ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[ALL ] [AEL/AAT] Kolektor ssący - czyszczenie wewnątrz
Autor Wiadomość
gjom 
C4 Autorytet




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2007
Oznaczenie silnika: CDTI
Pojemność silnika: 1,9 CDTI
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 411
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |26 Maj 2013|, o 13:47   

Coś takiego:





 
 
     
icemerc 
C4 Autorytet



Moje Audi: inne
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 2000
Oznaczenie silnika: AVG+
Pojemność silnika: 1.9
Imię: Damian
Trakcja: Ośka
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 272
Skąd: Łódź
Wysłany: |27 Maj 2013|, o 21:40   

http://allegro.pl/rura-si...3276353654.html

jezeli jest wystarczająco elastyczna to moze byc ciekawe rozwiązanie :)
_________________
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
 
 
     
wolfik0 
Audi Mastah
led rezacz




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2496
Trakcja: Ośka
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 711
Skąd: zabrze
Wysłany: |28 Maj 2013|, o 17:02   

Wątpię żeby ta sylikonowa rurka była wystarczająco sztywna żeby się nie pozaginała w miejscu ori :-/ Miałem kilka miesięcy rurkę z nierdzewki odpowiednio uspawaną połączoną takimi rurkami z fmic.pl i niestety zdeformowały się te sylikonowe i zaczęło dmuchać :-/ Na razie mam oryginał kupiony za 20 zł :mrgreen:





Tak to wyglądało u mnie :-D
_________________
()()()() Jedna rodzinka VW
 
 
     
gjom 
C4 Autorytet




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2007
Oznaczenie silnika: CDTI
Pojemność silnika: 1,9 CDTI
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 411
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |28 Maj 2013|, o 17:16   

Może takie coś:



aluminiowa rura o średnicy 57mm łączona kawałkiem gumowym przy kolektorze i intercoolerze.

W wyszukiwarce alle wpisać "rura 57mm" i wyskoczy tego mnóstwo.
 
 
     
wolfik0 
Audi Mastah
led rezacz




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2496
Trakcja: Ośka
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 711
Skąd: zabrze
Wysłany: |28 Maj 2013|, o 21:02   

No to takie coś jak te moje :) i u mnie jeden łącznik się poddał... na przyszłość muszę jakiś mocniejszy kupić i będzie śmigać :-P
_________________
()()()() Jedna rodzinka VW
 
 
     
arwam 
C4 Autorytet
Tdiesel POWER DRIVER



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAT++
Pojemność silnika: 2.5TDI
Imię: Arek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 320
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: |3 Wrz 2013|, o 15:33   

fakinek napisał/a:
EGR służy do dopalenia spalin, czyli spaliny wylatujące z silnika trafiają do kolektora raz jeszcze celem dopalenia. Wszystko fajnie w nowych samochodach, bo sprzyja to ekologii, ale w takich starych piernikach jak nasze to sprzyja to przede wszystkim osadzaniu się syfu w kolektorze co widać na zdjęciach powyżej.
Zaślepienie EGRa powoduje, iż spaliny nie wracają z powrotem do silnika, więc wylatują od razu na zewnątrz.
Plusy to mniejsze dymienie i minimalnie lepsza elastyczność na niskich obrotach, a minusy to twardsza praca na biegu jałowym.
Najlepiej przekonać się samemu co i jak, zaślepienie w wersji na szybko polega na odpięciu wężyka od podciśnienia i zaślepieniu go śrubką, potem robimy kilka km i sprawdzamy czy chcemy tak zostawić czy też nie. Jak się spodoba to bierzemy blaszkę i zaślepiamy już porządnie cały zawór blaszką, a jak się nie spodobało to wyciągamy śrubkę i wkładamy wężyk z powrotem na swoje miejsce...
Biorąc pod uwagę, że zajmue to maksymalnie 10 minut razem z przejażdżką to najlepiej będzie jak sobie spróbujesz tak jak opisałem :)



po pierwsze EGR nie służy dopalaniu spalin lecz podnoszeniu temp spalania, aby zredukować emisję NOx, a przepala wam blaszki dlateog że zaślepiacie bezpośrednio na kolektorze wydechodezym zamiast dać zaślepkę pomiędzy zaworem a kolektorem ssącym.
 
     
mas0n 
Moderator




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2006
Oznaczenie silnika: BMK
Pojemność silnika: 3.0 TDI
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 680
Skąd: Warszawa
Wysłany: |9 Paź 2013|, o 18:27   

Ale to jest kicha odkręcić pierwszą od chłodnicy śrubę. Rurka oleju turbiny zaj...iście przeszkadza. kardanem nie pójdzie bo trzeba mocno klucz wepchnąć żeby dać radę :/ A może wsadzić mniejszy klucz? te śruby chyba nie deformują się zbyt łatwo?
Ostatnio zmieniony przez Butterbean |13 Paź 2013|, o 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wolfik0 
Audi Mastah
led rezacz




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2496
Trakcja: Ośka
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 711
Skąd: zabrze
Wysłany: |9 Paź 2013|, o 19:04   

Nie próbuj... przyznam się że jedną objechałem bo słabo imbus wsadziłem... nie pamiętam juz dokładnie co i jak ale wyjmij lampę i długi imbus i dasz radę to odkręcić albo krótki imbus i rurka już nie pamiętam gdzie jakim odkręcałem :-P
_________________
()()()() Jedna rodzinka VW
 
