[ALL] Przeżroczysta folia ochronna na całe auto

Wszystko inne z wnętrza auta nie pasujące do ww kategorii.
kwazik
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

[ALL] Przeżroczysta folia ochronna na całe auto

Post autor: kwazik »

Cześć :)
Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenie z przeźroczystymi foliami ochronnymi na lakier auta ?

Jak z wytrzymałością takiej powłoki ochronnej ?
"Lakier" będzie błyszczał przez kilka sezonów czy kilka myć i po zabawie, a będzie tylko chroniło oryginalny lakier ?
Jak się zmatowi taka folia to można ją jakoś odnowić ?

Pzdr
kwazik
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

kwazik, mogę się mylić ale wydaje mi się, że folia jest opcją dość kosztowną - zakłady które się w tym specjalizują krzyczą od 3 do 4 tys zł a przy starym lakierze istnieje prawdopodobieństwo, że podczas odklejania takiej folii może ona odchodzić razem z lakierem który po latach jest osłabiony. Dużo lepszym rozwiązaniem jest korekta lakieru w postaci polerowania i zabezpieczenie powłoką ceramiczną, polerowanie to koszt mniej więcej jakieś 300/400zł, powłoka ceramiczna np Ceramic Pro Light jakieś 1000zł z gwarancją trwałości na 2 lata. Sama polerka lakieru też czyni cuda i przy odpowiednim dbaniu cieszy oko przez długi okres.
kwazik
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2013-08-27, 21:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: kwazik »

Lakier nowy, ale klar bardzo miękki. Rysuje się od samego patrzenia.

Zastanawiałem się nad ceramiką, ale u mnie zakłady detailingowe mocno trzymają cenę, zdecydowanie powyżej 1k zł.

Widziałem jakieś cenny w necie, że Passat coś trochę ponad 2k zł.
Wychodziło to jakieś 500 zł więcej niż ceramika w Krk.

Ale zanim wydam tyle kasy wolę coś się dowiedzieć. Bo jak ma się rysować tak samo to mam to gdzieś ;)

Pzdr
kwazik
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

kwazik, takie uroki tych nowych lakierów. Mój też się rysuje i na początku chodziłem i płakałem nad każdą ryską. Teraz mam to gdzieś, zrobiłem korektę lakieru, zabezpieczyłem dobrym woskiem i przy odpowiednim myciu lakierowi nie dzieje się krzywda, raz na pół roku przelecę pastą finishową aby zebrać mikrorysy i tyle.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

gavotte, taka prośba, dał byś radę wkleić jakich konkretnie preparatów używasz? Już od dłuższego czasu zastanawiam się czym zabezpieczyć lakier ale jestem w tym temacie totalnie zielony.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

rychu1717, ja nie używam ceramiki bo na takie auto to bez sensu. Jedyne co używam to wosk collinite 915, auto staram się myć mało agresywną chemią tutaj bardzo polecam szampon Meguiar's NXT Generation Car Wash - tak wydajnego szamponu jeszcze nie miałem, jest konsystencji budyniu a na całe auto wystarczy dosłownie kropelka. Auto najpierw spłukuje a później delikatnie jadę rękawicą z mikrofibry oczywiście namaczając w 2 wiadrach. Na końcu bardzo delikatnie wycieram dużym ręcznikiem z mikrofibry i tyle. Wiadomo rysy powstają i tego nie da się uniknąć ale nie można też dać się zwariować.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

Ja mam szampon z woskiem nazwa sonax, nie wiem czy ktoś miał z tym styczność ale sprawdza się jak dla mnie. A na te mikro ryski, żeby wyrównać coś polecasz ?
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

rychu1717, Ja jestem bardzo zadowolony z pasty finishowej app p10, jadę nią na wolnych obrotach z miękka ryflowaną gąbką. Dobra ze względu na bardzo wydajną pracę, nie brudzi plastików i nadaje bardzo dużą głębię, efekt mokrego lakieru.
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Uważam, że jeśli mamy dużo mikro rysek i różnych hologramów to warto jednak zainwestować w przynajmniej 2 a najlepiej 3 etapową korektę lakieru. Polerując samemu nawet polerka mechaniczną nie osiągniemy takich efektów. Nawet zawodowy lakiernik potrafi polerką spieprzyć nam lakier. Ja robiłem polerkę E38 u lakiernika i niestety maska była poprawiana bo zostały nie wielkie hologramy. Zapłaciłem 800 zł i męczyli się z nią 2 dni bo lakier był mega twardy.
Jeśli chodzi o wosk to i do E38 i do A6 używam Poor Boy'a Natys Blue. Jest idealny do ciemnych lakierów i nadaje piękną głębię i zajebiście pachnie ;-) Kosztuje ok. 100 zł.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

