[100 C4] [2.6 ABC] montaż chlodnicy oleju
-
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2016-02-10, 11:15
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tychy
[100 C4] [2.6 ABC] montaż chlodnicy oleju
Witam
Czy ktoś przerabiał montaż chlodnicy oleju w silniku 2.6 ABC?
Wymiennik ciepła nie zdaje egzaminu, często jeżdżę autostradami i temperatura dochodzi mi do 130 stopni, a na olej to trochę za dużo.
Chodzi mi o kwestię zasilania i powrotu oleju, czy da radę to podciągnąć z wymiennika ciepła, czy konieczna jest podstawka pod filtr?
Dochodzi też kwestia płukania silnika i zmiany oleju na lepszy, bo na razie mam zalany 10w40 Mobila Super 2000, może ktoś doradzi co zalać?
Czy ktoś przerabiał montaż chlodnicy oleju w silniku 2.6 ABC?
Wymiennik ciepła nie zdaje egzaminu, często jeżdżę autostradami i temperatura dochodzi mi do 130 stopni, a na olej to trochę za dużo.
Chodzi mi o kwestię zasilania i powrotu oleju, czy da radę to podciągnąć z wymiennika ciepła, czy konieczna jest podstawka pod filtr?
Dochodzi też kwestia płukania silnika i zmiany oleju na lepszy, bo na razie mam zalany 10w40 Mobila Super 2000, może ktoś doradzi co zalać?
Ostatnio zmieniony 2016-09-12, 09:17 przez Sharky, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 78
- Rejestracja: 2014-11-18, 22:24
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Luzino
Zimą będą zachowywały się identycznie, bo klasa zimowa "5W" jest taka sama, "50" oznacza klasę letnią, ten olej wytrzyma wyższe temperatury silnika nie tracąc swoich właściwości.Sharky pisze:Na razie jestem chyba najbardziej zdecydowany na valvoline maxlife 5w40, choc chodzi mi też po głowie 5w50, ale nie wiem jak w zimie na takim oleju
Sprawdź dokładnie czy faktycznie masz te 130 stopni, może po prostu wskaźnik przekłamuje.
-
- Mechanik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Toruń
Sharky, zacznij od sprawdzenia czy masz stan oleju w silniku. Przy za niskim poziomie będą się takie cuda działy. Następnie pomiar ciśnienia oleju na gorącym silniku. I już coś będziemy wiedzieć.
EDIT: Od siebie dodam że u mnie podobnie się zachowywała temperatura oleju jak miałem na bagnecie poniżej minimum. Raz mi się zdarzyło nie skontrolować poziomu jeszcze przed regeneracją turbiny. Teraz przy odpowiednim stanie oleju temperatura max to ok. 90 stopni. Z tym że ja raczej jeżdżę ECO, czasami mnie diabełek podkusi i pocisnę na trasie
EDIT: Od siebie dodam że u mnie podobnie się zachowywała temperatura oleju jak miałem na bagnecie poniżej minimum. Raz mi się zdarzyło nie skontrolować poziomu jeszcze przed regeneracją turbiny. Teraz przy odpowiednim stanie oleju temperatura max to ok. 90 stopni. Z tym że ja raczej jeżdżę ECO, czasami mnie diabełek podkusi i pocisnę na trasie
Ostatnio zmieniony 2016-09-16, 21:41 przez Rafał_93, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
-
- Mechanik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
U mnie jak lecę autostradą 140-150 temperatura też wzrasta tak do 110 stopni. Przy normalnej jezdzie do 120km/h jest między 90 a 100 stopni. Olej mam 0W40 Mobila Bierz pod uwagę że mamy lato i wysokie temperatury a przy takich prędkościach silnik już dość wysoko się kręci więc wzrost temperatury jest w mojej ocenie rzeczą normalną
-
- Adept
- Posty: 25
- Rejestracja: 2016-02-10, 11:15
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Tychy
Stan oleju sprawdzany na bieżąco, choć poza usunietym już jakiś czas temu wyciekiem spod czujnika położenia wału, nie ubywa oleju.
No a kwestia temperatur jest dość oczywista, biorę to pod uwagę, ale tak czy siak nawet mechanik powiedział, że 120 to już takie maximum, a u mnie prawie dobijało do 130
A co do ciśnienia, to na zimnym 5, a w miare rozgrzewania spada do 2, a przy tych 130 troszke poniżej 2 spadało na wolnych, choć mogła to być wina zbyt niskich obrotów na biegu jałowym na LPG
No a kwestia temperatur jest dość oczywista, biorę to pod uwagę, ale tak czy siak nawet mechanik powiedział, że 120 to już takie maximum, a u mnie prawie dobijało do 130
A co do ciśnienia, to na zimnym 5, a w miare rozgrzewania spada do 2, a przy tych 130 troszke poniżej 2 spadało na wolnych, choć mogła to być wina zbyt niskich obrotów na biegu jałowym na LPG
Ostatnio zmieniony 2016-09-17, 02:52 przez Sharky, łącznie zmieniany 1 raz.