[A6-2.5TDI AEL] Wysoka moc i wysoki moment po przejechaniu d

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

[A6-2.5TDI AEL] Wysoka moc i wysoki moment po przejechaniu d

Post autor: gustav »

Czasami diesel mnie mocno zadziwiają, mianowicie - im więcej pokonam km bez gaszenia tym lepiej jedzie auto i nie wiem dlaczego tak się dzieje.

Ostatnio taki efekt uzyskałem wracając z naszego Zlotu C4. Już przed Warszawą auto zrobiło się tak zrywne że nie poznawałem go. Jechało fenomenalnie. wysoki moment już od niskich obrotów. Pięknie utrzymany do 4000 rpm. Coś pięknego.

Z reguły po długie trasie zapina vcds'a że by obadać profilaktycznie parametry po trasie ale nic szczególnie nowe się nie pojawia.

O co chodzi ? Czy to wtryski tak się oczyszczają i dogrzewają ? Czy pompa poprzez wysoką temperaturę doszczelnia się poprzez rozszerzani materiału ? czy to słynny nagar zostaje usunięty z silnika ?

Niedługo będę mieć hamownię to sprawdzę to i owo żeby nie być gołosłownym.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

A warunki pogodowe pod koniec trasy nie były czasem mokre?? Czy to tak masz za kazdym razem?
Mozna by sie pokusic o jakies dobre specyfiku do paliwa co przeczyszcza pomoga nie co jak np ceramizer
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Dzieje się to nie zależnie od pogody, z reguły przy każdym dieslu jakim się poruszam, no może poza nowszysmi autami od 2012 w górę.

Wtryski mam nowe więc to nie wtrsyki, żadnego specyfiku nie leję prócz oleju 2t, obecnie ravenol scooter 2t
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Ja też zauważyłem to u siebie i jest do MEGA uczucie :)
Przy zimnym silniku po zmianie biegów mam jakieś tam obroty, a gdy zagrzeje się, wtedy zmieniając przy tych samych obrotach po zmianie mam więcej obrotów niż na zimnym i czuć, że ma więcej werwy :) W ogóle po jakimś czasie jazdy jest odczucie lepszej reakcji na gaz ;)
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Nigdy tego nie odczuwałem ale jak zacząłem stosowac dobre specyfiki np ceramizera odczułem spokojniejsza prace silnika. moj diesel w omedze cykał malinowo
Bart86
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2014-09-22, 23:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Bart86 »

U siebie też to mam po każdej dłuższej trasie i prędkościach co najmniej 120-130km/h. Wg mnie to nagar w silniku, na końcówkach i na łopatkach turbiny się wypala. To, że samochód jak się zagrzeje lepiej jedzie niż jak zimny to wiadomo, ale tak jak pisałem, zawsze po jeździe autostradowej jest bardziej żwawy przez jakiś czas. Może moje teoria jest błędna, ale nie widzę innego sensownego wytłumaczenia.
Facet powinien być jak schabowy: Z kapustą i z jajami :)
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Wcześniej miałem silnik dci przez ponad dwa lata i tam był jeden grzyb ciepły, czy zimny, trasa krótsza, czy dłuższa. Zawsze jeździł tak samo. Za to tdi jest piękne ;)
Awatar użytkownika
krzych79
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-05-26, 18:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: krzych79 »

Mój AEL po dłuższej trasie z prędkościami 140-150 km/h też jest odczuwalnie bardziej dynamiczny. Niestety później wystarczy kilka dni po mieście i znów czuć różnicę... W każdym dieslu miałem tak samo.
Awatar użytkownika
bzibziak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 73
Rejestracja: 2013-10-23, 09:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: ZSZ

Post autor: bzibziak »

A może to sprawa przytykającego się kata?
Audi - "skomplikowane rozwiązania prostych problemów" :)
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Ja miałem odwrotnie, miałem wrażenie jakby gdzieś dziure miał i ten potencjał ulatywał :P
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Ja też miałem tak że jak jeździłem przez jakiś czas w koło komina to turbina miała problemy wkręcić się na max obroty zaczynał puszczać czarne bąki brakowało mu parę koni. Po dobrym przegonieniu było lepiej ale to jeszcze nie to. Po zutylizowaniu katalizatora za 680zł i włożeniu zamiast niego
Obrazek tzn ten okrągły pierwszy od lewej silnik odzyskał swoje konie turbo szybciej wstaje, mniej dymu za mną. Katalizator był co najmniej w 1/3 zapchany.
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Co sie dziwić przecie jakies filtry w wydechu nie służa niczemu co ma sie wiązac z osiągami.
ja w swojej omie DTR miałem te same odczucia.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

ryba80, rzeźbiłeś czy kupiłeś gdzieś? I mnie czeka cat-out a nie chce samej rury zostawiać co by się pan na przeglądzie nie doczepił. W środku jest po prostu rura czy jakaś strumienica czy bóg wie co?
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Mam u siebie samą rurę i na przeglądach bez zastrzeżeń ;) Na początku jeździłem do dobrej regionalnej stacji, a ostatni przegląd w Speed Car i również bez złego słowa :)
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Rico77, tak tak, wiem. W omedze też mam samą rurę wspawaną jeszcze przez turasa i od 8 lat nikt sie nie przyczepił. Ale nie wiem czy wiecie, że nasz kochany rząd chce wyeliminować stare auta i na badaniach technicznych będzie hamownia i analizator spalin. Podobno już 10% odbiegające od fabryki będzie kwalifikowało auto na żyletki. Ile w tym prawdy, nie wiem. Czy projekt wejdzie w życie, też nie wiem. Wiem natomiast że takie są zamiary.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”