Słowik, a ile się taki trzyma na ucie ?? czy do pierwszej styczności z wodą ?
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Słowik, zależy jak ta polerka zostanie przeprowadzona i z użyciem jakich środków. Jeśli ktoś poleruje na dużych obrotach to wiadomo, że zostaną hologramy. Praktycznie każda pasta tnąca zostawia śladowe hologramy, jeśli zawiera dużo wypełniaczy najczęściej pojawia się to po umyciu auta agresywną chemią która owe wypełniacze zmywa, myjnie typu bezdotykowe przy trybie mycia zasadniczego, zawarta w nich chemia potrafi zmyć nawet najtwardsze woski - nawoskuj ręcznie auto spłucz zwykłą wodą i zobacz jakie masz kropelkowanie, pojedź na myjnie i myj poprzez mycie zasadnicze, kropelkowanie powie pa pa. Co do samych hologramów jak powyżej po paście tnącej należy zastosować pastę finishową która usuwa mikrorysy i hologramy, polerując na wolnych obrotach przez długi czas po teście przetarcia lakieru odtłuszczaczem po przeprowadzeniu inspekcji lakieru nie ma żadnych rys ani hologramów nawet na ciemnych lakierach. Przykład z życia wzięty. Co do twardości lakierów trzeba kombinować z obrotami dociskiem pada oraz stopniem ścieralności pasty. Ogólnie niemieckie auta mają twarde lakiery, francuzy miękkie - do każdego auta trzeba podejść indywidualnie.
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

rychu1717 pisze:Słowik, a ile się taki trzyma na ucie ?? czy do pierwszej styczności z wodą ?
Przy moim częstym myciu auta (2x w tygodniu) trzyma sie ok. 1 miesiąca. W lato myję zazwyczaj na bez dotykowej. Raz w tygodniu uzupełniam jeszcze ubytki w wosku i przelatuję całe autko quick detailerem z woskiem syntetycznym również Poor Boya który dodatkowo podbija jeszcze głębie lakieru ;-)
Co do polerki i hologramów to efekt zależy w dużym stopniu od doświadczenia. Jeśli ktos go nie posiada to lepiej żeby sie za to nie zabierał. Można sobie pogorszyć. Na naszych autkach i tak są jeszcze lakiery które zostawiaja duży margines błędu, bo na nowych cienkich i miękkich lakierach jak zrobi się błąd to kaplica. Najtwardsze lakiery robi w tej chwili Mercedes. Na prawdę ciężko go spolerować. Najgorsze są na autach japońskich. Francuzy wbrew pozorom maja grube lakiery. Ja miałem na nowym Berlingo po 170-180 mikronów ;-)
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

Słowik, Eee nie to ja tylko mniej więcej raz w tygodniu, ale mi nie trzeba wiele tylko delikatnie coś nałożyć aby zalać te mikro ryski i żeby nabrał głębi. Mój jest malowany nie tak dawno i warstwa jest konkretna do polerki, chociaż nie mierzyłem tego urządzeniem. I szukam najlepszego wyjścia aby po nałożeniu tak z miesiąc mi się utrzymał na aucie.
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Rychu1717, generalnie nie da się uniknąć powstawania mikrorysek. W bmw po polerce mimo, że obchodzę się z nią jak z jajkiem i tak mam ich już mnóstwo. Tyle, że trzeba sie dobrze przyżeć bo tak to lakier jest jak lustro ;-) Kup sobie ten wosk Poor Boya i zobaczysz jaki będzie efekt. Jeśli te ryski nie są jakieś masakryczne to ten wosk ci to ładnie przykryje. Powtórzysz operację co jakiś czas i nie będziesz musiał nawet polerować ;-) Nie jest tani ale mega wydajny. Nakładasz cieniutka warstewkę i ładnie się poleruje mimo że to twardy wosk. Kup sobie od razu quick detailer. Jest łatwy i szybki w użyciu.
http://www.petrostar.pl/kosmetyki/czysz ... p691775630
Ostatnio zmieniony 2016-08-31, 22:17 przez Słowik, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

nie masakry nie ma ale chcę coś co będzie się trzymać dłużej niż max tydzień. Ostatnio po wosku jak robiłem to wyszło całkiem zadowalajaco :mrgreen: , a mianowicie tak, to jest prawy bok auta
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”