Przesiadka z C5 4.2 na C4
-
- Adept
- Posty: 0
- Rejestracja: 2016-12-13, 13:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdynia
Przesiadka z C5 4.2 na C4
Witam forumowiczów, na wstęp powiem, że jest tu nowy.
Otóz w przyszłym roku planuje przesiąść się z mojego smoka A6 C5 4.2 ARS na... no własnie.
Ostatnio rozglądam się za A6 C4 z silnikiem 2.6/2.8 bo słyszałem o nim dobre opinie. Ale o co mi sie rozchodzi to jak wypada sprawa dostępności części i napraw takiego wozu.
Otóż u siebie przerabiałem temat wypadania zapłonów, problemy z półosiami itp etc.
Ja nie oszczędzam na czesciach i wszelkie naprawy robie na czas a nawet na zaś.
Jaki przedział cenowy trzeba mieć w portfelu, żeby kupić dobre 2.8 z powiedzmy małym przebiegiem? Na co zwracać uwagę w porównaniu z 4.2 z roku 2000?
Jeśli można prosić o jakoś wskazówke albo rady przy zakupie auta, byłbym wdzięczny
Pozdrawiam
Otóz w przyszłym roku planuje przesiąść się z mojego smoka A6 C5 4.2 ARS na... no własnie.
Ostatnio rozglądam się za A6 C4 z silnikiem 2.6/2.8 bo słyszałem o nim dobre opinie. Ale o co mi sie rozchodzi to jak wypada sprawa dostępności części i napraw takiego wozu.
Otóż u siebie przerabiałem temat wypadania zapłonów, problemy z półosiami itp etc.
Ja nie oszczędzam na czesciach i wszelkie naprawy robie na czas a nawet na zaś.
Jaki przedział cenowy trzeba mieć w portfelu, żeby kupić dobre 2.8 z powiedzmy małym przebiegiem? Na co zwracać uwagę w porównaniu z 4.2 z roku 2000?
Jeśli można prosić o jakoś wskazówke albo rady przy zakupie auta, byłbym wdzięczny
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2017-07-29, 12:48 przez Sanchez, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 2013-07-07, 11:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mainburg
Witam, typowe problemy C4 Avant quattro to :
- cieknacy tylny most ( simeringi 220 zl),
- zapiekajace sie bolce od rezynego w szczekach,
- tylne zawieszenie jest dost kosztowne ale cale stalowe i jak sie raz zrobi to powinno dlugo sluzyc.
- przednie wachacze mozna kupic najtansze Dachstein po 75 zl sztuka albo zregenerowac orginalne.
- problem jest tez ustawic zbieznosc jesli ktos nic w aucie nie robil, mi dopiero 3 warsztat ustawil bo wszystko bylo nieruszane.
Silniki 2.6, 2.8 174 km sa dosc proste i tanie w eksploatacji(rozrzad ok 400 zl czesci). Potrafia cieknac (dekiel pod dolotem np), co mozna tanio zrobic jesli to nie z pod glowic. Co do ceny to sadze ze okolo 10 tys za dobre z gazem trzeba dac. Ja dalem za swoje 550 euro ale i tak wyszlo mnie 10 k zl z mechanika, oplatami i qazem. A smigam trasy Warszawa-Ingolstadt to troche km sie robi, stad tez serwisuje bo to tansze niz laweta z Niemiec heeh. Pozdrawiam
- cieknacy tylny most ( simeringi 220 zl),
- zapiekajace sie bolce od rezynego w szczekach,
- tylne zawieszenie jest dost kosztowne ale cale stalowe i jak sie raz zrobi to powinno dlugo sluzyc.
- przednie wachacze mozna kupic najtansze Dachstein po 75 zl sztuka albo zregenerowac orginalne.
- problem jest tez ustawic zbieznosc jesli ktos nic w aucie nie robil, mi dopiero 3 warsztat ustawil bo wszystko bylo nieruszane.
Silniki 2.6, 2.8 174 km sa dosc proste i tanie w eksploatacji(rozrzad ok 400 zl czesci). Potrafia cieknac (dekiel pod dolotem np), co mozna tanio zrobic jesli to nie z pod glowic. Co do ceny to sadze ze okolo 10 tys za dobre z gazem trzeba dac. Ja dalem za swoje 550 euro ale i tak wyszlo mnie 10 k zl z mechanika, oplatami i qazem. A smigam trasy Warszawa-Ingolstadt to troche km sie robi, stad tez serwisuje bo to tansze niz laweta z Niemiec heeh. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2016-12-14, 10:44 przez platnerz, łącznie zmieniany 3 razy.
Mój szerszeń.
-
- Adept
- Posty: 0
- Rejestracja: 2016-12-13, 13:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdynia
Teraz juz tylko sedan mnie interesuje, jakos bardziej mi sie podoba. Ale dzieki za zainteresowanie. Bede cos powoli szukal,
Jeszcze pytanko jak automat sie trzyma? Kosztowna regeneracja czy lepiej dobrą używke szukać ? U siebie na szczescie nie musiałem nic robic w skrzyni ale czasem słysze pukniecia podczas wrzucania czwartego biegu.
Jeszcze pytanko jak automat sie trzyma? Kosztowna regeneracja czy lepiej dobrą używke szukać ? U siebie na szczescie nie musiałem nic robic w skrzyni ale czasem słysze pukniecia podczas wrzucania czwartego biegu.
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
-
- Mechanik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
O automat nie musisz się martwić, jest nie do zabicia. Ja stając przed wyborem zawsze wybiorę automat. I nie podzielam zdania że jest mulasty. Przynajmniej mój nie jest. Czasem jak jadę ostro to mam wrażenie że zmienia biegi jak dsg. Manual jest szybszy na papierze, w praktyce różnie bywa 2.6 czy 2.8 bez znaczenia. Najważniejszy jest stan
-
- Adept
- Posty: 0
- Rejestracja: 2016-12-13, 13:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdynia
Sprzedałem swoje 4.2 i wpadło mi w oko coś takiego.
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-c ... xtor=SEC-8
Cena z rejestracją, rozrządem i olejami przekroczy pewnie 15 tysięcy. Nie jest to troche za dużo jak na takie auto?
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-c ... xtor=SEC-8
Cena z rejestracją, rozrządem i olejami przekroczy pewnie 15 tysięcy. Nie jest to troche za dużo jak na takie auto?
- pili
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
- Imię: Marcin
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Brodnica
- Płeć:
Porównując 2.8 AAH 174KM w C4 (w A6 C4 jest jeszcze ACK 193 KM) to z mojego doświadczenia koszty utrzymania szacuję na 40-50% kosztów utrzymania V8 c5. A w przypadku problemów z motorem łatwy dostęp do wszystkiego pod maską (wymiana rozrządu bez zdejmowania pasa z chłodnicami itd.), 12 zaworów zamiast 40, dwa wałki zamiast czterech i nie ma tych nieszczęsnych fazatorów. Silnik idiotoodporny i ciężki do zajechania. Tarcze i klocki na przód to 30% ceny tych do v8.
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było