[Q-AUT.] Jaki olej do 4hp18

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

[Q-AUT.] Jaki olej do 4hp18

Post autor: Słowik »

W poniedziałek jadę do znajomego wymienić olej w ASB i zastanawiam się jakiej marki olej kupić. Myślałem o Mobilu ale czytałem, że Valvoline ma olej do skrzyń po przebiegu 100 tyś km Dexron III. Czy ktoś z was ma doświadczenie z tym olejem?
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

do 4hp lałem dextrona marka mało znacząca wsio jeździło więc lej valvo :)
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Początkowo myślałem żeby zalać ten żółty syntetyczny ale zobaczyłem, że w skrzyni jest czerwony więc nie będę mieszał. Poza tym wszyscy skrzyniarze mówili, że do tej skrzyni idzie minerał Dexron III i już ;-)

Apophis a wymieniałeś filterek czy tylko czyściłeś? Była u ciebie różnica w pracy skrzyni po wymianie?
Ostatnio zmieniony 2016-10-07, 11:45 przez Słowik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Dokladnie ma byc czerwony jak byś dał inny to bys se namieszał nieźle.
Filterek tez zmieniałem swoja droga trudno dostepny ale rok temu jeszcze był. Jednak w mojej juz mechatronika się klaniała więc po wymianie 200km drogi pieknie malinowo i znowu zaczynało sie agresywne redukowanie. Skrzynia u nowego posiadacza po wymianie mechatroniki hasa idealnie.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Hmm, a u mnie w 4HP18 AEM miałem olej jasny brązowy i podobno taki był oryginał G052162A2.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

jasnobrązowy to czerwony po zuzyciu :)
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

no właśnie nie. Też byłem w strachu, ale w necie jest informacja że oryginał to właśnie jasnobrązowy - jak wezmę na papier toaletowy to jest olej ładnie brązowy-żółtawy. Do końca automat działał ok.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

no ale 4hp 18 a 4hp 24 to ta sama seria skrzyń więc olej maja jeden dex3 czerwony nowsze 5hp juz lataja na zołtym i sa bardziej wymagające.

Wiesz...barwa to w sumie nie jest wyznacznik bo w DE produkuja do nowszych skrzyń bardzo dobry olej o czerwonej barwie ale parametry ma odpowiednie. Więc trzymajmy sie specyfikacji i dobrej marki.
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

No to olej zmieniony ;-) Zalałem Mobila ATF Dexron 3 + 2 opakowania Militeca. Skrzynia chodzi zdecydowanie lepiej, miękko i gładko przełacza. Zdziwiłem się, że oleju zeszło tylko 3,5L ale więcej nie chciało. MYślałem że zejdzie przynajmniej 4L :roll: Olej który zleciał też dość ładnie wyglądał, nie było żadnych opiłków tylko trochę szlamy grafitowego na filtrze i magnesie. Musiałem trochę przyciąć kołnierz filtra bo micha jest wgnieciona (gwint :mrgreen: ) i nie można jej było dokręcić.
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Słowik pisze:2 opakowania Militeca
Tzn. czego??
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Militec 1. Zawsze leję go do automatów, do wspomagania i silnika ;-) Bardzo poprawia pracę skrzyni i zabezpiecza ją przed zużyciem. Świetnie nadaje się do wszystkiego co oparte na hydraulice. Dużo na ten temat mogą powiedzieć Cytryniarze bo wielu leje go do hydrauliki z bardzo pozytywnymi efektami. Polecam, sprawdzone ;-)
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Ale co to dokładnie daje? Nie jest to ceramizer bo takowy nie może być w ASB wiec?
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Ceramizerów nie można używać w ASB bo tworzą dodatkową warstwę na powierzchni metalu co obniżałoby tolerancję części. Militec integruje się ze strukturą metalu nie tworząc dodatkowej warstwy. Jakby uszlachetnia metal i poprawia jego właściwości. Dzięki temu części lepiej ze sobą współpracują, są odporniejsze na zużycie i obciążenie cieplne. ;)
Niedawno wlałem też do wspomagania w Audi i poprawa była natychmiastowa. Układ kierowniczy chodzi płynniej ( ale nie lżej ) i ma się wrażenie jakby był mniejszy luz na kierownicy. Wystarczy dolać 50ml. Spróbuj sobie, nie zaszkodzi ;) Oryginalny jest u nas rozlewany pod marką K2.
Dodam jeszcze, że świetnie nadaje się do oleju napędowego. Dobrze robi to wtryskom i pompie. Sam lałem do diesla common rail swego czasu raz na 10 tyś km ;)
Ostatnio zmieniony 2016-10-13, 22:02 przez Słowik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Oki to co piszesz do ASB nie testowałem i....juz nie bede chyba predko sie cieszył wygoda automata-nie chce.
Ale ceramizer jest juz do wspomagania wtrysków,silnika skrzyni dyfrów i poprawia prace. Moje wspomaganie ucichło :)
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Sorry ale mnie jakoś nie przekonują te polskie ceramizery. Kiedyś je testowałem i żadnych różnic nie zanotowałem w przeciwieństwie do Militeca. Zniechęca mnie przede wszystkim to, że ceramizer tworzy dodatkową warstwę na powierzchniach, a MIlitec nie. On modyfikuje sam metal na poziomie molekularnym. No ale może Ciebie bardziej przekonał Ceramizer ;-)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”