[FWD] Twardy pedał hamulca przy wysokich obrotach.

q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

[FWD] Twardy pedał hamulca przy wysokich obrotach.

Post autor: q_dancer1 »

Witam, mam problem jak w temacie. Objawia się to tym, że powyżej ~170km/h robi się twardy pedał hamulca. Żeby zahamować trzeba mocno wdusić i przy spadku prędkości o około 10-15 km/h pedał robi się normalny. Dodatkowo hamulce wtedy nierówno hamują, tzn. jedna oś mocniej hamuje, przez co ciągnie w lewo co jest dosyć niebezpieczne.

Na tylnej osi mam nowe tarcze i klocki ATE, na przodzie nowe klocki BOSCH i nowy płyn hamulcowy. Prowadniczki w zaciskach nasmarowane i nie zapieczone. Vacum nie stuka, pedał jest miękki poniżej 170 km/h.

Miał ktoś podobny problem?
Ostatnio zmieniony 2016-08-16, 15:31 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Przeprowadź test na postoju, jeśli kuleje wspomaganie to przy takich obrotach silnika jak przy 170km/h to samo będzie się działo w miejscu. Jedna noga na gaz druga na hamulec :D
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Zobaczę jutro. Ale to powinno teoretycznie przy każdej prędkości ale identycznych obrotach jak przy 170km/h się dziać, czego nie zauważyłem. Może przypadkowo nie zauważyłem.

[ Dodano: |16 Sie 2016|, o 15:29 ]
Miałeś rację, pedał się robi twardy po zwiększeniu obrotów, sprawdzone na postoju więc to nie wina prędkości.

Czyli co teraz? Czyszczenie i oględziny vacum? Serwo? Nieszczelność?

[ Dodano: |16 Sie 2016|, o 18:46 ]
UPDATE2:
Vacum ssie jak złe.
Chyba serwo do wymiany. Można kupić używane czy nie ma sensu i trzeba nowe?
Serwo może syczeć bez wciśniętego pedału hamulca? Gdyby było nieszczelne to trzymałoby podciśnienie w układzie?
Serwo będzie głośniej syczeć na wyższych obrotach?
Ostatnio zmieniony 2016-08-16, 20:21 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

serwo do wymiany.spokojnie zakladaj uzywke.
przerabialem to w 80 swojej.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Przy wymianie trzeba odkręcić przewody od ABSu, wolałbym nie ruszać układu hamulcowego?
Ostatnio zmieniony 2016-08-17, 16:22 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Układ hamulcowy to pikuś, zobaczysz jak wykręca się nakrętki trzymające serwo :mrgreen: :mrgreen:

Teoretycznie możesz odkręcić i odgiąć pompę hamulcową, ale przy 20-letnich przewodach ja bym tego nie robił. Odpowietrzenie układu to nie problem..
Ostatnio zmieniony 2016-08-17, 21:33 przez various, łącznie zmieniany 1 raz.
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

jak juz w uzywke lecisz to odrazu serwo dwukomorowe zapakuj razem z pompa i zbiorniczkiem.tanio idzie znalezdz na allegro,ale potem heble jak malina.poczytaj forum a znajdziesz co z czym sie je.
POWER MADE IN SPANKY
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Za późno, już mam serwo zamówione :/

Jeszcze jedno pytanko, odpowietrzanie układu to przy zaciskach wystarczy czy trzeba też gdzieś przy pompie abs albo w innej części układu też odpowietrzać?
Ostatnio zmieniony 2016-08-18, 12:55 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Przy zaciskach.
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Temat wrócił.
Objawy takie same jak w pierwszym poście ale po odpaleniu pedał ładnie schodzi na dół. Rano przed odpaleniem pedał jest normalnie miękki więc nieszczelności chyba nie ma.

Raczej to nie wina obrotów tylko prędkości. Powyżej 100km/h twardnieje, a obroty mam w okolicach 2000. Jak jechałem jakieś 70km/h na niskim biegu z obrotami pod 3000 to nie ma tego objawu.
Ostatnio zmieniony 2017-02-05, 17:54 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Sprawdź pompę vacum.
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

W jakim sensie? Zmierzyć podciśnienie? Bo ogólnie nie poci się i nie stuka.
Ostatnio zmieniony 2017-02-05, 20:12 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”