 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |9 Paź 2013|, o 20:15   

arwam napisał/a:
po pierwsze EGR nie służy dopalaniu spalin lecz podnoszeniu temp spalania, aby zredukować emisję NOx

No to też nie prawda, bo służy obniżeniu temp spalania.
Duża ilość tlenu i wysoka temp utlenia właśnie wolny azot do postaci tlenków, jeśli EGR miał by podnieść tę temp, NOx byłoby jeszcze więcej...
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
mas0n 
Moderator




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2006
Oznaczenie silnika: BMK
Pojemność silnika: 3.0 TDI
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 680
Skąd: Warszawa
Wysłany: |10 Paź 2013|, o 20:03   

J.A.G napisał/a:
arwam napisał/a:
po pierwsze EGR nie służy dopalaniu spalin lecz podnoszeniu temp spalania, aby zredukować emisję NOx

No to też nie prawda, bo służy obniżeniu temp spalania.
Duża ilość tlenu i wysoka temp utlenia właśnie wolny azot do postaci tlenków, jeśli EGR miał by podnieść tę temp, NOx byłoby jeszcze więcej...


Racja. Oraz dopalanie tlenków węgla oraz węgla.

Pierwsze spostrzeżenia:
Świetnie syf usuwa plak do czyszczenia bloków silnika. EGR znów działa :D
Do odkręcania przydatne są zwykłe imbusy, tylko tak okrągło zakończone

Rozmiar 5 do EGR i 6 do kolektora


Pytania:
czy taka uszczelka jest ok?

Jest z metalu

Czy można użyć uszczelke z odzysku kolektor - EGR? to blaszka dość gruba
Czy warto użyć kleju montażowego Loctite 243? klej radzi sobie w temp 180 st. a w praktyce i wyższej.


wolfik0 napisał/a:
Nie próbuj... przyznam się że jedną objechałem bo słabo imbus wsadziłem... nie pamiętam juz dokładnie co i jak ale wyjmij lampę i długi imbus i dasz radę to odkręcić albo krótki imbus i rurka już nie pamiętam gdzie jakim odkręcałem :-P

Lampa w niczym nie przeszkadzała tylko rurka oleju turbo. jw. Taki kluczyk imbusowy tak fajowo zakończony wszystko ułatwił. A jutro mycie śrub żeby łatwo skręcić :)
Ostatnio zmieniony przez mas0n |10 Paź 2013|, o 20:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |11 Paź 2013|, o 19:02   

mas0n napisał/a:
Do odkręcania przydatne są zwykłe imbusy, tylko tak okrągło zakończone

One maja jedną wadę - mała powierzchnia styku. Jeśli śruba mocno zapieczona, to tylko szybciej obślizgnie jej gniazdo.
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
arwam 
C4 Autorytet
Tdiesel POWER DRIVER



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAT++
Pojemność silnika: 2.5TDI
Imię: Arek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 320
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: |11 Paź 2013|, o 19:35   

dobre Bity i klucze nasadowe zrobiąrobotę, nie zapomnijmy wbić końcówki klucza w śrubę, wtedy zruszymy gwint i nikłe ryzyko że nam się śruba obrobi...
_________________
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
 
     
wolfik0 
Audi Mastah
led rezacz




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2496
Trakcja: Ośka
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 711
Skąd: zabrze
Wysłany: |11 Paź 2013|, o 20:14   

U mnie pomiędzy tym kolankiem była klingerytowa

Z tym że mój kolektor wypalałem z tego syfu przed karcherowaniem... takze zwęglona była ta uszczelka :-P
Tutaj fotka tego co kupiłem w aso i ona też klingerytowa :mrgreen:
_________________
()()()() Jedna rodzinka VW
Ostatnio zmieniony przez wolfik0 |11 Paź 2013|, o 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
mas0n 
Moderator




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2006
Oznaczenie silnika: BMK
Pojemność silnika: 3.0 TDI
Imię: Piotrek
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 680
Skąd: Warszawa
Wysłany: |11 Paź 2013|, o 20:38   

Sumarycznie, wymieniłem wszystkie uszczelki, bo to chyba byłaby przesada oszczędzać 10 zł.

Tymi imbusami wszystko rozkręciłęm i skręciłem. śruby nie były zapieczone więc poszło gładko.

arwam, Tylko było tyle spieczonego oleju że z trudem wchodziły te moje klucze a nasadowe to absolutnie.

Zobaczymy jak uszczelki zareagują na loctite :)

Tylko teraz problem na inny temat bo mi pasek do pompy siadł :/
_________________
BMK 0-100
 
     
arwam 
C4 Autorytet
Tdiesel POWER DRIVER



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAT++
Pojemność silnika: 2.5TDI
Imię: Arek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 320
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: |11 Paź 2013|, o 20:48   

mas0n napisał/a:
Tylko teraz problem na inny temat bo mi pasek do pompy siadł :/


ja to tydzień temu przeżyłem, i nie powiem żeby mnie pozytywnie zaskoczyła C4,
też jadęsobie jakby nigdy nic, aż tu nagle szarpnie tak że mało głowa nie wyleci przez szybę i się wszystkie kontrolki zaświeciły, auto naszczęście się dotoczyło na stację tankowania, i po szybkiej diagnozie pasek pompy się urwał, więc został zastąpiony paskiem od silnika AAS i jedną rolką, tak samo mam w coupe i to się sprawdza :) a cena jest znacznie przyjemniejsza bo pasek o połowę tańszy i jedna tylko rolka idzie
_________________
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15