompy.Czy da sie kupic lub zregenerowac?Czy moze szukac innych przyczyn.Doradzcie.
-uszczelniona
-wymieniony czujnik
Po odebraniu samochodu mam wrazenie ,ze samochodem delikatnie trzesie na biegu jalowym.Przy jezdzie czesto sie zdarza, ze przerywa prace na kilka sekund.Brak reakcji na gaz po czym ustaje i pracuje normalnie.Dodam ,ze ustawiono kat i dawke paliwa.Autko jest zwawe i sprawnie przyspiesza.Mechanik dodal,ze problemem jest wytarty nastawnik pompy.Czy da sie kupic lub zregenerowac?Czy moze szukac innych przyczyn.Doradzcie.
Diesel kopci, diesel czadzi, ale nigdy Cie nie zdradzi!.
-
- Czeladnik
- Posty: 86
- Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bielsk Podlaski
http://allegro.pl/nastawnik-pompy-wtrys ... 72832.html
Sprawdz czy nie ma błędów, u mnie szarpało i mechanik wyczyścił nastawnik ,ale źle ustawił tłoczek w pompie i wywalało błąd g149 czujnik położenia mechanizmu wyznaczania dawki paliwa, później poprawił to i było ok
Sprawdz czy nie ma błędów, u mnie szarpało i mechanik wyczyścił nastawnik ,ale źle ustawił tłoczek w pompie i wywalało błąd g149 czujnik położenia mechanizmu wyznaczania dawki paliwa, później poprawił to i było ok
Ostatnio zmieniony 2016-12-24, 11:20 przez Scania V8, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 103
- Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chmielno
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
PRZEMEK30, to że dawka i kąt ustawiony sprawdzileś czy wierzysz na słowo mechanikowi? Sprawdź czy nie ma błędów, dawkę i kąt, potem nastawnik. W 100 masz raczej potencjometryczny(bywały rzadko hdk, zrób fotke), zostaje tylko podmiana na inny i czekanie aż padnie lub konwersja na hdk a to już są koszta.
- PRZEMEK30
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-04-17, 21:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lodzkie
Moja radosc nie trwala dlugo. Okazuje sie,ze autko dluzej kreci zeby odpalic. Dzieje sie tak jak jest cieply , rano pali od strzala.Przegladalem forum i mysle nad ustawieniem kata.Pan ustawil mi w granicach 58 w okienku. Dodam , ze zregenerowano nastawnik, pompa uszczelniona i przejrzana, dawka ustawiona.Rozrusznik tez byl regenerowany.Moze dac mu kat na 65-70?
Diesel kopci, diesel czadzi, ale nigdy Cie nie zdradzi!.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Spróbuj przyśpieszyć zobaczysz co się będzie działo.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- PRZEMEK30
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2015-04-17, 21:59
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lodzkie
Witam , dlugo sie nie cieszylem naprawa. Samochod wogole nie chce zapalic , jakby paliwa nie dostawal. Katy ,pompa ,nastawnik po regeneracji i du...pa. Kreci silnikiem ,az chce z ramy wyskoczyc i nic.Przedtem chociaz odpiolem czujnik i zapalil. teraz wogole.Wladowalem 1.5 kola i nic. Poradzcie bo chyba wezme 5 benzyny i podpale ta oporna sete!!
Diesel kopci, diesel czadzi, ale nigdy Cie nie zdradzi!.
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2013-03-18, 21:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzepin, Lubuskie
A ja uważam że nie zganiaj winy na swoją setunie, tylko na źle wykonana naprawę i regeneracje pompy. Może zacznij od najprostszych czynności sprawdzających jak doprowadzenie paliwa, wężyki, filtr, błędy kompa, może coś z rozrządem sie poluźniło? Bo takie stwierdzenie że nie pali, to wiesz co aż mnie śmieszy.
-
- Adept
- Posty: 45
- Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
"Regeneracja "nastawnika potencjometrycznego ,to pic na wodę i jestem przekonany na 99% że to co ci się dzieje to jego wina .Odkręć dekielek i sprawdż czy nastawnik wykonuje tzw."self test " czyli ruch po włączeniu zapłonu .Jak działa prawidlowo to wykonuje ruch zostaje tak ok.5-6 sekund i wraca do pozycji spoczynku ...jak tego nie robi ,albo drży to ewidentnie wina nastawnika .Niestety ale ten typ nastawnika to największa wada aut które go posiadaja .Sprawę raz na zawsze załatwia przerobienie na nastawnik indukcyjny,bo wszelkie inwestycje w naprawę tego badziewia to strata czasu i kasy o czym przekonało się wiele osób ,ale niestety po fakcie jak już wydali ,a raczej wyrzucili w bloto kilkaset zlotych na "regenerację ".Wiem coś o tym bo od kilku lat przerabiam audi 80 z tym typem nastawnika i trochę ich juz przerobiłem .W przypadku 2,5 tdi przerobka jest szybka i prosta ,wystarczy sterownik z AAT bez immo ,nastawnik indukcyjny i przepięcie dwóch kabelków we wtyce ECU .W pół godzinki można zrobić jak się ma wszystko co potrzeba.Ale w sumie wydałeś kupe kasy na regenerację ,wiec uderzaj tam gdzie ci to robiliPRZEMEK30 pisze: Samochod wogole nie chce zapalic , jakby paliwa nie dostawal. Katy ,pompa ,nastawnik po regeneracji i du...pa.