[A6 C4] AAH quattro -> swap na 4.2

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

Kazikboy pisze:manual każdy podejdzie 6b
Tu kolega wyżej pisał, że 6b od 2.7TT nie podejdzie przez sanki. Jak to w końcu jest?
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

bobeck, kolega Mateusz miał na myśli silnik ;) nie skrzynie
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
mateusz30
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 332
Rejestracja: 2012-09-09, 22:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: mateusz30 »

Kazikboy, a Ty masz u siebie jak zrobione? Z jakiego auta silnik i skrzynia? Co jeszcze musiałeś zdobyć lub dorobić oczywiście poza wiązka i kompem
A6 C4 AAH AVANT SPRZEDANE :wstyd:
S6 C4 AAN AVANT manual w końcu jest!!!!!!!!
S6 C4 AEC AVANT manual
A8 D3 4.2tdi
wszystko w QUATTRO
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

mateusz30, zależy o co pytasz a100 z ack było wsio przełożone z drugiej C4ki a S4 mam ori ;)
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

Udało mi się zebrać kilka informacji, potrzebuję jeszcze tylko małej podpowiedzi, mianowicie....
Do 4.2 ABZ wrzucam zamach toczony na zamówienie, dwutarczowe sprzęgło z A5, które ma wytrzymać z 800Nm i teraz zastanawiam się jaka skrzynia podejdzie bez żadnej większej rzeźby.
Myślałem o DQT z 2.5TDI R5. Czy sanki AHH zostają? Czy podejdzie wszystko na długość? Czy wytrzyma w parze z 4.2T?
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

bobeck, zależy jak głeboko zatopi ci tarcze jeśli docisk będzie w ori odległości jak w orginale to wejdzie wsio ok ;) wrazie by zamach był wyższy możesz ratować sie dystansem z 2.7Bit
http://static.nanodatex.com/media/f1198 ... b82d97.jpg
jak pamiętam ma 10mm grubości
tak sanki te same,
sanie są jedynie inne w przypadku 4.2 automat
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

Kazikboy pisze:bobeck, zależy jak głeboko zatopi ci tarcze jeśli docisk będzie w ori odległości jak w orginale to wejdzie wsio ok ;) wrazie by zamach był wyższy możesz ratować sie dystansem z 2.7Bit
http://static.nanodatex.com/media/f1198 ... b82d97.jpg
jak pamiętam ma 10mm grubości
tak sanki te same,
sanie są jedynie inne w przypadku 4.2 automat
Dzięki! A co z czujnikiem położenia wału? Jak mi dotoczy odpowiedni zamach to będzie ok? Czy będę musiał czujnik wyrzucić do przodu silnika?
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

bobeck, jak robisz na zamowienie to odrau niech robi z odpowiednim wyzebieniem pod czujnik w skrzyni ;) mniej problemów :ok:
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

Kazikboy pisze:bobeck, jak robisz na zamowienie to odrau niech robi z odpowiednim wyzebieniem pod czujnik w skrzyni ;) mniej problemów :ok:
Dzięki! Mam zamach z s4 c4 4.2. Wszystko zaczyna się klarować i mam już w głowie z grubsza ułożony plan działania.
Wyrzucam czujnik położenia wału na przód, tylko zastanawiam się skąd wziąć takie kółko z koronką pod czujnik.

Potrzebuje też jakiś pinout, co i jak podpiąć żeby przynajmniej odpalić silnik
Ostatnio zmieniony 2017-09-05, 14:02 przez bobeck, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

I czy da się wyłączyć immo w ecu abz czy muszę kupić emulator?
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

tak można usunąć, trzeba eeprom zmienic
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

Kazikboy pisze:tak sanki te same,
Koledzy błagam o pomoc. Samochód rozgrzebany, a sanki jednak nie pasują. Co mogę wykombinować na szybko? Z czego sanki będą pasowały?
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

z saniami chodziło o skrzynie biegów pozatym sanie roznia sie tylko w 4.2 automat bo maja inne mocowanie poduszek skrzyni konstrukcja jest ta sama
co do silnika wieszany jest na podłuznicach
pytanie co nie pasuje ? jakies zdjecia ?
Ostatnio zmieniony 2017-11-28, 22:01 przez Kazikboy, łącznie zmieniany 2 razy.
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
bobeck
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2013-10-21, 20:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zabrze

Post autor: bobeck »

Kazikboy pisze:z saniami chodziło o skrzynie biegów pozatym sanie roznia sie tylko w 4.2 automat bo maja inne mocowanie poduszek skrzyni konstrukcja jest ta sama
co do silnika wieszany jest na podłuznicach
pytanie co nie pasuje ? jakies zdjecia ?
Silnik 2.8 AAH wisi na podłużnicach, a ABZ na sankach. Muszę przerobić sanki i posadzić na nich silnik.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

ABH I AEC równiez wisi na podłużnicach
to konstrukcja a8 d2 konstrukcyjnie ma połozony silnik na ławie
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”